Gå til innhold

Nebido ikke lenger på blå resept.


Glenn09

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har gått på nebido i over 1 år på grunn av lavt testosteron nivå.
Når jeg fikk nebido injeksjoner så har humøret også kommet seg, og jeg er ikke like mye deprimert som jeg pleier.
Jeg har diagnosen bipolar 2 og går ikke på noe medisin mot dette da det er for mye bivirkninger.

Jeg tar nebido injeksjoner hver syvende uke, og det fungerer veldig bra. Men nå vet jeg ikke om jeg har råd til det lenger.
Før fikk jeg det på blå resept men fra og med i år så får man det ikke på blå resept. Jeg spurte legen jeg får dette av hvorfor, for det blir tre ganger så dyrt. Men han viste ikke hvorfor og ba meg kontakte helfo. Jeg sendte en mail til de og fikk beskjed om at jeg måtte spørre legen.

Så da får jeg ikke noe svar av noen. Så da lurer jeg på om det er noen her som vet hvorfor dette ikke lenger går å få på blå resept?
Har sett på mulighetene om å få tak i det fra utlandet men der er det litt dyrere en det jeg må ut med nå. Har heller ikke lyst til å måtte skaffe noe ulovlig. Bruker ikke dette for å bli stor, men fordi jeg har for liten produksjon av det selv.

Håper noen kan svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Glenn09 skrev:

Hei.

Jeg har gått på nebido i over 1 år på grunn av lavt testosteron nivå.
Når jeg fikk nebido injeksjoner så har humøret også kommet seg, og jeg er ikke like mye deprimert som jeg pleier.
Jeg har diagnosen bipolar 2 og går ikke på noe medisin mot dette da det er for mye bivirkninger.

Jeg tar nebido injeksjoner hver syvende uke, og det fungerer veldig bra. Men nå vet jeg ikke om jeg har råd til det lenger.
Før fikk jeg det på blå resept men fra og med i år så får man det ikke på blå resept. Jeg spurte legen jeg får dette av hvorfor, for det blir tre ganger så dyrt. Men han viste ikke hvorfor og ba meg kontakte helfo. Jeg sendte en mail til de og fikk beskjed om at jeg måtte spørre legen.

Så da får jeg ikke noe svar av noen. Så da lurer jeg på om det er noen her som vet hvorfor dette ikke lenger går å få på blå resept?
Har sett på mulighetene om å få tak i det fra utlandet men der er det litt dyrere en det jeg må ut med nå. Har heller ikke lyst til å måtte skaffe noe ulovlig. Bruker ikke dette for å bli stor, men fordi jeg har for liten produksjon av det selv.

Håper noen kan svare.

 

Det fremkommer ikke av felleskatalogen at det ikke lenger kan gis på blå resept, men det er en del vilkår som må være oppfylt:

https://www.felleskatalogen.no/medisin/blaarev-register/g03ba03-1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei, ny her, men søkte på testosteoron blå resept og fant denne tråden. 

Jeg er også diagonisert bipolar 2, men selvmedisinert med testosteoron i den forstand jeg reiste utenlands når legen min nektet meg å ta nye hormon tester. Jeg har ikke vært syk eller deprimert etter at jeg begynnte med testosteoron for 18 måneder siden. Jeg har fått igjen livsgnisten, morgenreisning og full vitalitet på alle områder. 

Så nå lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem for å få blå resept på testosteoron, men er for tiden bosatt i utlandet, så jeg må søke. Jeg må få poengtere at alt jeg har gjort er gjort med lege oppfølging, og ikke selvmedisinert i den forstand på lykke og fromme, men fastlegen hjemme har jeg ikke fortalt noen ting, og nå er jeg ute av systemet i Norge i forhold til fastlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...