Gå til innhold

Sobril i manibehandling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Yo. Er det vanlig at manisk episode behandles med Sobril? Hvor mye får evt. dere andre ta per dose og per dag?
Jeg blir behandlet med 10 mg Zyprexa hver kveld, og 25 og Sobril inntil 2 ganger om dagen. Har gjort dette i tre uker, og skal fortsette i en måned til. Problemet er at jeg får ikke sove igjen. Sov godt en stund, men nå, hvis jeg tar 25 mg Sobril og 10 mg Zyprexa om kvelden, så sover jeg likevel bare ca 3 timer (med flere oppvåkninger om natta). Føler meg godt uthvilt, men vet jo at det er for lite. I natt prøvde jeg å ta 50 mg Sobril i stedet for 25, for å se hvordan det gikk, og da sov jeg 6 timer. Men det er kanskje for mye og dumt å gjøre? Litt desp etter mer søvn. Ikke fordi jeg ikke har energi, men fordi jeg tror de psykotiske symptomene vil bli bedre om jeg sov mer enn 3 timer. Setter pris på svar.

Anonymkode: d20dc...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er mer korrekt å øke dosen Zyprexa i dette tilfellet. 15 mg må være et naturlig valg i første omgang.

Anonymkode: 45f83...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer korrekt å øke dosen Zyprexa i dette tilfellet. 15 mg må være et naturlig valg i første omgang.

Anonymkode: 45f83...21e

Ok. Er bare så redd for å legge på meg :s 

Anonymkode: d20dc...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dessuten legger du ikke på deg om du ikke kjenner økt sult med påfølgende økt matinntak.

Anonymkode: 45f83...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer ikke helt, nødvendigvis. Zyprexa kan gi høyere blodsukker og høyere kolesterol uten at du endrer kosten. 

Anonymkode: d20dc...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke helt, nødvendigvis. Zyprexa kan gi høyere blodsukker og høyere kolesterol uten at du endrer kosten. 

Anonymkode: d20dc...810

Ja det kan vel alle ap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan vel alle ap?

Kanskje det. -Men nå snakket vi jo om Zyprexa spesielt. :)

Anonymkode: d20dc...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det. -Men nå snakket vi jo om Zyprexa spesielt. :)

Anonymkode: d20dc...810

Ja :) Vet om ei som tar zyprexa og flere andre medisiner, hun tar blodtrykksmedisin og kolesteroldempende medisin. Faen ta medisiner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...