Gå til innhold

Psykiatrisk avdeling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har vært innlagt på psykiatrisk avdeling? Jeg var innlagt i 3 måneder, men det var planlagt innleggelse. 😉

Jeg må si det var tungt til tider,, alt var hvitt. Vegger å tak. Jeg var på skjermet avdeling og det var 2 avdelinger sammen. Vi på skjermet kunne være på åpen, men de på åpen kunne ikke komme på skjermet sin TV stue. 😊

Det var mye rare mennesker i alle aldre. Jeg selv er 23 og var og det var hardt til tider!!

Andre med erfaringer?? 

Anonymkode: 20628...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært innlagt på psykiatrisk avdeling? Jeg var innlagt i 3 måneder, men det var planlagt innleggelse. 😉

Jeg må si det var tungt til tider,, alt var hvitt. Vegger å tak. Jeg var på skjermet avdeling og det var 2 avdelinger sammen. Vi på skjermet kunne være på åpen, men de på åpen kunne ikke komme på skjermet sin TV stue. 😊

Det var mye rare mennesker i alle aldre. Jeg selv er 23 og var og det var hardt til tider!!

Andre med erfaringer?? 

Anonymkode: 20628...6c8

Kan jeg spørre hvorfor du var innlagt?

Selv har jeg bare vært innlagt på DPS døgnavdeling, men det du beskriver høres ut som sykehus. Det virker mer alvorlig og skummelt med sykehus, synes jeg.

Anonymkode: f6f10...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært innlagt på psykiatrisk avdeling? Jeg var innlagt i 3 måneder, men det var planlagt innleggelse. 😉

Jeg må si det var tungt til tider,, alt var hvitt. Vegger å tak. Jeg var på skjermet avdeling og det var 2 avdelinger sammen. Vi på skjermet kunne være på åpen, men de på åpen kunne ikke komme på skjermet sin TV stue. 😊

Det var mye rare mennesker i alle aldre. Jeg selv er 23 og var og det var hardt til tider!!

Andre med erfaringer?? 

Anonymkode: 20628...6c8

På dps døgnposten var det en eldre psykiater som sa "De skulle fått opp noen bilder her på veggene",det hadde han rett i for det var bare hvite vegger på rommet. Syns han var en artig skrue, men gikk av med pensjon. Senere når jeg var der var det mye strikking av personale,men var mye på rommet mitt. Følte meg ikke bra, men var med å gikk noen turer. 

Så var jeg på en avdeling senere, der ble jeg stressa og forvirret. Så jeg ble flyttet over til en psykose avd, der var det mye roligere og jeg tror det er den beste plassen jeg har vært.Gode energier og snille folk.Men det var en dame der som skreik, hørte henne skrike selv om hun ikke gjorde det. Syns synd på henne. 

Jeg har alltid blitt kjent med pasienter når jeg har vært innlagt, det var kjekt. Vi gikk tur sammen og røykte sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 1,5 mnd på skjerma og husker bare Glimt, men ble beltelagt og nektet å få på do så måtte tisse ut meg selv mens jeg lå reimet fast med masse folk rundt meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, kovakova skrev:

Jeg var 1,5 mnd på skjerma og husker bare Glimt, men ble beltelagt og nektet å få på do så måtte tisse ut meg selv mens jeg lå reimet fast med masse folk rundt meg

Å herregud! Trodde å gå på do var en menneskerett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å herregud! Trodde å gå på do var en menneskerett!

Ikke når man er manisk og har revet av seg alle klærne. Selv om man har roet seg og ligger under dyna på rommet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, kovakova skrev:

Ikke når man er manisk og har revet av seg alle klærne. Selv om man har roet seg og ligger under dyna på rommet sitt.

Ok. Bare syns det hørtes så fælt ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker det var rullering på å dekke bordene. De som var ordentlig syke slapp det... herregud for noe piss.

Anonymkode: e281e...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var innlagt på sykehuset (ikke dps) var lysegrønne vegger på rommet, fæl dusj og kjedelig mye tilsyn. Men fikk omtrent ikke psykologhjelp, bare type 2 ganger i uken i 20 min. Så det syntes jeg at var litt kjipt. Jeg ville jo ha mer hjelp der inne, enn hva jeg fikk ute, men det fikk jeg ikke. Det var bare en plass å oppholde meg egentlig. 

