Gå til innhold

Psyk?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som jeg opplever som veldig negativ. Hu snakker om muslimer og hva galt de gjør nesten hele tiden. Hvordan koner og andre blir drept, mishandlet og verre ting. Klager over at hu ikke har ekte venner, snakker til og med om muslimer til villt fremmede midt på natten. Hu mener folk må vite ting om de når hu allerede har sagt det samme gjentatte ganger. Hver gang jeg og andre besøker hu så er det det samme hele tida. Er så voldsomt mye hat og lite positivt fra hu. Jeg har holdt avstand ei stund pga det da det sliter på psyken min. Er umulig å be om å snakke om andre ting for da mener hu at en er naiv og tror det beste om de. Er mye svart hvitt har jeg merket. Hu legger mye negativt og veldig rasistiske ytringer ut på Facebook og klager på at hu har lite venner. Hu har blitt utestengt derfra flere ganger, men hu forstår ikke hvorfor. Hu mener da at venner er falske. Hu overlater ofte ansvar hu selv har over på andre. Noen som kan hjelp meg å forstå hvorfor hu gjør slik? Er hu psyk eller bare veldig negativ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
16 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har ei venninne som jeg opplever som veldig negativ. Hu snakker om muslimer og hva galt de gjør nesten hele tiden. Hvordan koner og andre blir drept, mishandlet og verre ting. Klager over at hu ikke har ekte venner, snakker til og med om muslimer til villt fremmede midt på natten. Hu mener folk må vite ting om de når hu allerede har sagt det samme gjentatte ganger. Hver gang jeg og andre besøker hu så er det det samme hele tida. Er så voldsomt mye hat og lite positivt fra hu. Jeg har holdt avstand ei stund pga det da det sliter på psyken min. Er umulig å be om å snakke om andre ting for da mener hu at en er naiv og tror det beste om de. Er mye svart hvitt har jeg merket. Hu legger mye negativt og veldig rasistiske ytringer ut på Facebook og klager på at hu har lite venner. Hu har blitt utestengt derfra flere ganger, men hu forstår ikke hvorfor. Hu mener da at venner er falske. Hu overlater ofte ansvar hu selv har over på andre. Noen som kan hjelp meg å forstå hvorfor hu gjør slik? Er hu psyk eller bare veldig negativ? 

Noen mennesker er jo veldig negative, vanskelig å vite hva som er sykt og ikke. Det beste er å la folk finne ut av det selv, men forstår at du blir sliten av det. Best å ha minst mulig med slike folk å gjøre, og må en så får en bare jatte med. Tenke at de har fri vilje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har ei venninne som jeg opplever som veldig negativ. Hu snakker om muslimer og hva galt de gjør nesten hele tiden. Hvordan koner og andre blir drept, mishandlet og verre ting. Klager over at hu ikke har ekte venner, snakker til og med om muslimer til villt fremmede midt på natten. Hu mener folk må vite ting om de når hu allerede har sagt det samme gjentatte ganger. Hver gang jeg og andre besøker hu så er det det samme hele tida. Er så voldsomt mye hat og lite positivt fra hu. Jeg har holdt avstand ei stund pga det da det sliter på psyken min. Er umulig å be om å snakke om andre ting for da mener hu at en er naiv og tror det beste om de. Er mye svart hvitt har jeg merket. Hu legger mye negativt og veldig rasistiske ytringer ut på Facebook og klager på at hu har lite venner. Hu har blitt utestengt derfra flere ganger, men hu forstår ikke hvorfor. Hu mener da at venner er falske. Hu overlater ofte ansvar hu selv har over på andre. Noen som kan hjelp meg å forstå hvorfor hu gjør slik? Er hu psyk eller bare veldig negativ? 

Jeg har noen ganger tenkt at mennesker ikke ER vonde men HAR det vondt. Kanskje en som holder på slik er både bitter og føler seg liten og redd ?. 

 

Anonymkode: a217f...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen ganger tenkt at mennesker ikke ER vonde men HAR det vondt. Kanskje en som holder på slik er både bitter og føler seg liten og redd ?. 

 

Anonymkode: a217f...9eb

Mulig det, men hu er veldig snar med å tro at noen er forelsket i hu bare fordi de ser på hu et øyeblikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, aa-k-j skrev:

Mulig det, men hu er veldig snar med å tro at noen er forelsket i hu bare fordi de ser på hu et øyeblikk. 

Du kjenner henne best . Hva tror du da? 

Anonymkode: a217f...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kjenner henne best . Hva tror du da? 

Anonymkode: a217f...9eb

Jeg tror hu trenger hjelp, men ser det ikke selv. Hu har også mye paranoia. Hu tror også at alle vil ta livet av hu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, aa-k-j skrev:

Jeg tror hu trenger hjelp, men ser det ikke selv. Hu har også mye paranoia. Hu tror også at alle vil ta livet av hu. 

Kan du snakke med henne om dette uten at hun går i forsvar?. Høres ikke enkelt ut dette. Det høres virkelig ut som om hun trenger hjelp.  Selvfølgelig må du ta hensyn til hva du selv " orker"  å ta tak i når det gjelder henne. 

