Gå til innhold

Betennelse i magesekken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei kjære lege.

Etter 2 dager med intense smerter i mellomgulvet var jeg tirsdag,denna uka, hos min fastlege. Hun mente da at jeg kunne ha betennelse i magesekken. Fikk et stikk i fingeren hvor di målte crp som var fin og bs.som også var fint. De tok også blodprøve for å sjekke leververdi og blodgass. Begge prøvene kom tilbake fine. Behandlingen var Somac control 20 mg,en tbl daglig. Fikk tlf fra fastlegen 2 dager etter hvor hun lurte på om det var bedring. Smertene i magen hadde avtatt en liten smule,men ryggsmertene hadde økt en del forklarte jeg. Da fikk jeg beskjed at behandlingen har nok startet å virke å det vil nok bare bli bedre fra nå.

Den siste mnd før dette har avføringen vært noe varierende, fra normal til ikke helt løs men heller ikke fast,og den har vært veldig lys,nesten gulaktig. Denne siste uka har den kun vært lys/gulaktig og "løs" i tillegg til at den virker slimete. En dag me det jeg vil kalle sauelort. Bare små klumper. Disse var faste selvfølgelig. Beklager ekle detaljer men tenker det er greit å legge alt på bordet. Fastlegen min spurte hvordan avf har vært og jeg sa som sant var,bare utenom den slimete delen da dette ikke var tilfelle på det tidspunktet. Hun syntes det hørtes rart ut men som jeg skrev ovenfor så ble behandlingen Somac og smertestillende. Smertene i magen er betraktelig bedre nå,sitter heller lengre nede i magen og kommer takvis. Men siden torsdags ettermiddag/kveld har jeg i tillegg til avf.problematikken,fått en økende intens hodepine og mye verk i hofte og kne ledd. Lurer på om dette har en sammenheng ? Og hva det evt kan være,om det kan være mer enn "bare" betennelse i magesekken. Synes det er rart det ikke ble gjort mer undersøkelse ang magen. Bør jeg kontakte lege for videre undersøkelser ?

På forhånd takk for svar.

Mvh kvinne 31.

Anonymkode: fd656...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...