Gå til innhold

Hypomani med psykose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, dere der ute :)
Jeg bare lurer på noe. Fikk epikrisen min fra da jeg var innlagt for en stund siden. Det sto det at diagnosen var hypomani med alvorlig psykose. Trudde ikke man hadde psykose ved hypomani, jeg, men bare ved mani? Selv mener jeg at jeg hadde hypomani i noen uker, der det etter hvert gikk over til å bli mani i noen dager, og så fikk jeg psykotiske symptomer i tillegg og ble innlagt fordi jeg var ute av kontroll. Rart å gi diagnosen hypomani med psykose?

Anonymkode: 1770e...55c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, dere der ute :)
Jeg bare lurer på noe. Fikk epikrisen min fra da jeg var innlagt for en stund siden. Det sto det at diagnosen var hypomani med alvorlig psykose. Trudde ikke man hadde psykose ved hypomani, jeg, men bare ved mani? Selv mener jeg at jeg hadde hypomani i noen uker, der det etter hvert gikk over til å bli mani i noen dager, og så fikk jeg psykotiske symptomer i tillegg og ble innlagt fordi jeg var ute av kontroll. Rart å gi diagnosen hypomani med psykose?

Anonymkode: 1770e...55c

Synest det var underlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
   F30.0 Hypomani
 

Lidelse kjennetegnet ved vedvarende lett heving av stemningsleiet, økt energi og aktivitet, som regel en sterk opplevelse av velvære og fysisk og psykisk effektivitet. Økt omgjengelighet, pratsomhet, overdreven fortrolighet, økt seksuell energi og redusert søvnbehov er ofte til stede, men ikke i en slik grad at det fører til alvorlige vansker i arbeidet eller til sosial avvisning. Irritabilitet, innbilskhet og brautende atferd opptreden kan erstatte den mer vanlige euforiske utadvendthet. Forstyrrelsene i stemningsleie og atferd ledsages ikke av hallusinasjoner eller vrangforestillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg og har fått beskjed om at jeg hadde hypomani og grensepsykose. Da rev jeg av meg alle klærne i avd. Hypomani my ass. Det var nok mani som ikke virket så sterk siden jeg gikk på medisin fra før

Anonymkode: 445b9...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...