Gå til innhold

Sykemelding eller sobril


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
9 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg synes den toleransedelen er skummel og har gitt beskjed til nav at det er uaktuelt å bruke slike medisiner fast for å stå i jobb. Det har jeg fått full forståelse for på alle hold. 

Jeg synes du bør snakke med fastlegen eller en annen kompetent person i fht yrker ditt ang andre løsninger.

Hadde det ikke vært for toleranseutvikling hadde jeg bare tatt sobril for å fungere i jobb. Men jeg vet at det bare blir å utsette problemet. Samtidig som jeg får et tilleggsproblem.

Anonymkode: 33fa4...13a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med å bytte mellom sobril og andre tabletter med andre virkestoff? Jeg vet ikke om en mnd på sobril og en mnd på vival osv. kan være et alternativ for å unngå økt toleranse. 

Personlig hadde jeg tatt sykemelding og forsøkt å få orden på problemet. Det å stå i jobb og såvidt holde hodet over vannet gjør at man blir veldig sliten og lite motivert både på jobb og privat. Av erfaring kan dette koste deg mer enn det smaker på lang sikt. Ta helsen på alvor, ikke jobben og det å gjøre andre tilfredsstilt.

Anonymkode: 3ba85...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal diskutere det med legen. Jeg har presset meg for langt før, og det endte dårlig.

Anonymkode: 33fa4...13a

Gjør det, og tillat deg å vurdere nøye hva som vil gi deg best livskvalitet totalt sett. Jeg deler din skepsis til sobril i denne situasjonen, da det jo er liten grunn til å tro at et par uker med sobril vil gjøre at du ikke lenger trenger sobril for å holde ut. Jeg tror du trenger tid til å ivareta deg selv noen uker, og at redusert press utenifra vil gjøre dagene dine mer overkommelige igjen. Sannsynligvis en god investering på lang sikt for velferdsstaten også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...