Gå til innhold

Når jeg var ung


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Dengang jeg var ung trodde jeg fullt og fast på at man lærer noe av alt. Alle erfaringer hadde noe i seg som man kunne bearbeide ikke minste for seg selv og overføre i en mer meningsfull aktivitet eller tanke prosess. Hva man ikke dør av blir man klokere av liksom. Dette tror jeg ikke lenger. Der er ting man ingenting lærer av og det er mange ser jeg i dag. Trist men sant.

Hva tenker eller tror dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det omvendt. Synes faktisk at jeg lærer mer om meg selv og andre idag enn da jeg var ung. Tenker nok litt mer reflektert i dag enn før i tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
8 timer siden, Maggie55 skrev:

Dengang jeg var ung trodde jeg fullt og fast på at man lærer noe av alt. Alle erfaringer hadde noe i seg som man kunne bearbeide ikke minste for seg selv og overføre i en mer meningsfull aktivitet eller tanke prosess. Hva man ikke dør av blir man klokere av liksom. Dette tror jeg ikke lenger. Der er ting man ingenting lærer av og det er mange ser jeg i dag. Trist men sant.

Hva tenker eller tror dere om det?

sometimes you win sometimes you learn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Njah. Av og til lærer vi, av og til ikke. Og noen ganger tar vi dumme valg fordi vi ikke tenker oss nok om. Jeg, altså. Regner med et er sånn for flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror bare livet handler om arbeid og jobb for de aller fleste av oss ,og når man ikke har det store deler av livet ,begynner man å tvile på det meste er jeg redd. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maggie55 skrev:

Jeg tror bare livet handler om arbeid og jobb for de aller fleste av oss 

Men perioden før og etter de årene man eventuelt er i fullt arbeid, er jo lenger enn noen gang. De unge har det ikke travelt med å etablere seg i 8 - 16-jobb, boliglån og småbarn, de bruker tiden på å utdanne seg, ta jobber for å finansiere reiser, utenlandsopphold osv. Og en stor andel pensjonister får mange gode år med høyt aktivitetsnivå. Så jeg vet ikke om det er så gyldig lenger, at hele livet handler om arbeid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Maggie55 skrev:

Alt er ikke like lett for alle i dag heller tror jeg dessverre.

Selvsagt ikke, men er det fordi livet bare består av arbeid, slik du skrev ovenfor her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Tror det er fordi vi er grunnleggende forskjellige og alle tåler ikke like mye såsom med ensomhet. Alle tåler ikke like mye verken medisin eller ensomhet og dette er ofte ting som er en stor del av " utenforskapet" for de fleste.

Arbeid er ofte ellers hva vi navigerer etter til siste slutt tror jeg. Håpet om arbeid. Men for alle er ikke dette håpet like reelt som man vet både før og nå.

Så mye mer er der ikke å lære tviler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man må jo også huske at alle mennesker er ikke like erfarne og derfor ikke kan drive med hvasomhelst.

Mange får jo aldri opparbeidet særlig erfaring heller så ustabile forholdene er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...