Gå til innhold

Er Tesla kun for de rike?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Koster å redde kloden, vel

Får ta å borre opp litt olje og selge den så du kan få råd til å kjøpe tesla og redde kloden fra oljen som er så farlig

 

Lykke til

Anonymkode: afb23...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig, den er dyrere enn de andre el-bilene og noen syns jo dét er stas. Selv kunne jeg ikke tenkt meg Tesla før de evt leverer en modell som ikke ser ut som en klassisk penisforlenger, de som kjører den i mitt boområde vil jeg ikke assosieres med ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er så mye helt skandale i dag. mange mener jo vi har skadet både natur og oss selv så mye at løpet er kjørt. Ikke lett å vite hva man skal tro.

Værre er det jo om det å ha bil er hva som holder selvfølelse for oss oppe. Følelse av manglende egenverdi er årsak til all sykdom av psykisk art tror jeg.

En annen ting er jo spørsmålet om hvor lite forurensende de nye tingene er? Alt koster jo uansett.

Minner litt om "det lille barnet "som som forhandler med foreldrene sine for å få en ting også finner en " mellomting"

Men det er sikkert ikke lett å forske og studere disse tingene hvordan vi kan unngå de skadelige tingene og stoffene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva koster en Tesla da?

 

Hadde jeg skikkelig prioritert, så kanskje jeg kunne klart det. Selv om jeg er ufør. Men det hadde vel blitt havregrøt da?

 

Uansett er jeg mer truendes til å legge penga på snus og cola... Da mener jeg mannfolk-cola, ikke frogner cola.

Anonymkode: 3e1e7...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den billigste Teslaen på Finn.no nå er en 2013-modell til ca 420 000, den dyreste koster 1,2 mill. Så ikke for de fattige, nei. 

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når det er sagt: Man må ikke eie/bruke Tesla for å være miljøvennlig. (Det strides vel litt om miljøvennligheten også når produksjon og søppelhåndtering etc tas med i regnestykket). Det finnes billigere elbiler, og enda bedre: tog og buss! Og sykkel! :) 

Det hjelper uansett fint lite på miljøregnskapet om Tesla-kjøreren reiser verden rundt med fly... 

Anonymkode: 76a56...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kayia skrev:

Mye mulig, den er dyrere enn de andre el-bilene og noen syns jo dét er stas. Selv kunne jeg ikke tenkt meg Tesla før de evt leverer en modell som ikke ser ut som en klassisk penisforlenger, de som kjører den i mitt boområde vil jeg ikke assosieres med ;) 

Slik er det for øvrig med alle dyre biler vel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Tesla har blitt dyrere. Før kostet de billigste modellene noe over 500 000. Det er innenfor rekkevidden til en familie med to i jobb og gjennomsnittlig inntekt, gitt at de prioriterer bil veldig høyt. Den er billigere i drift enn andre familiebiler, så totaløkonomien er bedre enn prisen tilsier.

Nå er den dyrere, men jeg synes det er feil å si at man må være "rik". Jeg synes ikke inntekt eller formue litt over gjennomsnittet er nok til å kalle seg "rik".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
39 minutter siden, Gargamel skrev:

Tesla har blitt dyrere. Før kostet de billigste modellene noe over 500 000. Det er innenfor rekkevidden til en familie med to i jobb og gjennomsnittlig inntekt, gitt at de prioriterer bil veldig høyt. Den er billigere i drift enn andre familiebiler, så totaløkonomien er bedre enn prisen tilsier.

Nå er den dyrere, men jeg synes det er feil å si at man må være "rik". Jeg synes ikke inntekt eller formue litt over gjennomsnittet er nok til å kalle seg "rik".

 

Helt enig. Kommer selvklart ann på hva som defineres som det å være rik, men jeg tenker i hvertfall ikke på en familie hvor begge har en samlet inntekt på 1 mill som rike i den forstand.

Brodern brukte rundt 7000kr i mnd kun på bensin i jobbsammenheng, dette sparte han lett inn ved å kjøpe seg en Tesla. Jeg betrakter i hvertfall ikke han som rik, heller økonomisk smart (Kunne vært enda smartere å kjøpe seg en billigere elbil selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
17 timer siden, Kayia skrev:

Tesla før de evt leverer en modell som ikke ser ut som en klassisk penisforlenger

Kanskje du hadde tenkt annerledes hvis du hadde en penis? Jeg synes i alle fall Teslaen er fin. (Litt dårlig gjort å bare kopiere Porche Panamera fremfor å designe noe selv, men pytt pytt). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, cilie skrev:

Slik er det for øvrig med alle dyre biler vel...?

Tja, syns det er noe eget med sportsbil-estetikken... syns feks ikke en SUV uttrykker det samme. Neppe tilfeldig at vestkantsjarmør og overklasse-badboy über alles, Skam-William, gjorde comeback i en Maserati :D 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Gargamel skrev:

Kanskje du hadde tenkt annerledes hvis du hadde en penis? Jeg synes i alle fall Teslaen er fin.

Det tror jeg du har rett i. For å si det sånn, det du sier videre har jeg hørt før, og hadde det ikke vært for meg hadde det nok stått en Tesla i oppkjørselen her også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller et spørsmålstegn rundt miljøgevinsten av å "tanke opp" Teslaen med 90 kwt og grisekjøre i kollektivfeltet. Greit at vi stort sett bruker fornybar energi i Norge, men strøm vi ikke bruker kan jo selges til land som bl.a bruker kullkraft. Hvordan nettoeffekten er, vet jeg ikke. 

Det eneste jeg ikke synes forsvarer at Tesla ikke burde hatt fulle avgifter og vært kastet til h...... ut av kollektivfeltet, er markedet den konkurrerer i. Tesla konkurrerer med biler av type Mercedes S-klasse, som forurenser mer enn en gjennomsnittlig bil. 

Uansett synes jeg norske bilavgifter er helt merkelige. Sosialistiske krefter har visst definert det som luksuriøst å ha en bil. Og både innkjøp og bruk av bilen skal skattes ihjel. Dette er en ren inntektskilde for staten, og har ingenting med miljø å gjøre (dvs. det er sosialistisk politikk med miljøalibi). Hadde den såkalte CO2-avgiften gått til miljøtiltak og kjøp av kvoter, så hadde bilkjøring i Norge vært det mest miljøvennlige man kunne gjøre.

Og la oss ikke glemme de hundretusener av mennesker med lav inntekt som bor på steder der bilen er en nødvendighet. Disse menneskene lider i dag under feilslått miljøpolitikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg stiller et spørsmålstegn rundt miljøgevinsten av å "tanke opp" Teslaen med 90 kwt og grisekjøre i kollektivfeltet. Greit at vi stort sett bruker fornybar energi i Norge, men strøm vi ikke bruker kan jo selges til land som bl.a bruker kullkraft. Hvordan nettoeffekten er, vet jeg ikke. 

Det eneste jeg ikke synes forsvarer at Tesla ikke burde hatt fulle avgifter og vært kastet til h...... ut av kollektivfeltet, er markedet den konkurrerer i. Tesla konkurrerer med biler av type Mercedes S-klasse, som forurenser mer enn en gjennomsnittlig bil. 

Uansett synes jeg norske bilavgifter er helt merkelige. Sosialistiske krefter har visst definert det som luksuriøst å ha en bil. Og både innkjøp og bruk av bilen skal skattes ihjel. Dette er en ren inntektskilde for staten, og har ingenting med miljø å gjøre (dvs. det er sosialistisk politikk med miljøalibi). Hadde den såkalte CO2-avgiften gått til miljøtiltak og kjøp av kvoter, så hadde bilkjøring i Norge vært det mest miljøvennlige man kunne gjøre.

Og la oss ikke glemme de hundretusener av mennesker med lav inntekt som bor på steder der bilen er en nødvendighet. Disse menneskene lider i dag under feilslått miljøpolitikk.

En Tesla er meget billig i Norge i forhold til mange andre land, inkludert USA.

Anonymkode: 35743...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...