Gå til innhold

Er ikke det normalt?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Når en behandler tar ferie at de sier ifra? Nei så bare på kjernejournal at han ikke kommer før i midten av juli, hva er vitsen med å ha dem da? Er lenge siden han har vært her og, altså sykepleieren som er min behandler. Meldte med han i dag, men ble bare oppgitt. Det sier vel sitt? 

Og når jeg tar piller styrer jeg på selv, men nå er det plutselig så viktig at en lege godkjenner hvilke mg jeg skal ta? Forstår det bare ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Når en behandler tar ferie at de sier ifra? Nei så bare på kjernejournal at han ikke kommer før i midten av juli, hva er vitsen med å ha dem da? Er lenge siden han har vært her og, altså sykepleieren som er min behandler. Meldte med han i dag, men ble bare oppgitt. Det sier vel sitt? 

Og når jeg tar piller styrer jeg på selv, men nå er det plutselig så viktig at en lege godkjenner hvilke mg jeg skal ta? Forstår det bare ikke! 

Sikker på at han ikke sa fra sist du snakket med han?

Anonymkode: b8890...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at han ikke sa fra sist du snakket med han?

Anonymkode: b8890...aa2

Ja det er jeg sikker på, han skulle vært her fredag men da var han syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jeg sikker på, han skulle vært her fredag men da var han syk. 

Javel, men en behandler kan både bli syk og skal ha ferie som andre folk.

Anonymkode: b8890...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel, men en behandler kan både bli syk og skal ha ferie som andre folk.

Anonymkode: b8890...aa2

Selvfølgelig! Er bare glad jeg slipper de energiene hans, tror jeg bytter til dps igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jeg sikker på, han skulle vært her fredag men da var han syk. 

Da ville han nok sagt fra hvis han hadde kommet som avtalt, tror du ikke? Han kunne jo ikke vite på forhånd at siste gang før ferien mått utgå pga. sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
13 minutter siden, laban skrev:

Da ville han nok sagt fra hvis han hadde kommet som avtalt, tror du ikke? Han kunne jo ikke vite på forhånd at siste gang før ferien mått utgå pga. sykdom.

Neida bare unnskyld han du stakkars! Han kunne ha ringt eller sendt melding om at nå tar han ferie, det er vel ikke så vanskelig det? Men som sagt, nå slipper jeg å tenke på han og de overtalelsene hans. Det er IKKE rett, har folk bestemt seg så har de nettopp det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Haha jeg må le :D 

Forstår ikke hvorfor jeg bryr meg? Hm, det er vel de energiene ;) Kommer gjennom tekstmeldinger og de,nå må jeg lære meg å tolke energier. Og det jeg tolket i dag var en sliten sykepleier som trenger ferie fra masete pasienter, han har det ikke godt nå. Gi meg gi meg gi meg en dags pause hehe :D Han trenger flere, godt man har ferieordninger i Norge. Bare håper været kan bli bra i sommer, ikke bare regn regn regn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Neida bare unnskyld han du stakkars! Han kunne ha ringt eller sendt melding om at nå tar han ferie, det er vel ikke så vanskelig det? 

Jeg mener ikke at det er synd på ham, jeg ser bare for meg at han ville sagt fra siste gang før ferien hvis den ikke hadde falt bort, det er jo vanlig / naturlig.

Han har kanskje litt for mange på lista til at det er naturlig å ringe alle. Vi vet vel fra før at han ikke er så glad i å kommunisere med dere på SMS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg mener ikke at det er synd på ham, jeg ser bare for meg at han ville sagt fra siste gang før ferien hvis den ikke hadde falt bort, det er jo vanlig / naturlig.

Han har kanskje litt for mange på lista til at det er naturlig å ringe alle. Vi vet vel fra før at han ikke er så glad i å kommunisere med dere på SMS. 

Ok :) 

Jo det virker som han liker å kommunisere på sms, han skrev mye i dag som ikke ga mening. Jeg fatter ikke hva som er forskjellen på piller og depot? På piller kan jeg styre selv, på depot må det være i samråd med lege? Bare stusset på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg fatter ikke hva som er forskjellen på piller og depot? På piller kan jeg styre selv, på depot må det være i samråd med lege? 

