Gå til innhold

Er det virkelig verdt det?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 minutt siden, Marigrete skrev:

Bruker du Tena?

Nei gjør ikke det, men burde kanskje det. Det er ikke hver natt jeg tisser på meg, har beskyttelse under lakenet. Men noen ganger er det ille, må vaske både dyne og resten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei gjør ikke det, men burde kanskje det. Det er ikke hver natt jeg tisser på meg, har beskyttelse under lakenet. Men noen ganger er det ille, må vaske både dyne og resten. 

Det kan hende du kan få tena på blå resept siden det er medisinene som gjør at du tisser på deg, hør med sykepleieren eller legen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Det kan hende du kan få tena på blå resept siden det er medisinene som gjør at du tisser på deg, hør med sykepleieren eller legen din.

Ja snakket med sykepleieren om det for en stund siden, da sa han jeg kunne få bleier på blå resept. Men så er jeg der igjen "Er det verdt det"? Å tisse på seg pga medisiner? Tørte ikke ta akineton i går kveld, det er jo så mange medisiner som har den bivirkningen. Og det er jo litt tidlig å begynne med bleier når man er 45 år, syns du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja snakket med sykepleieren om det for en stund siden, da sa han jeg kunne få bleier på blå resept. Men så er jeg der igjen "Er det verdt det"? Å tisse på seg pga medisiner? Tørte ikke ta akineton i går kveld, det er jo så mange medisiner som har den bivirkningen. Og det er jo litt tidlig å begynne med bleier når man er 45 år, syns du ikke?

Synes du det er bedre å tøyse og tulle med medisiner og bli sykere og sykere når man er 45 år? Bør man ikke heller lytte til fagfolket som prøver å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Synes du det er bedre å tøyse og tulle med medisiner og bli sykere og sykere når man er 45 år? Bør man ikke heller lytte til fagfolket som prøver å hjelpe?

Sannelig om jeg vet om det er sykdom,det er en tro jeg har eller en viten. Tror vi har misforstått alt,derfor misleder relgionene oss. Og Gud elsker meg uansett hvordan jeg er, og jeg prøver å være et godt menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, stjernestøv skrev:

Sannelig om jeg vet om det er sykdom,det er en tro jeg har eller en viten. Tror vi har misforstått alt,derfor misleder relgionene oss. Og Gud elsker meg uansett hvordan jeg er, og jeg prøver å være et godt menneske. 

Om det var så enkelt som at dette bare var en tro, da hadde du vært i jobb nå. Du hadde hatt energi til å gjøre ting. Det ville vært enkelt å gå 1 km i en alder av 45 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Hm. Fikk melding av sykepleieren nå, han er syk så blir ikke noen avtale i morgen. Var vel meningen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Om det var så enkelt som at dette bare var en tro, da hadde du vært i jobb nå. Du hadde hatt energi til å gjøre ting. Det ville vært enkelt å gå 1 km i en alder av 45 år. 

Ja, men det har ikke vært så enkelt for meg, har hatt mye negativ energi rundt meg og jeg er lett påvirkelig. Vet hva jeg må gjøre, høyne mine frekvenser, tenke positivt og være takknemlig. Har mye å være takknemlig for. Ofte snakker andre andre folk ned, da stikker det i meg. Det er ikke noe jeg vil være med på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, men det har ikke vært så enkelt for meg, har hatt mye negativ energi rundt meg og jeg er lett påvirkelig. Vet hva jeg må gjøre, høyne mine frekvenser, tenke positivt og være takknemlig. Har mye å være takknemlig for. Ofte snakker andre andre folk ned, da stikker det i meg. Det er ikke noe jeg vil være med på. 

Utrolig trist å være vitne til at du akter å fortsette med samme røret du har holdt på med i årevis, i stedet for å lytte til fagfolk, ta medisinene dine, og ha mulighet for endring og bedring. Hver gang du begynner å bli ørlite bedre og får litt selvinnsikt er det ut på galeien med å ville slutte med medisinene. Igjen og igjen og igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Xtra skrev:

Utrolig trist å være vitne til at du akter å fortsette med samme røret du har holdt på med i årevis, i stedet for å lytte til fagfolk, ta medisinene dine, og ha mulighet for endring og bedring. Hver gang du begynner å bli ørlite bedre og får litt selvinnsikt er det ut på galeien med å ville slutte med medisinene. Igjen og igjen og igjen....

