Gå til innhold

Hvordan framtidig "kringkastingsavgift" planlegges betalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hørte at kanskje den nye "kringkastingsavgiften" blir en avgift eller skatt som blir " tvungen" uansett hvor mye man " konsumerer"Er det langsiktig og fremtidsrettet og lurt fra alles ståsted?Blir det da en for form for kontroll med at innholdet blir av sånn kvalitet at det virkelig virker opplysende? Den nye lisenskontrolløren har kanskje med seg elektroder og skannerutstyr til stikkprøvekontroller av et tilfeldig utvalg  personer i " fem på gaten" eller "Karl Johan"

Hva med reklameandelen Blir den andelen sendetid sponset?

(Dette er jo litt spøk  og jeg har spissformulert )

Jeg mener å spørre om dere synes dette er god ide da mange her har mye datakunnskaper har jeg inntrykk av?

 

Anonymkode: a3bc7...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke hatt energi til å sette meg inn i det. Ikke de 13 siste terrorsakene heller. Sånn går det når man setter på trygd, apedop og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hørte at kanskje den nye "kringkastingsavgiften" blir en avgift eller skatt som blir " tvungen" uansett hvor mye man " konsumerer"Er det langsiktig og fremtidsrettet og lurt fra alles ståsted?Blir det da en for form for kontroll med at innholdet blir av sånn kvalitet at det virkelig virker opplysende? Den nye lisenskontrolløren har kanskje med seg elektroder og skannerutstyr til stikkprøvekontroller av et tilfeldig utvalg  personer i " fem på gaten" eller "Karl Johan"

Hva med reklameandelen Blir den andelen sendetid sponset?

(Dette er jo litt spøk  og jeg har spissformulert )

Jeg mener å spørre om dere synes dette er god ide da mange her har mye datakunnskaper har jeg inntrykk av?

 

Anonymkode: a3bc7...3e2

Er tvungen nå også. Same shit, new wrapping.

Om det blir en husstandslisens eller pr. person spiller vel ikke så stor rolle. 

Anonymkode: d6a75...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker sånn jeg og Det er jo antagelig et gode som ventelig tilflyter de som ikke bruker det særlig aktivt via andres utlegninger  og vidd i privatlivet  for de som er i selskapliv og annet liv

En slags" tankens gjenbruk"

Nei hadde noen bedt meg redegjøre for terror i kronologisk rekkefølge på 1900 og 2000 tallet hadde ikke jeg klart oppgaven til stryk engang

For de som er kunstnere innbiller jeg meg at det kunstneriske uttrykk kan romme tingene mer på en annen måte

Men alle kunstnere er sikkert heller ikke like

Alt trenger man heldigvis ikke

Bare dumt å vrenge å vri på alt Merker at jeg har vært for lenge i psykiatrien

Jeg er veldig enig med dere 

Alt trenger man heldigvis ikke

Anonymkode: a3bc7...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meningsløst å fakturere 4 millioner nordmenn det samme beløpet, det må da være mer effektivt å ta det over skatteseddelen. Men det blir kanskje litt vel mye for politikere å rote med... får være grenser for "mindfuck".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Kanonføde skrev:

Meningsløst å fakturere 4 millioner nordmenn det samme beløpet, det må da være mer effektivt å ta det over skatteseddelen. Men det blir kanskje litt vel mye for politikere å rote med... får være grenser for "mindfuck".

Det skulle tatt seg ut.

Anonymkode: d6a75...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo ganske innlysende også

Ingen klarer å ha " siste skrik i TV apparater" hele livet bestandig

På den måten slipper man jo det 

Alle har sin imaginære 

og dermed også kanskje Kunsten med seg hvor man enn vandrer

Nei alt trenger man heldigvis ikke

(Man har hatt nok av dårlige grøss)

Anonymkode: a3bc7...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

3000 i året det kjennes på lommeboken.

 

Spesielt er Januar regninga har for meg som ufør. 

Jeg synes godt att NRK kunne bli reklamekanal, helt uten lisens.

 

De er jo ikke særlig nøytrale heller synes jeg. Virker i alle fall veldig PK...

Anonymkode: 03a3a...458

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener å spørre om dere synes dette er god ide da mange her har mye datakunnskaper har jeg inntrykk av?

Anonymkode: a3bc7...3e2

Ja jeg har relativt mye datakunnskap, vet ikke helt hvordan det er relevant her da :P 

Men må si meg enig i dataekspert 1 (kanonen) og dataekspert 2 (d6a75...095) at dette er en dårlig ide, nettop fordi som de datakunnskapsrike har påpekt før meg at å lage en ny skatt og kalle det bidrag som må betales av skattebetalerne men ikke over skatteseddelen, det blir masse adm for null nytte, og er det dette en vil så bør en ta det fra statsbudsjettet og heller øke skattene litt for å justere for økte utgifter, det er den eneste logiske løsningen gitt at en vil at skattebetalerne skal betale for NRK sin drift.

Personlig synes jeg det er en dårlig ide uansett da NRK som de fleste andre tradisjonelle medier har så kraftig politisk slagside (null mangfold selv om de predikerer om at det er så berikende, rart det der) at det i praksis blir å sponse et politisk propaganda apparat. Politiske partier og TV kanaler er jo greit nok det, men det bør være folk som er interessert i slik som betaler for det, ikke noe som er påkrevd av alle skattebetalere.

Anonymkode: c2560...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er jo store og styrtrike mediekonsern som holder i enden av dette og superflinke mennesker som skummer fløten av den viktigste industrien i vår tid.😊

Forstår selvsagt at de ønsker å videreutvikle sine ting og ønsker solid plattform til dette men:

Jeg kan ikke fri meg fra at jeg tenker når jeg ser mine nærmeste og vår felles skjebne og tilstand: Hvorfor skal noen alltid betale for andres velstand???😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg mener som et rent prinsipielt spørsmål : Hvorfor skal overhode noen betale for andres vellmakt frivillig?? I våre dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg mener som et rent prinsipielt spørsmål : Hvorfor skal overhode noen betale for andres vellmakt frivillig?? I våre dager??

Var det OK i "gamle dager"

Anonymkode: d6a75...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Personlig hadde jeg stadig kontroller på besøk men jeg bodde i veldig ressurssvakt miljø. Lurte ofte på om dette var tilfeldig.

Jeg vet det er uro om alt i våre dager og jeg mener ikke å skape mere uro men jeg er veldig skeptisk til et system der ikke er mulig å reservere seg fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

På et vis er det jo " aldri så galt at det ikke er godt for noe".😊

På denne måte vil det jo alltid være noe å drive med for den som vil.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Dere har rett. Man må ikke bli slik at man bare er misfornøyd med alt.

Kanskje er det en riktig tanke bak. Man kan ikke vandre i gamle fotspor hele livet😊

Og media kan bringe oss mye bra for alt vi vet. Vi vet stadig ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi får  sikkert som fortjent. Uten media ville det ikke vært lett. Og det er jo mye variasjon og litt for alle.😊

Anonymkode: a3bc7...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...