Gå til innhold
frosken

Fysisk aktivitet og vektreduksjon

Anbefalte innlegg

frosken   33 437 894
frosken

http://tidsskriftet.no/2017/06/kommentar-og-debatt/fysisk-aktivitet-og-vektreduksjon

Jeg synes denne artikkelen er interessant, fordi den på en nyansert måte viser at folk responderer forskjellig på fysisk aktivitet når det gjelder appetitt og vektregulering. Også liker jeg selvfølgelig sluttpoenget om at fysisk aktivitet er bra enten det hjelper i forhold til overvekt eller ikke:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillemus   70 605 1 049
Lillemus
2 timer siden, frosken skrev:

http://tidsskriftet.no/2017/06/kommentar-og-debatt/fysisk-aktivitet-og-vektreduksjon

Jeg synes denne artikkelen er interessant, fordi den på en nyansert måte viser at folk responderer forskjellig på fysisk aktivitet når det gjelder appetitt og vektregulering. Også liker jeg selvfølgelig sluttpoenget om at fysisk aktivitet er bra enten det hjelper i forhold til overvekt eller ikke:-)

:D Fysisk aktivitet er bra uansett! :D 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
påskelilje   4 184 1 002
påskelilje

Intéressant! Dette kan jo forklare hvorfor jeg ikke har gått mer enn 2-3 kg ned det siste året, til tross for at jeg har trent mye. Har ikke vært i så god form på nærmere tjue år. 

Likte også godt at det ble understreket at fysisk aktivitet hadde mange positive konsekvenser, selv om en ikke nødvendigvis ser det på vekta.

Men hva betyr intervensjon egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
frosken   33 437 894
frosken
3 minutter siden, påskelilje skrev:

En intervensjon er det som samme som et tiltak, dvs. noe konkret som gjøres for å bedre en situasjon. Behandlingsintervensjoner kan være alt fra medisiner til turer i skogen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gargamel   4 828 1 327
Gargamel

Veldig interessant og troverdig siden det ikke bare et en enkelt studie. 

De forklarer den lave vektnedgangen delvis ved at folk spiser mer, så effekten av trening isolert sett kan være større. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gargamel   4 828 1 327
Gargamel
7 timer siden, påskelilje skrev:

Intéressant! Dette kan jo forklare hvorfor jeg ikke har gått mer enn 2-3 kg ned det siste året, til tross for at jeg har trent mye. Har ikke vært i så god form på nærmere tjue år. 

Likte også godt at det ble understreket at fysisk aktivitet hadde mange positive konsekvenser, selv om en ikke nødvendigvis ser det på vekta.

Du har helt sikkert fått mer muskler også, så du har mistet mer enn 2-3 kg med flesk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

påskelilje   4 184 1 002
påskelilje
2 timer siden, Gargamel skrev:

Du har helt sikkert fått mer muskler også, så du har mistet mer enn 2-3 kg med flesk. 

Ja, jeg har nok det :D Er ganske stram i kroppen nå i forhold til tidligere :rolleyes::P:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
påskelilje   4 184 1 002
påskelilje
9 timer siden, frosken skrev:

En intervensjon er det som samme som et tiltak, dvs. noe konkret som gjøres for å bedre en situasjon. Behandlingsintervensjoner kan være alt fra medisiner til turer i skogen.

Takk :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
umakenverdt   2 365 386
umakenverdt

Interessant artikkel ! Jeg opplever selv fysisk aktivitet som kjempeviktig for å klare å ha et noe mer normalt forhold til mat. Og uansett om det fører til vektreduksjon eller ikke, så kjenner jeg skikkelig positive virkninger 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden