Gå til innhold

Nå er jeg lei


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Bruker 200 mg lamictal som har redusert svingningene mine betydelig, men har ingen positive følelser heller og angsten som jeg ble kvitt takket være et 2 ukers behandlingsopphold har nå begynt igjen :( Sover dårligere og er mer urolig. Bruker 25 mg Seroquel på kvelden for å få bedre søvn og den hjalp mot angsten også, men det viser seg at lamictalen reduserer virkningen av den. Sover dårligere, økt svette, økt uro, hodeverk og økning av mareritt. Kan ikke øke seroquelen pga bivirkninger. Føler meg som mellom barken og veden nå. Begynner virkelig å få nok nå. What to do :(?? Redusere til 100? Var jo faktisk til hjelp tross veldig liten dose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
14 minutter siden, aa-k-j skrev:

Bruker 200 mg lamictal som har redusert svingningene mine betydelig, men har ingen positive følelser heller og angsten som jeg ble kvitt takket være et 2 ukers behandlingsopphold har nå begynt igjen :( Sover dårligere og er mer urolig. Bruker 25 mg Seroquel på kvelden for å få bedre søvn og den hjalp mot angsten også, men det viser seg at lamictalen reduserer virkningen av den. Sover dårligere, økt svette, økt uro, hodeverk og økning av mareritt. Kan ikke øke seroquelen pga bivirkninger. Føler meg som mellom barken og veden nå. Begynner virkelig å få nok nå. What to do :(?? Redusere til 100? Var jo faktisk til hjelp tross veldig liten dose. 

Du kan jo ta en telefon til legen og forklare dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Du kan jo ta en telefon til legen og forklare dette?

Skal til fastlegen om ei uke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Skal til fastlegen om ei uke 

Da tar du det opp der.

Anonymkode: 19ef8...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, aa-k-j skrev:

Bruker 200 mg lamictal som har redusert svingningene mine betydelig, men har ingen positive følelser heller og angsten som jeg ble kvitt takket være et 2 ukers behandlingsopphold har nå begynt igjen :( Sover dårligere og er mer urolig. Bruker 25 mg Seroquel på kvelden for å få bedre søvn og den hjalp mot angsten også, men det viser seg at lamictalen reduserer virkningen av den. Sover dårligere, økt svette, økt uro, hodeverk og økning av mareritt. Kan ikke øke seroquelen pga bivirkninger. Føler meg som mellom barken og veden nå. Begynner virkelig å få nok nå. What to do :(?? Redusere til 100? Var jo faktisk til hjelp tross veldig liten dose. 

Snakk med fastlegen. Men dersom lamictalen gjør at du får lavere serumkonsentrasjon av seroquel slik at den virker dårligere, så kan det godt hende at du kan tåle en høyere dose seroquel nå uten å få økte bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Skal til fastlegen om ei uke 

Du kan jo ta det opp da, eller ring i morgen hvis du ikke klarer å leve med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du kan jo ta det opp da, eller ring i morgen hvis du ikke klarer å leve med det. 

Tror jeg må vente til neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Tror jeg må vente til neste uke. 

Ok, lykke til! Høres ut som du lider :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, frosken skrev:

Snakk med fastlegen. Men dersom lamictalen gjør at du får lavere serumkonsentrasjon av seroquel slik at den virker dårligere, så kan det godt hende at du kan tåle en høyere dose seroquel nå uten å få økte bivirkninger.

Verken fastlegen eller jeg vil øke seroquelen (dosen er satt av DPS). Økning resulterer i tett nese som igjen forverrer søvnen fordi jeg får nesten pusteproblemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndterte svingningene bedre på 100 mg Lamictal enn da jeg var uten så redusering medfører ikke så store problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Verken fastlegen eller jeg vil øke seroquelen (dosen er satt av DPS). Økning resulterer i tett nese som igjen forverrer søvnen fordi jeg får nesten pusteproblemer. 

Dersom bivirkningene er doseavhengig, og du nå har lavere serumkonsentrasjon av seroquel pga interaksjon med lamictal, så vil en litt høyere dose seroquel  muligens tilsvare samme dose som du tok før lamictalen påvirket. Men som sagt, så synes jeg dette er noe du skal drøfte med fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Håndterte svingningene bedre på 100 mg Lamictal enn da jeg var uten så redusering medfører ikke så store problemer. 

Det er ikke mange dager siden du sa at økningen hadde gjort deg godt, mener jeg å huske? Da må du se det an over en noe lengre tidsperiode før du kan trekke konklusjon mht virkningen av lamictal 200 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Det er ikke mange dager siden du sa at økningen hadde gjort deg godt, mener jeg å huske? Da må du se det an over en noe lengre tidsperiode før du kan trekke konklusjon mht virkningen av lamictal 200 mg.

Ja da syntes jeg virkningen gjorde meg godt, men når andre ting blir mye verre så gjør den jo ikke godt. Og når fastlegen ikke vil øke seroquelen så er jeg jo like langt. Er i tillegg både hyper og sliten på en gang i perioder noe jeg ikke trodde var mulig. Jaja jeg er vel bare merkelig på flere måter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...