Jeg aner ikke, men synes egentlig ikke det virker helt urimelig at det er enkelte forskjeller mellom piller man håndterer selv hjemme og sprøyte man møter opp et annet sted for å få. Men jeg har egentlig ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, laban skrev:

Jeg aner ikke, men synes egentlig ikke det virker helt urimelig at det er enkelte forskjeller mellom piller man håndterer selv hjemme og sprøyte man møter opp et annet sted for å få. Men jeg har egentlig ikke peiling.

Ok. Får gå over på piller igjen da, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Psykiateren har ferie, trodde de hadde en erstatning men nei...måtte vente til han kom tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Når en behandler tar ferie at de sier ifra? Nei så bare på kjernejournal at han ikke kommer før i midten av juli, hva er vitsen med å ha dem da? Er lenge siden han har vært her og, altså sykepleieren som er min behandler. Meldte med han i dag, men ble bare oppgitt. Det sier vel sitt? 

Og når jeg tar piller styrer jeg på selv, men nå er det plutselig så viktig at en lege godkjenner hvilke mg jeg skal ta? Forstår det bare ikke! 

 

Jeg synes det er slikt man kan diskutere i f.eks februar, slik at begge parter har klart for seg når ferien kommer. Det er jo ikke akkurat et sjokk at han har ferie, jeg synes heller ikke han skal føle seg forpliktet til å drive å ringe rundt til alle de menneskene han har som pasienter. Du synes det er rimelig at han burde gitt beskjed, på samme tid er det jo ingenting som hindrer deg i å spørre ham tidligere, men jeg er helt enig i at dette er noe som burde vært diskutert i god tid.

 

Og når jeg tar piller styrer jeg på selv, men nå er det plutselig så viktig at en lege godkjenner hvilke mg jeg skal ta? Forstår det bare ikke! 

Når det gjelder medisin og depot; dette må du la være i fred til han er tilbake. Du kan ikke trikse og mikse med dette på egenhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Jeg synes det er slikt man kan diskutere i f.eks februar, slik at begge parter har klart for seg når ferien kommer. Det er jo ikke akkurat et sjokk at han har ferie, jeg synes heller ikke han skal føle seg forpliktet til å drive å ringe rundt til alle de menneskene han har som pasienter. Du synes det er rimelig at han burde gitt beskjed, på samme tid er det jo ingenting som hindrer deg i å spørre ham tidligere, men jeg er helt enig i at dette er noe som burde vært diskutert i god tid.

 

Og når jeg tar piller styrer jeg på selv, men nå er det plutselig så viktig at en lege godkjenner hvilke mg jeg skal ta? Forstår det bare ikke! 

Når det gjelder medisin og depot; dette må du la være i fred til han er tilbake. Du kan ikke trikse og mikse med dette på egenhånd. 

Hehe virker som dere tror det ikke er greit for meg at han tar ferie, det er helt greit bare så det er sagt :) Syns bare han kunne la meg vite det, var bare det men det spiller ingen stor rolle. Jeg skal jo høre på meg selv uansett, og det er det jeg gjør. Søker innover etter svar, hører på mitt hjerte. Og mitt hjerte vil ikke ha denne giften i kroppen, problemet er bare at jeg må trappe ned og jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. 

Nei hun på dagsenteret sa i dag at psykiateren måtte skrive ut en dose på 50 mg da, de hadde bare på 100 mg. Men hadde det ikke gått an å sprute ut 50 mg? Jeg forstår ikke problemet, joda det er legen som styrer. Men er det det? Nei det er meg, så hvorfor må jeg snakke med lege? Han sier jo bare"Ok, du vil ta 50 mg". Det er det jeg ikke forstår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Hehe virker som dere tror det ikke er greit for meg at han tar ferie, det er helt greit bare så det er sagt :) Syns bare han kunne la meg vite det, var bare det men det spiller ingen stor rolle. Jeg skal jo høre på meg selv uansett, og det er det jeg gjør. Søker innover etter svar, hører på mitt hjerte. Og mitt hjerte vil ikke ha denne giften i kroppen, problemet er bare at jeg må trappe ned og jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. 

