Gå til innhold

IVF og utsetting av mens


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg holder på med IVF-behandling. Forrige runde mislyktes, og nå skal jeg benytte meg av nedfryste egg. Imidlertid skal sykehuset ha sommerstengt, så jeg må vente ei stund. Sykehuset sier at jeg kan få behandling på en mens som starter tidligst 5. august. Nå ser det imidlertid ut til at jeg blir å få mensen 3. august. Mitt spørsmål er derfor: Kan jeg ta en eller annen medisin for å utsette mensen et par dager? Så slipper jeg å måtte vente til september. 

Anonymkode: 18616...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg vil anbefale deg å utsette menstruasjonen i juli så evt hormonrester er ute av kroppen innen august. Hvis menstruasjonen i juli er utsatt med f.eks. 10 dager, så vil menstruasjonen i august bli tilsvarende forskjøvet. Lykke til, vennlig hilsen Mette

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ja, du må ha resept. Når var første dag av siste menstruasjon?

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg foreslår at du ved neste menstruasjons start starter med p-pille den dagen du får menstruasjon (4.juli) og så bruker den i 10 dager. Du kan da vente en blødning ca 13.juli og du har fått en ny syklus med neste menstruasjon ca 12.august. Det er det samme hvilken p-pille du bruker, men Microgynon er den billigste. P-pillen virker ved å hemme eggmodning og eggløsning. Når du stopper med pillen, starter eggstokken igjen sin funksjon.

Lykke til, vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...