Gå til innhold

Nytt terrorangrep i London i natt


heisenberg

Anbefalte innlegg

Terror i London: Meide ned fotgjengere og angrep folk med kniv. 

Sju personer er drept, og nesten 50 skadet, i et terrorangrep i London i natt. Bare 12 dager etter forrige terrorangrep. Når og hvor kommer det neste?

Å forutse slike angrep er nærmest umulig.

Skal vi fortsette å tenne lys, kjøpe blomster og klemme hverandre. Eller må vi snart innse at det må andre virkemidler til for å hindre nye terrorangrep? 

Det later til å være to hovedretninger av tiltak som deler befolkningen. 

1. Tiltak for å hindre at mennesker blir radikalisert.

2. Tiltak for å hindre at mennesker som potensielt kan bli radikalisert, eller være opphav til potensielle jihadister, i å komme inn i landet til å begynne med. 

Jeg tror alternativ 2 er det eneste realistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
2 timer siden, heisenberg skrev:

Terror i London: Meide ned fotgjengere og angrep folk med kniv. 

Sju personer er drept, og nesten 50 skadet, i et terrorangrep i London i natt. Bare 12 dager etter forrige terrorangrep. Når og hvor kommer det neste?

Å forutse slike angrep er nærmest umulig.

Skal vi fortsette å tenne lys, kjøpe blomster og klemme hverandre. Eller må vi snart innse at det må andre virkemidler til for å hindre nye terrorangrep? 

Det later til å være to hovedretninger av tiltak som deler befolkningen. 

1. Tiltak for å hindre at mennesker blir radikalisert.

2. Tiltak for å hindre at mennesker som potensielt kan bli radikalisert, eller være opphav til potensielle jihadister, i å komme inn i landet til å begynne med. 

Jeg tror alternativ 2 er det eneste realistiske.

Første reaksjonen min i dag var : Bygg en mur rundt hele Europa !

Men det er klart at det ikke er løsningen da :D

Nei sannelig om jeg vet . Blir bare verre og verre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...