Jeg tror også at det er helt ok for deg at han har ferie, og jeg skjønner at du bare ønsket at han skulle gi beskjed. På samme tid tenker jeg som sagt at det er jo ingenting som hindrer deg i å spørre selv? Det beste ville vært at dere snakket om slike ting tidligere slik at begge var klar over når ferien var.

 

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Nei hun på dagsenteret sa i dag at psykiateren måtte skrive ut en dose på 50 mg da, de hadde bare på 100 mg. Men hadde det ikke gått an å sprute ut 50 mg? Jeg forstår ikke problemet, joda det er legen som styrer. Men er det det? Nei det er meg, så hvorfor må jeg snakke med lege? Han sier jo bare"Ok, du vil ta 50 mg". Det er det jeg ikke forstår. 

Når fikk du deg en 6 års legeutdannelse stjernestøv? Tror du at det å gå til legen og få medisiner er som å gå til en hvilken som helst pølsebod og bare forlange hva du skal ha? Ønsker du nedtrapping slik du skriver tar du det i samråd med sykepleieren eller psykiater når disse er tilbake fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Jeg tror også at det er helt ok for deg at han har ferie, og jeg skjønner at du bare ønsket at han skulle gi beskjed. På samme tid tenker jeg som sagt at det er jo ingenting som hindrer deg i å spørre selv? Det beste ville vært at dere snakket om slike ting tidligere slik at begge var klar over når ferien var.

 

Når fikk du deg en 6 års legeutdannelse stjernestøv? Tror du at det å gå til legen og få medisiner er som å gå til en hvilken som helst pølsebod og bare forlange hva du skal ha? Ønsker du nedtrapping slik du skriver tar du det i samråd med sykepleieren eller psykiater når disse er tilbake fra ferie.

Og jeg spurte han i dag om han har ferie nå, men han svarte ikke på det. Men siden han ikke kommer før i juli en gang går jeg ut ifra det :) 

Sykepleieren sa jeg måtte ta det med psykiater og det skal jeg gjøre, men da må jeg vente noen dager med neste injeksjon. Og ja...det er meg som styrer dette selv og det har det alltid vært. Jeg må gjøre hva som er best for meg, jeg har ikke tro på noen kjemisk ubalanse i hjernen. Men at man får det av medisiner...ja det tror jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Og jeg spurte han i dag om han har ferie nå, men han svarte ikke på det. Men siden han ikke kommer før i juli en gang går jeg ut ifra det :) 

Sykepleieren sa jeg måtte ta det med psykiater og det skal jeg gjøre, men da må jeg vente noen dager med neste injeksjon. Og ja...det er meg som styrer dette selv og det har det alltid vært. Jeg må gjøre hva som er best for meg, jeg har ikke tro på noen kjemisk ubalanse i hjernen. Men at man får det av medisiner...ja det tror jeg på. 

Så lenge du ikke kan gå på Rema å kjøpe deg medisiner så er det ikke du som styrer dette, det er din psykiater. Det er en grunn til at den yrkesgruppen eksisterer :-)  At du sjalter og valter med medisiner som det passer deg er helt opp til deg så lenge du gjør det i samråd med behandler. Jeg håper uansett sommeren din blir fin! 

Merker du mer eller mindre vival-behov når du har trappet ned til 100 slik som nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, XbellaX skrev:

Så lenge du ikke kan gå på Rema å kjøpe deg medisiner så er det ikke du som styrer dette, det er din psykiater. Det er en grunn til at den yrkesgruppen eksisterer :-)  At du sjalter og valter med medisiner som det passer deg er helt opp til deg så lenge du gjør det i samråd med behandler. Jeg håper uansett sommeren din blir fin! 

Merker du mer eller mindre vival-behov når du har trappet ned til 100 slik som nå?

Ok :) Ja det er jo alltid i samråd med behandler selv om vi er uenige, det er jo jeg som må ta giften ikke han. Jo takk for det. 

Jo det varierer litt det med vival, har vel tatt litt mer kanskje. Men det må jo ha gjort noe med hjernen min å gå ned til 100 mg og, tror jeg merker det godt. Har vel overproduksjon av dopamin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...