Gå til innhold

Kan kontaktlinser påvirke mental helse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har et litt merkelig spørsmål som jeg sliter med å få svar på, både ved egen research og fra optikere. 

Jeg har brukt linser nesten hver dag i 2 år i strekk pga bruk av hodetelefoner på jobb. Jeg savner å gå med briller over strekk og bare slappe av med de på. Men har fått nye brilleglass med ny, sterkere styrke. Og har ennå ikke klart å vende meg til dem ila en hel uke. Jeg tok synstesten hos to ulike optikere med 1 ukes mellomrom bare for å bekrefte at styrken virkelig stemte. Deretter analyserte jeg de testene noe så grusomt for å avgjøre hvem av de jeg skal sende til brilleprodusent i utlandet. haha. Så da fikk jeg et par nydelige innfatninger med glass fra utlandet. Og da må jeg bare stole på at dette er riktig. De er større enn de eldre jeg hadde. 

Etter den lange perioden med linser har jeg følt at hjernen blir litt "isolert" fra resten av kroppen. Jeg kan liksom ikke huske sist gang jeg var genuint happy og følte meg skikkelig "i live" . Jeg tenkte det kanskje skyldtes stress og utbrentheten på jobb, men nå har jeg vært arbeidsledig i 4 måneder. Og jeg føler meg fortsatt på samme måte. 

Jeg føler jeg i løpet av dagen MÅ gå over til linser.. og da blir jeg jo bare verre ikke sant.. 

Vet dette var litt uklart kanskje, men hva i all verden skal jeg gjøre? 

Anonymkode: 3df12...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan også legge til at jeg har blitt alt for self-concsious i det siste. by no reason..

Anonymkode: 3df12...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært linsebruker siden 1989 og kan med hånden på hjertet si at linsebruk kontra brillebruk aldri har hatt noen kobling til min sinnstilstand. Eneste må være de gangene jeg pga briller ikke kan bruke solbriller og føler at sola er for sterk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har også brukt linser siden åtti-tallet. Frem til for ca fem år siden brukte jeg nesten bare linser, og briller unntaksvis. Nå bruker jeg briller 90% av tiden, og linser kun når jeg skal være på stranda, løpe, ri, gå på ski, renne slalåm etc . Merker absolutt ingen forskjell på psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...