Anonymkode: 58a85...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker det var rullering på å dekke bordene. De som var ordentlig syke slapp det... herregud for noe piss.

Anonymkode: e281e...12a

Husker det var rullering på å lage lørdagskos på dps,var med en gang og lagde kyllinggryte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var innlagt på sykehuset (ikke dps) var lysegrønne vegger på rommet, fæl dusj og kjedelig mye tilsyn. Men fikk omtrent ikke psykologhjelp, bare type 2 ganger i uken i 20 min. Så det syntes jeg at var litt kjipt. Jeg ville jo ha mer hjelp der inne, enn hva jeg fikk ute, men det fikk jeg ikke. Det var bare en plass å oppholde meg egentlig. 

Anonymkode: 58a85...80b

Ja det er en oppholdplass, det har flere sagt. Men husker første gang jeg var innlagt, da snakket jeg med psykiater og psykolog hver dag. De ville jeg skulle ta medisiner, men jeg nektet og ble sendt hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er en oppholdplass, det har flere sagt. Men husker første gang jeg var innlagt, da snakket jeg med psykiater og psykolog hver dag. De ville jeg skulle ta medisiner, men jeg nektet og ble sendt hjem. 

I grunn veldig kjipt at det bare er en oppholdsplass for feks suicidale (i mitt tilfelle), men jeg følte meg bare oversett, som førte til at jeg ble enda mer deprimert enn hva jeg var før jeg ble innlagt, og skrev meg ut på grunn av dette. Synes det er helt feil når det blir sånn. 

Anonymkode: 58a85...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I grunn veldig kjipt at det bare er en oppholdsplass for feks suicidale (i mitt tilfelle), men jeg følte meg bare oversett, som førte til at jeg ble enda mer deprimert enn hva jeg var før jeg ble innlagt, og skrev meg ut på grunn av dette. Synes det er helt feil når det blir sånn. 

Anonymkode: 58a85...80b

Ja det er synd, og trist at du ikke fikk god nok hjelp. Jeg gråt mye og var livredd, trodde medisinene var gift og at jeg kom til å dø av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har mest erfaringer med lukkede avdelinger på sykehuset. Blir der som regel i 3-5 mnd. når jeg først blir innlagt. Får som regel fastvakt. Utrolig kjedelig... På det lengste hadde jeg fastvakt i 4 mnd., men fikk god behandlingstilbud med 5 timers samtale med lege og psykolog i uken, 2 timer psyk.fysio, 2 timer bevegelsestrening,1 time familiesamtaler osv.

På en annen avdeling, med svært høy bemanning (for eksempel 5 nattevakter på 12 pasienter, var det kun oppbevaring med fastvakt og 15-20 minutters samtale med psykolog hver dag.

Anonymkode: 076c4...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I grunn veldig kjipt at det bare er en oppholdsplass for feks suicidale (i mitt tilfelle), men jeg følte meg bare oversett, som førte til at jeg ble enda mer deprimert enn hva jeg var før jeg ble innlagt, og skrev meg ut på grunn av dette. Synes det er helt feil når det blir sånn. 

Anonymkode: 58a85...80b

Da jeg var innlagt var det også pga suicidalitet, i likhet med flere der. Men da ei faktisk prøvde å ta livet sitt der ved å kutte pulsårene, ble hun skrevet ut ig sendt hjem. Forstå det den som kan. Jeg vil påstå at DPS døgnavdelingene ikke har verken ressurser, kunnskap eller bemanning nok til å passe på suicidale. Hva forventer de når noen blir lagt inn på grunn av selvmordsfare? 

Jeg synes heller at suicidale må legges inn på psyk. sykehus og ikke på DPS. Gjerne da på lukket avd. og med fastvakt. Men det har de vel ikke ressurser til der heller kan jeg tenke meg. Så i realiteten er innleggelser grunnet selvmordsfare bare piss. Legene og øvrig personale driter vel i om noen faktisk tar livet sitt. Det de er redde for er søksmål fra etterlatte, og at de kan få riper i lakken sin og tilsnakk/advarsler fra høyere hold. 

 

Anonymkode: f6f10...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var innlagt var det også pga suicidalitet, i likhet med flere der. Men da ei faktisk prøvde å ta livet sitt der ved å kutte pulsårene, ble hun skrevet ut ig sendt hjem. Forstå det den som kan. Jeg vil påstå at DPS døgnavdelingene ikke har verken ressurser, kunnskap eller bemanning nok til å passe på suicidale. Hva forventer de når noen blir lagt inn på grunn av selvmordsfare? 

Jeg synes heller at suicidale må legges inn på psyk. sykehus og ikke på DPS. Gjerne da på lukket avd. og med fastvakt. Men det har de vel ikke ressurser til der heller kan jeg tenke meg. Så i realiteten er innleggelser grunnet selvmordsfare bare piss. Legene og øvrig personale driter vel i om noen faktisk tar livet sitt. Det de er redde for er søksmål fra etterlatte, og at de kan få riper i lakken sin og tilsnakk/advarsler fra høyere hold. 

 

Anonymkode: f6f10...fdd

Jeg var faktisk innlagt på psyk.sykehus, og fikk hyppig tilsyn. Men de gjorde bare ingenting annet enn å passe på at jeg ikke drepte meg selv, fikk lite hjelp fra psykolog, og ble bare verre mens jeg var der.

Men den historien der er faktisk noe av det sykeste jeg har hørt. PÅ HVILKEN PLANET ER DET LOGISK???

Anonymkode: 58a85...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var på DPS sin psykiatriske avdeling i Ski.

Der fikk vi gå ut som vi ville etc etc. De ansatte banket på hos oss hver time, men ellers så måtte du selv ta kontakt om det var noe.. Jeg stakk av en gang og det fikk en ansatt med seg og løp etter meg.. Hun fikk stoppet meg og spurte hvordan det gikk.. Jeg sa at det gikk ikke så bra, men hun sa bare "Du får komme tilbake når du føler for det da"!
 

Tenkte med meg selv. Skulle heller ønske hun bare dro meg med tilbake og satte seg ned å snakket rolig med meg.. :( 

Men jeg gikk tilbake senere og fikk snakket med en annen ansatt som syntes den andre ansatte ikke gjorde helt som hun skulle. ;) 

Anonymkode: 20628...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på DPS sin psykiatriske avdeling i Ski.

Der fikk vi gå ut som vi ville etc etc. De ansatte banket på hos oss hver time, men ellers så måtte du selv ta kontakt om det var noe.. Jeg stakk av en gang og det fikk en ansatt med seg og løp etter meg.. Hun fikk stoppet meg og spurte hvordan det gikk.. Jeg sa at det gikk ikke så bra, men hun sa bare "Du får komme tilbake når du føler for det da"!
 

Tenkte med meg selv. Skulle heller ønske hun bare dro meg med tilbake og satte seg ned å snakket rolig med meg.. :( 

Men jeg gikk tilbake senere og fikk snakket med en annen ansatt som syntes den andre ansatte ikke gjorde helt som hun skulle. ;) 

Anonymkode: 20628...6c8

Jeg syns de burde være flinkere til å se pasientene i oppholdsrommet/stua, mange sitter bare å strikker og prater seg imellom. Så skal de skrive rapport uten å ha snakket med pasientene, jeg spurte en gang hvordan de kunne gjøre det. Da sa ei "Vi ser mer en du aner". Reagerte vel på noe da, hvordan de kunne vite min sinnstemning uten å ha snakket med meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var faktisk innlagt på psyk.sykehus, og fikk hyppig tilsyn. Men de gjorde bare ingenting annet enn å passe på at jeg ikke drepte meg selv, fikk lite hjelp fra psykolog, og ble bare verre mens jeg var der.

Men den historien der er faktisk noe av det sykeste jeg har hørt. PÅ HVILKEN PLANET ER DET LOGISK???

Anonymkode: 58a85...80b

Ikke logisk i det hele tatt, spør du meg.

Anonymkode: f6f10...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...