Gå til innhold

Har dere et sted for dere sjøl?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Jeg er så heldig at jeg har et sted for meg sjøl. Noen kvadratmeter, et eget rom og en dør. Mulighet for stilletid til en viss grad.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg er så heldig at jeg har et sted for meg sjøl. Noen kvadratmeter, et eget rom og en dør. Mulighet for stilletid til en viss grad.

 

Ja, hele huset.

Anonymkode: 06b18...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
28 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg er så heldig at jeg har et sted for meg sjøl. Noen kvadratmeter, et eget rom og en dør. Mulighet for stilletid til en viss grad.

 

Ja jeg har mitt eget rom heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg reflekterte ordentlig på det akkurat i dag. Når jeg leste lekser i barndom kom det i konflikt med annen aktivitet i huset da der ikke var så mye boligareal ofte for folk dengang. På den annen side var det jo også interessant å delta med de voksne også. Høre de prate og le. Som voksen har jeg alltid hatt skyldfølelse av å trenge så mye alenetid. "Hva gjør du nå "er jo ofte spørsmålet i dag. "Hva lever du av?"Det er først og fremmst som handlende og aktive mennesker vi blir sett nå for tida.

Men jeg tror mulighet til stilletid er noe av hva som betyr mest for et menneske kanskje også spesielt i våre dager.Kanskje hva respekt handler mye om?

På den annen side kan det jo være lett å forsvinne i depresjonen hvis man er syk og alene også hvis situasjonen er slik. Man bør jo også tenke litt på andre.

Alt er ikke lett😊

Men der veldig godt å ha et sted med mulighet til å trekke seg tilbake😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg trenger alenetid, slik som nå, setter jeg meg med PC-en eller en god bok i sengen, hvor jeg kan være helt i fred helt til samboeren min skal legge seg. Om jeg da fortsatt har behov for å være alene, forflytter jeg meg til stuen eller kontoret. Alt kan løses selv om man bor sammen med noen. Heldigvis har jeg ingen barn som skal tas vare på. Kun en kjærlig hund :)

Om jeg virkelig har behov for å være totalt alene, legger jeg meg inn på et motell for noen dager hvor jeg sover, spiser, leser, sitter med PC-en, når det måtte passe meg når som hellst på døgnet... Dette har vært med på å forhindre innleggelser.

Endret av Elionoe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Xtra skrev:

Nei, har godt med plass, men dessverre ikke noe som er bare mitt.

Re "dessverre" - føler du behov for å ha noe som bare er ditt? Jeg ser behovet for å ha flere rom slik at man kan trekke seg tilbake, fx om partneren har egne gjester. Men ikke at det rommet alltid er bare mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, morsan skrev:

Re "dessverre" - føler du behov for å ha noe som bare er ditt? Jeg ser behovet for å ha flere rom slik at man kan trekke seg tilbake, fx om partneren har egne gjester. Men ikke at det rommet alltid er bare mitt. 

Ikke noe skrikende behov, men jeg ville synes det var ganske deilig å ha min egen lille hule, ja. Hvor det skulle være forbudt å komme å spørre om ting i tide og utide ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Xtra skrev:

Ikke noe skrikende behov, men jeg ville synes det var ganske deilig å ha min egen lille hule, ja. Hvor det skulle være forbudt å komme å spørre om ting i tide og utide ;).

Hehe :-) Jeg har aldri vært så 'plaget' med det. Men så har jeg jo færre barn enn deg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har ikke noe eget rom, men jeg elsker å bade lenge i badekaret, så det er min lille hule 😊 Eller så liker jeg godt å gå tur alene eller løpe alene, eller svømme langt alene. Jeg kan også bli sittende i bilen lenge bare for å kjenne litt på det å være bare meg, i garasjen eller utenfor butikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius

Jeg har ikke noe eget rom nei. Jeg sitter mye våken på kveld og natt, da får jeg tiltrengt alenetid. Jeg liker  å sitte i bilen alene og høre på musikk og  tenke. Sitte på bussen med musikk på ørene er også fint men de siste mnd har jeg slitt med at jeg gråter så lett da pluss jeg snakker høyt med meg selv så nå har jeg sluttet å ta buss. 

Turer i skogen sammen med hunden er fint. Jeg kan gå sammen med andre men det beste er alene. Jeg elsker og å være i hagen og stelle litt hvis bare været tillater det. 

Enetid og stillhet er viktig. Jeg blir litt skremt av samfunnets utvikling på en del områder. Feks at mange mener det skal være lov å støye på helligdager og at vi som ikke godtar det er idioter og hva annet de måtte kalle oss. Slike stilledager er ufattelig viktige for meg og andre som sliter med støy. Det er mye god helse i å redusere støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg har min egen leilighet i et veldrevet borettslag der naboene respekterer hverandre. Det er veldig mye jeg ikke savner fra der jeg vokste opp, men naturen jeg flyttet fra... Den ga meg så mye. Der hadde jeg mine helt utvalgte steder hvor jeg kunne gjøre alt fra å skrike høyt til å nyte en matbit eller fiske litt. DET savner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...