Gå til innhold

Gjerrig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en venn som har startet "firma", ved å verve kunder til strømabo, og telefonabo. begge deler er dyrere en det jeg har. Bør jeg alikevel takke ja?

 

har overhodet ikke noen interesse av produktene, men men. Det er jo en venn. Men null og tjene. 

 

På tidlig 2000 tall takket jeg altid nei til Herbalife,  NuSkin og de andre pyramide/nettverksalgene. Null interesse for sånt. En klasseveninde skulle ha tupperware party, jeg takket nei da og. Null interesse. Bør man for skams skyld takke ja til slikt?

Anonymkode: ba0c3...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har en venn som har startet "firma", ved å verve kunder til strømabo, og telefonabo. begge deler er dyrere en det jeg har. Bør jeg alikevel takke ja?

 

Nei. 

Anonymkode: 1fe73...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Anonymkode: 1fe73...af2

Godt å vite. Det er noe tull dette, produkter som er verdt å ha, finner jeg jo selv, til de beste priser. Mye er rett og slett dritt. Spesielt Herbalife og det tullet der. 

 

Skulle jeg takket ja hver gang jeg fikk tilbud på "gode" strømavtaler, ville jeg byttet 30 ganger i året. Nei, Hafslund duger for meg.

Anonymkode: ba0c3...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du har regnet på det og at tilbudet ikke lønner seg for deg. Derfor takker du nei. 

Generelt er det svært få tilbud fra selgere som faktisk lønner seg. Det er noen få, men nettopp derfor bør man evt be om skriftlig tilbud og ta kalkulatoren fatt. Ingen vits å bli (usaklig) forbanna på selgere, de gjør bare en jobb, men heller ingen vits i å kjøpe noe for å være snill. 

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en venn som har startet "firma", ved å verve kunder til strømabo, og telefonabo. begge deler er dyrere en det jeg har. Bør jeg alikevel takke ja?

 

har overhodet ikke noen interesse av produktene, men men. Det er jo en venn. Men null og tjene. 

 

På tidlig 2000 tall takket jeg altid nei til Herbalife,  NuSkin og de andre pyramide/nettverksalgene. Null interesse for sånt. En klasseveninde skulle ha tupperware party, jeg takket nei da og. Null interesse. Bør man for skams skyld takke ja til slikt?

Anonymkode: ba0c3...a98

Nei, hadde ikke vært aktuelt for meg med mindre jeg fikk et tilbud som var bedre enn det jeg hadde fra før. Det får da være måte på å være dumsnill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Man må bare prøve å ikke overforbruke noe. Tror det handler om å være sparsommelig uten dermed å være gjerning som i speideren. Alle økonomiserer nøye i dag uten at de dermed er gjerrige. Ingenting er som regel nærmest gratis eller " givende" i dag. Det er ofte en hake ved alt og noe med veldig liten skrift.

Jeg er ikke flink selv men prøver stadig å bli bedre. Gir aldri helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Maggie55 skrev:

Tror det handler om å være sparsommelig uten dermed å være gjerning som i speideren.

Hæ? Å være gjerning som i speideren? Hva i all verden mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det må det være helt greit å si nei til.

Det er en del ting i huset her som er kjøpt på dame-kjøpe-party (lys og lysestaker i alle farger og fasonger) men da får man i det minste noe for pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Maggie55 skrev:

Man må bare prøve å ikke overforbruke noe. Tror det handler om å være sparsommelig uten dermed å være gjerning som i speideren. Alle økonomiserer nøye i dag uten at de dermed er gjerrige. Ingenting er som regel nærmest gratis eller " givende" i dag. Det er ofte en hake ved alt og noe med veldig liten skrift.

Jeg er ikke flink selv men prøver stadig å bli bedre. Gir aldri helt opp.

Jeg sliter ofte litt med å forstå hva du mener når du skriver. Jeg sitter med en følelse av at du skriver bruddstykker av tankene dine men at konteksten mangler når det kommer på trykk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, cilie skrev:

De som jobber med sånt, må basere seg på annet enn bekjente. 

Tror dette er ett markedsførings opplegg som minner om type Herbalife, Nuskin og tupperware, bare att det er strøm og telefonabonement de selger. Mer en ett firma, men den noe naive vennen min kaller det ett firma. Sikkert lurt av reklame.

Anonymkode: ba0c3...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Igrunnen bare at økonomi er ikke så lett alt sammen Har selv kjøpt så mye jeg egentlig ikke trengte bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de øvrige her i at det må være helt greit å takke nei.

Et par 'unntak' som slår meg: Du nevner tupperwareparty - dersom hun som skal ha party har vært deltager på homeparty hos deg synes jeg du gjerne kan gjengjelde tjenesten. Og dersom inntekter går til et bestemt formål, f eks skoletur eller lignende, synes jeg godt man kan kjøpe en pakke doruller fx selv om de skulle være dyrere enn dem man vanligvis kjøper. :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lillemus skrev:

Hæ? Å være gjerning som i speideren? Hva i all verden mener du?

Antar det siktes til det gamle speiderbudet om å utøve gode gjerninger, og at man ikke behøver å kategorisere det å takke ja til dyrere strømavtale som en slik god gjerning. Altså: OK å takke nei, selv om man er en snill person! ;) hashtag-leggergodviljatil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Gargamel skrev:

Det er en del ting i huset her som er kjøpt på dame-kjøpe-party

Så du fikk kjøpt noen bra damer, da?  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
17 timer siden, laban skrev:

Så du fikk kjøpt noen bra damer, da?  :P

Neida. Damene var ikke til salgs. Tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sier jeg nei til de fleste slike kjøp og det synes jeg må være greit. Home party er litt annerledes, der får en det sosiale pluss at det gjerne er ting i flere prisklasser pluss at det er et engangs kjøp og ikke et abonnement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...