Gå til innhold

hva betyr det når stortåneglene har horisontale bølger?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

kommet nå nylig dette året. det kjennes ut som ruglete overflate. jeg har hørt at neglene kan fortelle om helsa er bra eller dårlig og at sånne tånegler kan bety hjertesykdom eller alderdom. så derfor spør jeg om det er normalt å få sånne "alderdomstegn" negler på stortærne i alder av 31 år, eller om det kan skyldes at hjertet mitt hopper uregelmessig så jeg får rykkninger?

bilde:

2017-06-04_12-07-32

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen
3 minutter siden, laban skrev:

Tror ikke de småstripene der er tegn på noe som helst.

http://www.klikk.no/helse/doktoronline/fot/ti-usunne-negl-tegn-2501684

"2. Dype, tverrgående linjer eller furer i neglene:

Kan ses ved hjerte- og lungesykdommer eller etter en tøff infeksjon. Dette kommer av at syretilførselen til neglen har vært nedsatt en stund."

 

2017-06-04_12-22-07

 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

"2. Dype, tverrgående linjer eller furer i neglene:

Kan ses ved hjerte- og lungesykdommer eller etter en tøff infeksjon. Dette kommer av at syretilførselen til neglen har vært nedsatt en stund."

Ja, jeg leste det.  Men jeg vet ikke om de stripene kan regnes som dype.  Vanskelig å si ut fra et bilde. 

Uansett er det enklere å diagnostisere hjerte- og lungesykdom ved undersøkelse av hjerte og lunger, ikke ved å granske stortånegler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, laban skrev:

Ja, jeg leste det.  Men jeg vet ikke om de stripene kan regnes som dype.  Vanskelig å si ut fra et bilde. 

Uansett er det enklere å diagnostisere hjerte- og lungesykdom ved undersøkelse av hjerte og lunger, ikke ved å granske stortånegler. 

ok. jeg er blitt henvist til hjertespesialist pga de fallebort episodene jeg har idet jeg blir kvalt av brystet mitt og hjertet hopper sån at jeg blir prikkete i kroopen og ser et sort hull forran øynene når det skjer. jeg har også stiv nakke på venstre side og får rykninger av hjerteuregelmessighetene som kommer mest når jeg ligger, og før hjerteurytmene så må jeg trekke pusten dypt masse fordi det er som om jeg ikke får nokk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

jeg er blitt henvist til hjertespesialist

Da avventer du å få vite hva spesialisten mener og slår deg til ro med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...