Gå til innhold

Overgang fra Rivotril til Valium


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal trappe helt ned etterhvert, men skjønner at det beste er å trappe ned på Valium. 

Står nå på 0.75mg Rivotril og lurte på hvor fort jeg kan skifte over til Valium?.

Dosen blir vel da 12.5mg Valium. Høres det riktig ut å bytte ut 0.25mg Rivotril med 5mg Valium i uken inntil jeg er på 12.5mg?.

Altså bruke 3 uker på å bytte over.

 

Takker for svar :).

Anonymkode: 60b9d...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sluttet tvert på rivotril. Trodde det skulle bli ille, men det gikk helt fint. Tok 2mg annenhver dag.

Anonymkode: 51e10...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet tvert på rivotril. Trodde det skulle bli ille, men det gikk helt fint. Tok 2mg annenhver dag.

Anonymkode: 51e10...16f

Går nok ikke for meg, trappet litt for raskt ned tidligere og ble veldig syk.

Anonymkode: 60b9d...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke bruke tid på skiftet. Du kan gå rett over til Valium 15 mg. Derfra må du trappe ned over tid.

Anonymkode: 9ee27...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke bruke tid på skiftet. Du kan gå rett over til Valium 15 mg. Derfra må du trappe ned over tid.

Anonymkode: 9ee27...748

Trodde 0.75 Rivotril var det samme som 12.5 Valium?.

Anonymkode: 60b9d...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke bruke tid på skiftet. Du kan gå rett over til Valium 15 mg. Derfra må du trappe ned over tid.

Anonymkode: 9ee27...748

Sorry, ser det nå :), er lett å regne feil. Bruker Benzo.org til å beregne. Nå gjennstår bare regnestykket for hvor mye jeg skal trappe ned dagelig i Valium tilsvarende 0.005mg Rivotril jeg trapper ned dagelig nå.

Anonymkode: 60b9d...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ser forøvrig at man får Valium i 2mg tabletter i andre land, finnes de kun i 5mg i Norge?.

Anonymkode: 60b9d...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser forøvrig at man får Valium i 2mg tabletter i andre land, finnes de kun i 5mg i Norge?.

Anonymkode: 60b9d...69f

Det finnes  i alle fall Vival i 2 mg tabletter. Vival, Stesolid og Valium er akurat samme medisin med det samme  virkestoffet, diazepam.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, ser det nå :), er lett å regne feil. Bruker Benzo.org til å beregne. Nå gjennstår bare regnestykket for hvor mye jeg skal trappe ned dagelig i Valium tilsvarende 0.005mg Rivotril jeg trapper ned dagelig nå.

Anonymkode: 60b9d...69f

Det blir 0,1 mg per dag eller 1 mg hver 10. dag. Om du deler tabletten, er den på 2,5 mg. Du kan jo redusere med 2,5 mg hver 3. uke.

Anonymkode: 9ee27...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...