Anonymkode: a217f...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du snakke med henne om dette uten at hun går i forsvar?. Høres ikke enkelt ut dette. Det høres virkelig ut som om hun trenger hjelp.  Selvfølgelig må du ta hensyn til hva du selv " orker"  å ta tak i når det gjelder henne. 

Anonymkode: a217f...9eb

Det er allerede forsøkt gjentatte ganger til ingen nytte. Hu er paranoid spes i forhold til muslimer samtidig som at hu "må" lese om det gale de gjør på internett. Hu graver seg selv ned i dritten uten å se det selv. Har hatt veldig lite kontakt med hu i det siste pga alt det negative. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Kanskje hun ønsker seg venner som er enig med henne og synes hun har rett i sine politiske utlegninger. Jeg kan ikke se tingene slik men jeg tror det finnes mennesker som også har fått " samfunnsutviklingen i vranga" slik det høres ut som hun har fått. Men jeg synes ingen bør blande seg inn i andres liv så man bør være så forsiktig over mennesker som kanskje har erfart veldig vonde og helt umenneskelige ting synes jeg. 

Man bør også påse og forandre loven på legal måte før man trenger inn i andres liv synes jeg. Jeg mener derfor at man ikke bør trenge seg på henne men vente til hun evt oppsøker profesjonell hjelp hvis hun mener selv at hun trenger det.

Jeg tror iallefall ikke på noen form for vold og overgrep.Man bør være så forsiktig overfor andre på alle måter.

Jeg vet bare at jeg tror ikke på julenissen lenger selv heller slik det høres ut som hun kan oppleves som. Hun ønsker kanskje å være helt spesiell  og god venn for noen utvalgte som så mange. Kanskje hun ikke ønsker mer useriøsitet i livet sitt og ikke flere råd om å melde seg på dyre kurs og dyre behandlinger som bare øker hennes problemer. Vi har ofte så forskjellige interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2017 den 16.00, aa-k-j skrev:

Jeg tror hu trenger hjelp, men ser det ikke selv. Hu har også mye paranoia. Hu tror også at alle vil ta livet av hu. 

Hvis hun tror at alle vil ta livet av henne, er hun åpenbart syk. Dette bør gi mer bekymring enn det at hun misliker muslimer, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maggie55 skrev:

Kanskje hun ønsker seg venner som er enig med henne og synes hun har rett i sine politiske utlegninger. Jeg kan ikke se tingene slik men jeg tror det finnes mennesker som også har fått " samfunnsutviklingen i vranga" slik det høres ut som hun har fått. Men jeg synes ingen bør blande seg inn i andres liv så man bør være så forsiktig over mennesker som kanskje har erfart veldig vonde og helt umenneskelige ting synes jeg. 

Man bør også påse og forandre loven på legal måte før man trenger inn i andres liv synes jeg. Jeg mener derfor at man ikke bør trenge seg på henne men vente til hun evt oppsøker profesjonell hjelp hvis hun mener selv at hun trenger det.

Jeg tror iallefall ikke på noen form for vold og overgrep.Man bør være så forsiktig overfor andre på alle måter.

Jeg vet bare at jeg tror ikke på julenissen lenger selv heller slik det høres ut som hun kan oppleves som. Hun ønsker kanskje å være helt spesiell  og god venn for noen utvalgte som så mange. Kanskje hun ikke ønsker mer useriøsitet i livet sitt og ikke flere råd om å melde seg på dyre kurs og dyre behandlinger som bare øker hennes problemer. Vi har ofte så forskjellige interesser.

Ingen av hennes venner har blandet seg inn i hennes liv og har ikke tenkt å gjøre det, men er jo selvfølgelig bekymret for henne. Hu kan selv være useriøs til tider og forteller en ting til noen og det motsatte til andre. Hu vil ikke ha kontakt med eksmannen pga han ga hu juling da de var gift, men hu lar han likevel komme på besøk. Hu kan også si ting til noen og påstå at andre har sagt det. Er så mye rart det er litt vanskelig å forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rådvilla skrev:

Hvis hun tror at alle vil ta livet av henne, er hun åpenbart syk. Dette bør gi mer bekymring enn det at hun misliker muslimer, synes jeg. 

Omtrent alt handler om muslimer. Hu tør nesten ikke gå ut døra for hu tror hu kommer til å bli overfalt og drept og da spesielt av muslimer for så igjen gå ut midt på natta og prate minst et par timer med helt fremmede om muslimer. Hu hadde da besøk og plutselig bare gikk hu ut og var borte i nesten 4 timer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Høres ut som hun må ha det veldig kaotisk og veldig vondt. Men det er kanskje ikke så lett å videreformidle til henne en god profesjonell hjelp? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Maggie55 skrev:

Høres ut som hun må ha det veldig kaotisk og veldig vondt. Men det er kanskje ikke så lett å videreformidle til henne en god profesjonell hjelp? 

Hu er og kristen og tror ofte Gud er løsning på mange problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er sikkert også gode kristne behandlere også hvis man har mulighet eller ønsker. Godt hun har gode venner som prøver å forstå😊

I mitt liv har fernissen slått sprekker men det har vært mye god støtte i å ha en jobb mens det fikk vare. Men jeg vet godt man kan komme utfor så mye i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...