Gå til innhold

Er det virkelig verdt det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Akkurat nå, Kayia skrev:

Nei, DU driter i rådene de gir deg.

Siden du ikke er på tvang lar de deg gjennomføre det de ikke tror på, men som du presser gjennom. 

Ja jeg er min egen Herre, og det er jeg glad for :) Skaper av min egen virkelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg er min egen Herre, og det er jeg glad for :) Skaper av min egen virkelighet. 

Du er din egen herre om du velger motsatt også, dvs velger å lytte til råd for å for en gangs skyld prøve hvordan du føler deg om du stabiliseres, og velger å røre deg istedenfor å lete etter unnskyldninger for å la vær... ;);) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Lillemus said:

Jepp. :) Sånn er det når man har så korte bein - de fleste går nok raskere enn meg.

Noen tar det igjen med rå muskelstyrke.

Anonymkode: 46d33...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei gjør vel ikke det ;) Det er klokken ett og det syns jeg var litt sent. 

Surrehue! Som regel klager du over at avtaler er for tidlig på dagen, så du kan i grunnen ikke klage over at klokken ett er for sent ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv var egentlig motivert frem til nickløs kom med formaningene. Da gikk det over til ånder etc.

Øyet ser alt.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, Kayia skrev:

Du er din egen herre om du velger motsatt også, dvs velger å lytte til råd for å for en gangs skyld prøve hvordan du føler deg om du stabiliseres, og velger å røre deg istedenfor å lete etter unnskyldninger for å la vær... ;);) 

Jo det er sant det da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
11 timer siden, frosken skrev:

Surrehue! Som regel klager du over at avtaler er for tidlig på dagen, så du kan i grunnen ikke klage over at klokken ett er for sent ;-)

Nei kan vel ikke det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, Kanonføde skrev:

stjernestøv var egentlig motivert frem til nickløs kom med formaningene. Da gikk det over til ånder etc.

Øyet ser alt.........

Under his eye ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei gikk ikke i dag, var altfor sliten og måtte ta smertestillende og vival. 

Jeg tror ingen av oss er spesielt overrasket. Dessverre. Jeg hadde virkelig håpet at du hadde gått i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg tror ingen av oss er spesielt overrasket. Dessverre. Jeg hadde virkelig håpet at du hadde gått i dag.

Klarte bare ikke, og var oppe i natt. Tror alle mine medisiner gjør at jeg tisser på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei gikk ikke i dag, var altfor sliten og måtte ta smertestillende og vival. 

Smertestillende hjelper ikke mot vondt i vilja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Janus30 skrev:

Smertestillende hjelper ikke mot vondt i vilja. 

Okay. Jeg er håpløs, det er et valg det og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Nei, jeg står på stedet hvil, og det har jeg gjort noen år nå. Kommer meg ikke fremover, det virker håpløst. Samme om jeg er med eller uten ap, noe sliter jeg med uansett. Det er meningen tror jeg. På fredag kommer sykepleieren og jeg er tom for ord,vet ikke hva jeg kan ta opp. At jeg vil redusere til 50 mg kanskje, lurer på hvordan denne sommeren blir. Har ikke lyst til noe, bare sitte her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei, jeg står på stedet hvil, og det har jeg gjort noen år nå. Kommer meg ikke fremover, det virker håpløst. Samme om jeg er med eller uten ap, noe sliter jeg med uansett. Det er meningen tror jeg. På fredag kommer sykepleieren og jeg er tom for ord,vet ikke hva jeg kan ta opp. At jeg vil redusere til 50 mg kanskje, lurer på hvordan denne sommeren blir. Har ikke lyst til noe, bare sitte her. 

Akkurat nå synes du kanskje det virker håpløst, men da har du kanskje allerede glemt at du klarte å gjennomføre barnedåpen på søndag?

Jeg skulle ønske at du kunne hatt en litt bedre hverdag. Som du vet, så mener jeg at du trenger medisinene, men det er heller ingen hemmelighet at det er mange som opplever at medisinene gjør det vanskelig å være fysisk aktiv. Jeg tror allikevel det er bedre at du tenker rasjonelt - og prøver som godt du kan å ikke være altfor passiv eller å øke vekten ytterligere - enn at du blir helt irrasjonell, som du jo blir uten medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, frosken skrev:

Akkurat nå synes du kanskje det virker håpløst, men da har du kanskje allerede glemt at du klarte å gjennomføre barnedåpen på søndag?

Jeg skulle ønske at du kunne hatt en litt bedre hverdag. Som du vet, så mener jeg at du trenger medisinene, men det er heller ingen hemmelighet at det er mange som opplever at medisinene gjør det vanskelig å være fysisk aktiv. Jeg tror allikevel det er bedre at du tenker rasjonelt - og prøver som godt du kan å ikke være altfor passiv eller å øke vekten ytterligere - enn at du blir helt irrasjonell, som du jo blir uten medisiner.