Fagfolkene hører på meg de, kanskje de har tro på meg? Jeg er ikke en typisk psykotisk! Jeg vet jeg har mye jobb å gjøre med meg selv, det må komme innenfra meg selv. Men det er noe med plassen jeg bor på, derfor må jeg jobbe ekstra hardt for å ikke bli påvirket. Må finne fred og ro inni meg selv og prøve å bevare den. Hva er sykt med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
12 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja, men det har ikke vært så enkelt for meg, har hatt mye negativ energi rundt meg og jeg er lett påvirkelig. Vet hva jeg må gjøre, høyne mine frekvenser, tenke positivt og være takknemlig. Har mye å være takknemlig for. Ofte snakker andre andre folk ned, da stikker det i meg. Det er ikke noe jeg vil være med på. 

Er veldig enig med Xtra. Du virket bedre på 150 enn på 100.

Om du fortsatte på 150 lenge, ville bedringen med stor sannsynlighet ha fortsatt. 

Vet jo at det ikke hjelper å si dette til deg, men gudbedre for et hjelpemannskap du har rundt deg. Helt merkelig at du ikke har blitt satt på tvang for lenge siden. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Er veldig enig med Xtra. Du virket bedre på 150 enn på 100.

Om du fortsatte på 150 lenge, ville bedringen med stor sannsynlighet ha fortsatt. 

Vet jo at det ikke hjelper å si dette til deg, men gudbedre for et hjelpemannskap du har rundt deg. Helt merkelig at du ikke har blitt satt på tvang for lenge siden. 

 

Jeg er godt beskyttet av universet og kjærligheten som er der,de vil at jeg skal ha fri vilje. Tror også mine hjelpere beskytter meg, de vil jeg skal ta egne valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fagfolkene hører på meg de, kanskje de har tro på meg? Jeg er ikke en typisk psykotisk! Jeg vet jeg har mye jobb å gjøre med meg selv, det må komme innenfra meg selv. Men det er noe med plassen jeg bor på, derfor må jeg jobbe ekstra hardt for å ikke bli påvirket. Må finne fred og ro inni meg selv og prøve å bevare den. Hva er sykt med dette?

Jeg kan fortelle deg at det trodde min sønn også. 

Han trodde det var noe med huset som faren hans bodde i, så kom ha til meg og trodde det var noe med min leilighet. Det er psykose. Det er ingen tro, slik du sier. 

Han var helt desperat på å få flytte ut av byen. 

Det nyttet jo ikke å si at det ikke var noe galt verken med huset eller leiligheten. Psykotiske personer tar ikke inn fornuft, så jeg sa : Ja, det skal du få, men du skal bare vente til du blir bedre først. 

For en mor var dette helt forferdelig å være vitne til. 

Nå har han roet seg helt ned. Han jobber og dro til en kamerat etter jobben i dag. I går etter jobben, bakte han sjokoladekake. Tok med på jobb til de andre i dag. Han vasker kopper på eget iniativ hver dag og jeg hører på stemmen hans at han for tiden er en glad gutt. Det er så deilig. Selv om han nå er frisk, skal han bruke medisinene til neste år. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kan fortelle deg at det trodde min sønn også. 

Han trodde det var noe med huset som faren hans bodde i, så kom ha til meg og trodde det var noe med min leilighet. Det er psykose. Det er ingen tro, slik du sier. 

Han var helt desperat på å få flytte ut av byen. 

Det nyttet jo ikke å si at det ikke var noe galt verken med huset eller leiligheten. Psykotiske personer tar ikke inn fornuft, så jeg sa : Ja, det skal du få, men du skal bare vente til du blir bedre først. 

For en mor var dette helt forferdelig å være vitne til. 

Nå har han roet seg helt ned. Han jobber og dro til en kamerat etter jobben i dag. I går etter jobben, bakte han sjokoladekake. Tok med på jobb til de andre i dag. Han vasker kopper på eget iniativ hver dag og jeg hører på stemmen hans at han for tiden er en glad gutt. Det er så deilig. Selv om han nå er frisk, skal han bruke medisinene til neste år. 

