Gå til innhold

Var utro, sliter nå med selmordstanker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andreaswell
4 timer siden, Lillemus skrev:

Og noen av oss (jepp, det var flere som var enig med meg ut fra liker-klikkene å dømme) synes dialekt er håpløst når det er skriftlig.

Men ut fra det du svarer trådstarter har jeg en mistanke om det som en av de andre også svarer - nemlig at trådstarter er svært ung. Jeg håper hun klarer å ta til seg det du sier for selvmord er selvfølgelig ingen løsning! Jeg håper også hun innser at denne Prince Charming er en dust og dropper hele typen.

Jeg er enig! Takler svært dårlig at folk skriver på dialekt, da det ikke er en del av vårt offisielle skriftspråk (bokmål og nynorsk) 

Når det er sagt så bør du oppsøke noen å snakke med i hvertfall. Som flere har skrevet så virker du ung og har et langt liv foran deg. Alle gjør feil (om vi tar i betraktning at det skjedde frivillig(?)) og ikke alle forhold er ment til å vare.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yellow ledbetter
1 time siden, Lillemus skrev:

Det ryddigste (tror jeg) i dette tilfellet vil være å gå hver til sitt, gå videre i livet og ikke se seg tilbake. Skriv det på erfaringskontoen og ikke la det skje igjen. Føler du behov for å snakke med noen så er ikke psykolog dumt, ser du nevner det i tråden, kan nok være lurt for å få hjelp til å sortere rotete tanker. :) 

Heller ikke la deg tråkke på og herse med, stå opp for deg selv og sett grenser for hva andre får gjøre mot deg. Lykke til videre! *klem*

Ja. Skriver under på dette. Og det med dialekt var vel en avsporing. Jeg forstår knapt min egen dialekt skriftlig, men jeg fikk med meg poenget i første versjon uansett. Og jeg forstår at rettskriving ikke nødvendigvis blir førsteprioritet når en er så fortvila.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

Jeg er enig! Takler svært dårlig at folk skriver på dialekt, da det ikke er en del av vårt offisielle skriftspråk (bokmål og nynorsk) 

Når det er sagt så bør du oppsøke noen å snakke med i hvertfall. Som flere har skrevet så virker du ung og har et langt liv foran deg. Alle gjør feil (om vi tar i betraktning at det skjedde frivillig(?)) og ikke alle forhold er ment til å vare.

Det sjedde ikke frivillig først, fikk den følelsen at jeg ikke hadde noe valg

Anonymkode: bd634...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Ja. Skriver under på dette. Og det med dialekt var vel en avsporing. Jeg forstår knapt min egen dialekt skriftlig, men jeg fikk med meg poenget i første versjon uansett. Og jeg forstår at rettskriving ikke nødvendigvis blir førsteprioritet når en er så fortvila.

Stemme det :/

Anonymkode: bd634...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sjedde ikke frivillig først, fikk den følelsen at jeg ikke hadde noe valg

Anonymkode: bd634...006

Så han kysset deg med tvang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånn i utgangspunktet virker det som om forholdet mellom deg og din kjæreste var litt vansjelig. Får inntrykk av at han ikke var så bundet til deg som du er til han ?. Dette gjør jo deg enda mer sårbar nå da han kan bruke denne episoden mot deg. Forstår at kjæresten din er sint og trenger litt tid på å fordøye dette men han har uansett ikke rett til å være respektløs mot deg. Dette at du på en måte gir han rett til å behandle deg dårlig er etter min mening helt feil. 

De fleste har gjort dumme ting her i livet. Når man er midt oppi det virker det uoverkommelig og uopprettelig og følelsene kan lure oss. Selvfølgelig er det tilgivelse for dette også uansett hva din kjæreste måtte velge.Du tok et dummt valg og ble tydeligvis også presset til dette. Gi det litt tid og vær litt raus med deg selv. Det blir bedre. Anbefaler deg også på det varmeste å snakke med noen. Nå vet jeg ikke alderen din men det finnes helsestasjon for ungdom ol 

Anonymkode: 9897c...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har blitt enige om å ordne opp i det, men han drar det opp hele tiden.. det gjør så vondt å bli mint på den domskapen min..

Anonymkode: bd634...006

Ja, det er vondt med sånne konflikter, men ikke verd å ta livet sitt for. Det er mange som går gjennom sånne ting, hvis det er noen trøst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg kjennte verden raste.. hver bidige dag går selvmordstankane mine, jeg tenker på hvordan jeg skal ta livet mitt å at han å foreldrene mine får bli enige om hvordan de skal dele forsikringspengene mine.. for så mye elsker jeg han.. jeg vil gjør alt for han... å denne selvfølelsen klarer jeg ikke å leve med...

Anonymkode: bd634...006

Hvor gammel er denne fyren egentlig? Han høres ut som en umoden fjortenåring. Hvordan kan du elske en som behandler deg på denne måten? Ser du ikke selv hvordan du beskriver ham? Jeg skjønner at kjærlighet kan gjøre blind, men... Våkn opp jente!

Jeg er fremdeles litt usikker på hva som skjedde mellom deg og denne andre - var det bare et kyss eller hadde dere sex? Et lite kyss er ikke noe å bli hysterisk over og dette virker virkelig ikke som det var noe du hadde lyst til, men ble tvunget til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke at denne drømmeprinsen fremstår som noe spesielt å spare på, og IALLFALL ikke noe å gjøre det ultimate offer for! Det kan sikkert være fint å ha en nøytral og profesjonell person å snakke med, så om du kan få booket time hos psykolog ville jeg vurdert det. Jeg har selv benyttet med av psykolog i forbindelse med en livskrise, og føler det hjalp meg veldig.

(Og i parentes bemerket må jeg si at jeg også synes det er tungt å lese andres dialekter, så jeg råder enhver til å prøve å skrive mer normert om man ønsker å bli lest og forstått.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...