Gå til innhold

Hva gjør at økonomien er så annerledes nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei det var bare at jeg hørte en hevde at midlene fra Lotto og spill var helt ubetydelige for fotballen og stakkars fotballen hadde ingen statlige overføringer til å drive for. 

Tror ikke dette er sant. Uten inntekter fra spill ville mye knekke sammen.Dette er den kapitalistiske økonomiens fyllmasse som mange menneskeskjebner betaler dyrt for slik at kremmoralistene har noen stakkarer å heve seg over for å få livet sitt til å gå opp. 

 

Anonymkode: 30114...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er imot all tvang men det er så mye rart man hører. Se bare fotballen. Hva ville egentlig fotballen vært uten midler fra Lotto tipping og ekstra?

Anonymkode: 30114...8b7

Hva har fotball med matvarer og matbutikker å gjøre?

Det er ikke bare fotballen som får tippemidler. Den idretten ville nok klart seg på et vis uansett, det ville trolig hatt langt større betydning for små, "smale" idrettsgrener hvis Norsk Tipping  forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg jobbet på REMA, ble jeg mest overrasket over hvor mye sjokolade folk kjøpte. Det var mer en jeg trodde.

 

Ellers gikk det mye av "alt". Inkludert frokostblandinger.

Anonymkode: 80ce3...0bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har handlet gjennom mange år på geografisk forskjellige steder og har uansett notert meg hva jeg har sett og opplevet. Sett i sammenheng med hva man leser i finansavisene om firmaene som er involvert i fremstillingen av produktene så gjenspeiler ikke hva som skjer på det fysiske plan hva som skjer i finansavisene mener jeg. Uten at jeg har regnet på det. Dette er en intuitiv og erfaringsbasert betraktning.

Anonymkode: 30114...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har handlet gjennom mange år på geografisk forskjellige steder og har uansett notert meg hva jeg har sett og opplevet. Sett i sammenheng med hva man leser i finansavisene om firmaene som er involvert i fremstillingen av produktene så gjenspeiler ikke hva som skjer på det fysiske plan hva som skjer i finansavisene mener jeg.

Anonymkode: 30114...8b7

De store matvarefirmaene, altså på nivået over butikkene, selger så mye forskjellig at de vil tjene penger selv om folk slutter å kjøpe enkelte ting. 

Hvorfor i alle dager skulle økonomijournalistikken lyve om resultatene? Verken firmaene, forbrukerne eller finansselskapene ville ha nytte av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...