 

 

Jeg tror på sønnen din jeg da, det er noe i en by og det kan være det var noe der dere bodde. Jeg vil gjerne flytte herfra. Jeg vet du ikke tror på energier, men hallo...ALT er tross alt energi :) 

Men det er fint å høre at han har det bra nå da :) Høres ut som en kjekk gutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror på sønnen din jeg da, det er noe i en by og det kan være det var noe der dere bodde. Jeg vil gjerne flytte herfra. Jeg vet du ikke tror på energier, men hallo...ALT er tross alt energi :) 

Men det er fint å høre at han har det bra nå da :) Høres ut som en kjekk gutt! 

Veldig kjekk gutt ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror på sønnen din jeg da, det er noe i en by og det kan være det var noe der dere bodde. Jeg vil gjerne flytte herfra. Jeg vet du ikke tror på energier, men hallo...ALT er tross alt energi :) 

Men det er fint å høre at han har det bra nå da :) Høres ut som en kjekk gutt! 

Ungene dine er voksne og samboeren din er bare en du deler hus med. Hva hindrer deg i å flytte dersom du er sikker på at du får det bedre et annet sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
40 minutter siden, Lillemus skrev:

Ungene dine er voksne og samboeren din er bare en du deler hus med. Hva hindrer deg i å flytte dersom du er sikker på at du får det bedre et annet sted?

Han er mer enn en jeg bare deler hus med selv om vi ikke har sex, han forstår når jeg snakker om de åndelige tingene. Men han sier jeg må ikke snakke om sånt til andre, og jeg vil bo i nærheten av ungene mine faktisk selv om de er voksne. 

Og det er en grunn for at min samboer og jeg er sammen, tror vi har møtt hverandre før i tidligere liv. Vi har klart å ordne opp i mye karma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg tror på sønnen din jeg da, det er noe i en by og det kan være det var noe der dere bodde. Jeg vil gjerne flytte herfra. Jeg vet du ikke tror på energier, men hallo...ALT er tross alt energi :) 

Men det er fint å høre at han har det bra nå da :) Høres ut som en kjekk gutt! 

Du overser det essensielle poenget til Nicklus. Han hadde det vondt og fikk masse rare tanker da han var syk, men nå har han akseptert at han må være medisinert over svært lang tid (flere år tilsammen) og da har han blitt den glade, friske og funksjonelle gutten han var forut sykdommen tok overhånd.  

Budskapet er at dette hadde du kunnet oppnå også (vi på dol har merket en positiv endring hos deg på 150), OM du hadde lyttet til fagfolk og fortsatt på medisinene du ble foreskrevet. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
30 minutter siden, Kayia skrev:

Du overser det essensielle poenget til Nicklus. Han hadde det vondt og fikk masse rare tanker da han var syk, men nå har han akseptert at han må være medisinert over svært lang tid (flere år tilsammen) og da har han blitt den glade, friske og funksjonelle gutten han var forut sykdommen tok overhånd.  

Budskapet er at dette hadde du kunnet oppnå også (vi på dol har merket en positiv endring hos deg på 150), OM du hadde lyttet til fagfolk og fortsatt på medisinene du ble foreskrevet. 

Ja, poenget var i hvert fall at jeg tror situasjonen kan bedres i Stjernestøvs tilfelle. 

Om det er mulig å oppnå samme funksjonsnivå, tør jeg ikke å uttale meg om. 

Jeg vet at det er ganske avgjørende for fremtidsutsiktene å få stoppet en psykose tidlig og sånn sett er det nok da forskjell på en med førstegangspsykose og en som har vært psyk i mange år. 

Hadde jeg vært pårørende til Stjernestøv, hadde jeg vært rasende på hjelpeaapparatet fordi de ikke har brukt tvang. Jeg forstår det rett og slett ikke når de vet hvor skadelig dette er.  Burde i hvert fall vite. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja snakket med sykepleieren om det for en stund siden, da sa han jeg kunne få bleier på blå resept. Men så er jeg der igjen "Er det verdt det"? Å tisse på seg pga medisiner? Tørte ikke ta akineton i går kveld, det er jo så mange medisiner som har den bivirkningen. Og det er jo litt tidlig å begynne med bleier når man er 45 år, syns du ikke?

Jeg er 35 og må bruke tena pga sykdom og medisiner. Synes det er helt ok, et fint hjelpemiddel.

Ang blå resept. Min lege sa at hun gir det til alle som ber om det. Veldig sjelden at noen vil bruke tena hvis de ikke har et behov for det😝

Og jeg kaller det ikke bleier, men tena.

Endret av Marigrete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...