Jo klarte jo å gå i barnedåpen, men min mor så jeg var sliten på slutten. Måtte bare gå da og siden har jeg vært sliten. 

Jeg og skulle ønske jeg hadde en bedre hverdag, er litt lei av å sitte i sofaen nå som jeg har gjort de siste årene...etter sist jeg var innlagt. Skulle aldri begynt på risperdal og xeplion er vel det samme, gjør meg tiltaksløs og deprimert. Har ikke lyst til noe, er det adoni det heter? Tror jeg har det. Er altfor passiv og vekten øker sikkert, tør ikke veie meg. Vet ikke om jeg blir irrasjonell,jeg lengter etter en tilværelse uten medisiner hvor jeg svever og musikken går inn i meg. Vet du hvordan det føles? Når musikken går inn i deg? Det er en liten ekstase. Nå har jeg det filteret sykepleieren snakker om, vel jeg er lei av det filteret! Vil ha det vekk. Vil være meg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo klarte jo å gå i barnedåpen, men min mor så jeg var sliten på slutten. Måtte bare gå da og siden har jeg vært sliten. 

Jeg og skulle ønske jeg hadde en bedre hverdag, er litt lei av å sitte i sofaen nå som jeg har gjort de siste årene...etter sist jeg var innlagt. Skulle aldri begynt på risperdal og xeplion er vel det samme, gjør meg tiltaksløs og deprimert. Har ikke lyst til noe, er det adoni det heter? Tror jeg har det. Er altfor passiv og vekten øker sikkert, tør ikke veie meg. Vet ikke om jeg blir irrasjonell,jeg lengter etter en tilværelse uten medisiner hvor jeg svever og musikken går inn i meg. Vet du hvordan det føles? Når musikken går inn i deg? Det er en liten ekstase. Nå har jeg det filteret sykepleieren snakker om, vel jeg er lei av det filteret! Vil ha det vekk. Vil være meg.  

Det problematiske er jo at det kun er noen få dager du er sånn som du drømmer om, og deretter blir du ekstremt redd og mer og mer forvirret.

Men jeg skjønner at du kan savne ekstasen og de sterke opplevelsene.

Håper du klarer å være tålmodig, og at du formidler til behandlerne hvordan du har det og at de kanskje kommer frem til noen små omlegginger av medisineringen som kan gjøre deg litt lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, frosken skrev:

Det problematiske er jo at det kun er noen få dager du er sånn som du drømmer om, og deretter blir du ekstremt redd og mer og mer forvirret.

Men jeg skjønner at du kan savne ekstasen og de sterke opplevelsene.

Håper du klarer å være tålmodig, og at du formidler til behandlerne hvordan du har det og at de kanskje kommer frem til noen små omlegginger av medisineringen som kan gjøre deg litt lettere.

Tviler på at de kommer frem til noe :( Har jo vært som dette siden sist innleggelse for tre år siden og de syns det er bare gøy! Det er ikke deres liv. 

Nei neste gang tar jeg 50 mg, så slutter jeg. Kan jo hende det går bra denne gangen. Er vel ganske forvirret nå også når jeg ikke husker om samboeren har vært på jobb eller ikke, hodet mitt fungerer ikke. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Medisiner er ikke bra, man blir avhengig av dem! Og det ødelegger hjernen å gå på og av hele tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Okay. Jeg er håpløs, det er et valg det og. 

Du er slettes ikke håpløs men jeg skulle ønske du sluttet å skylde på alt og innså at du også må gjøre noe. Medisiner fikser dessverre ikke alt.

 

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Tviler på at de kommer frem til noe :( Har jo vært som dette siden sist innleggelse for tre år siden og de syns det er bare gøy! Det er ikke deres liv. 

Nei neste gang tar jeg 50 mg, så slutter jeg. Kan jo hende det går bra denne gangen. Er vel ganske forvirret nå også når jeg ikke husker om samboeren har vært på jobb eller ikke, hodet mitt fungerer ikke. 

 

Hvem er det du mener at synes det er så rasende festlig at du har det vondt? Sykepleieren eller behandleren din? At dere er uenig er en ting men slikt som dette synes jeg du skal holde deg for god til å si. Alle forstår at du ikke har det spesielt bra, til gjengjeld står du heller ikke på medisinene lenge nok til å kunne finjustere dem og evt legge på noe for å få dempet reaksjonene  som kan komme i etterkant av ulike situasjoner du er med på/i. Det holder en kort stund og så begynner du å herje med medisinene, så hva forventer du? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...