Gå til innhold

Alt blir så intenst!


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i kor like etter jul. Syngingen går ganske bra, men det sosiale er vanskelig. Det er et veldig godt miljø, lett og ledig, mye latter og moro. Allikevel blir jeg så sliten i pausen når praten går. Jeg vil så gjerne være en avslappet del av jentegjengen, men jeg klarer ikke. Jeg synes det er vanskelig å se noen i øynene. Det blir så intenst! Jeg skulle ønske jeg kunne greie å være noe  annet enn den kjedelige, grå musa som kjemper med ordene.

I går var jeg på 70 års lag med bare folk jeg kjenner. Det tok 5 minutter så var jeg dritsliten. Men jeg har da litt oppdragelse så jeg tok meg sammen og snakket og lo, men fy søren det kostet! Sønnen min og jeg var de første som forlot selskapet. Da hadde det gått 4 timer og desserten var unnagjort. Helt innafor synes jeg selv.

I dag var det konsert med koret. Syngingen gikk bra men jeg var mer klønete og sky enn noensinne da vi bare skulle være sosiale. Det skulle være sommerfest etterpå men jeg snek meg stille ut. Akkurat det hadde jeg ikke orket. Forhåpentligvis er det ingen som la merke til at jeg ikke var der. Kanskje jeg bare er sliten fra i går? Jeg blir veldig lei meg altså for jeg har så lyst til å være en del av et fellesskap.

Nå sitter jeg inne på rommet mitt med en myk kjole på og bare bordlampent tent. Døren er lukket. Jeg vil være i fred. Samme hvem som ringer tar jeg ikke telefonen. Det er en menneskerett og ikke alltid være tilgjengelig for Gud og hvermann.

Det skal bli deilig å legge seg i nyvasket sengetøy i et mørkt rom og lytte til bekken utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Gondor skrev:

Jeg begynte i kor like etter jul.

Så fint, det er en utmerket hobby :) Hvis du søker på "synge i kor", finner du både seriøse forskningsartikler og mer folkelige betraktninger rundt korsangens fortreffelighet.  Du kan også låne denne på biblioteket: https://www.kor.no/Sider/Ny-bokutgivelse---Å-synge-i-kor!.aspx   

10 timer siden, Gondor skrev:

Syngingen går ganske bra, men det sosiale er vanskelig. Det er et veldig godt miljø, lett og ledig, mye latter og moro. Allikevel blir jeg så sliten i pausen når praten går.

Syngingen er det viktigste, la det sosiale få ta den tiden det tar.  Alle trenger ikke være frampå og intenst skravlende. 

10 timer siden, Gondor skrev:

I dag var det konsert med koret. Syngingen gikk bra men jeg var mer klønete og sky enn noensinne da vi bare skulle være sosiale.

Jeg garanterer at det var flere enn deg som var slitne etter konserten.  På konsert er det faktisk udiskutabelt hva som er viktigst.

10 timer siden, Gondor skrev:

Det skulle være sommerfest etterpå men jeg snek meg stille ut. Akkurat det hadde jeg ikke orket. Forhåpentligvis er det ingen som la merke til at jeg ikke var der.

Noen orker fest etter konsert, men ikke alle.  Det var nok ikke bare du som sto over.

10 timer siden, Gondor skrev:

Kanskje jeg bare er sliten fra i går?

Hvis du var i familieselskap dagen før, er det enda lettere å forstå at du var sliten etter konserten.

10 timer siden, Gondor skrev:

Jeg blir veldig lei meg altså for jeg har så lyst til å være en del av et fellesskap.

I et kor er man en del av fellesskapet hvis man stiller på øvelser og konsert.  Det er disse som er "obligatoriske".  Det sosiale er en bonus som man kan "shoppe" litt mer fritt fra.  Hvis miljøet er så hyggelig som du beskriver, er de antakelig glade når du kommer, men gjør ingen stor sak ut av det når du står over. 

10 timer siden, Gondor skrev:

Jeg vil så gjerne være en avslappet del av jentegjengen, men jeg klarer ikke.

Ikke fell noen endelig dom over dette etter ett semester.  Du var med på den avsluttende sommerkonserten, ikke sant?  Det er det som teller. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Støtter det Laban skriver. Kjempefint at du er med på øvelsene og bidro på konserten! Jeg synger også i kor, og vi hadde også sommerkonsert i går. Vi skal ha sommerfest neste uke - tror ikke noen hadde orket det rett etter konserten - en blir både utladet og ruset på musikken og innsatsen, og det er slett ikke rart at du stod over avslutningen.

Korsang er en fantastisk hobby, synes jeg! Du kan velge hvor sosial du vil være. Det er helt akseptabelt hos oss at noen bare sitter for seg selv i pausen og ikke står og skravler med de andre, eller om de tar seg en tur ut. Det viktigste er at du er med på å skape musikk :wub: Som Laban sier, så er det sosiale noe du kan være med på dersom du orker og dersom det gir deg overskudd.

Jeg trenger også alenetid, og synes det er helt nydelig å være alene med bare lydene fra naturen...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode og støttende svar begge to! Det fikk meg til å føle meg bedre. Jeg er helt utslått i dag også kjenner jeg. Hodepinen har jeg fikset med paracet. Mulig jeg legger meg litt nedpå før dagen begynner for alvor. Ha en riktig god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er bra du er litt med på ting, ellers hadde det bare blitt verre med tiden. Du får heller dra litt tidlig.

Sykdom er en side av saken, men en hvilken som helst person som ikke treffer folk blir vel bare mer og mer folkesky(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...