Gå til innhold

Hvorfor?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Hvorfor er det slik at enkelte sykdommer er så vanskelig  og umulig å gjøre noe  med??

Er det noe fellestrekk ved disse sykdommene eller livsødeleggende lidelsene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
23 minutter siden, Maggie55 skrev:

Hvorfor er det slik at enkelte sykdommer er så vanskelig  og umulig å gjøre noe  med??

Er det noe fellestrekk ved disse sykdommene eller livsødeleggende lidelsene??

Ja det kan du si. Det som er felles er vel at folk blir overvektige og at det går utover den fysiske helsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men det er også noe som gjør at folk blir stigmatiserte og kanskje får færre muligheter til å komme ut av vonde sirkler 

Ekstra sårbarhet gjør kanskje at man fanger opp stigma eller ukvemsord så mye fortere og tar det tyngre enn andre uten akkurat den ballasten

Man snakker jo ofte om at noen er utvalgte eller mer utsatte i dagligtalen

Hva jeg tenkte mer på var om det er noe i medisinindustri virkestoff som øker appetitt samtidig som at man blir passivisert  eller blir bedt om " å ta noe" for den delen av en selv som andre føler som " uønsket"

Jeg vet ikke men jeg er veldig skeptisk til medisinbruk i dag

Jeg trodde nok at legen hadde et ansvar eller rolle en lege tydeligvis ikke  har

Desverre for meg og enda mer dessverre tror jeg det gjelder så mange i lignende situasjon 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...