Gå til innhold

NHD- medisiner vannedannende!


Trønderjenta90

Anbefalte innlegg

Trønderjenta90

Hei!

Dame på 27 år, med disse diagnosene utredet av psykiater ved dps; panikkangst med agorafobi, GAD, PTSD, blandet PF (denne utredes videre).

Får av fastlege godkjent av beh.psykiater: 45 mg remeron (fast), 15mg zopiklon (fast) 10 mg stilnoct (fast), og sobril 15mg (tar 2-3 daglig gjort siste to-tre måneder), 5mg vival v kriser som ekstra.

Jeg har slitt siden 18års alder, uutholdelig angst, hatt opphold i benzo noen perioder. Hva tenker du om medisinene? Jeg har mistet virkningen av remeron og innsovingstablettene. Er bekymret for avhengighet, men føler jeg ikke klarer å mestre hverdagen noenlunde. Har 1 år igjen av vernepleierstudiet (hatt perm i 2 år), opplevde en grusom abort for 1 år siden. Men nå jobber jeg i tiltak 2gr pr uke på sykehjem å stortrives. Har endret til lavkarbokosthold grunnet PCOS. Jeg har prøvd truxal og seroquel, men disse gav meg panikkanfall. Har du råd om noe annet? Og må noen med så alvorlig lidelse som meg gå på livslang behandling med beroligende og sovemedisin? Jeg er også bekymret for toleransen.

Mvh bekymret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Trønderjenta90 skrev:

Hei!

Dame på 27 år, med disse diagnosene utredet av psykiater ved dps; panikkangst med agorafobi, GAD, PTSD, blandet PF (denne utredes videre).

Får av fastlege godkjent av beh.psykiater: 45 mg remeron (fast), 15mg zopiklon (fast) 10 mg stilnoct (fast), og sobril 15mg (tar 2-3 daglig gjort siste to-tre måneder), 5mg vival v kriser som ekstra.

Jeg har slitt siden 18års alder, uutholdelig angst, hatt opphold i benzo noen perioder. Hva tenker du om medisinene? Jeg har mistet virkningen av remeron og innsovingstablettene. Er bekymret for avhengighet, men føler jeg ikke klarer å mestre hverdagen noenlunde. Har 1 år igjen av vernepleierstudiet (hatt perm i 2 år), opplevde en grusom abort for 1 år siden. Men nå jobber jeg i tiltak 2gr pr uke på sykehjem å stortrives. Har endret til lavkarbokosthold grunnet PCOS. Jeg har prøvd truxal og seroquel, men disse gav meg panikkanfall. Har du råd om noe annet? Og må noen med så alvorlig lidelse som meg gå på livslang behandling med beroligende og sovemedisin? Jeg er også bekymret for toleransen.

Mvh bekymret

NHD besvarer dessverre ikke spørsmål på forumet lenger, forsøk på eksperthjelp.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
40 minutter siden, Trønderjenta90 skrev:

Hei!

Dame på 27 år, med disse diagnosene utredet av psykiater ved dps; panikkangst med agorafobi, GAD, PTSD, blandet PF (denne utredes videre).

Får av fastlege godkjent av beh.psykiater: 45 mg remeron (fast), 15mg zopiklon (fast) 10 mg stilnoct (fast), og sobril 15mg (tar 2-3 daglig gjort siste to-tre måneder), 5mg vival v kriser som ekstra.

Jeg har slitt siden 18års alder, uutholdelig angst, hatt opphold i benzo noen perioder. Hva tenker du om medisinene? Jeg har mistet virkningen av remeron og innsovingstablettene. Er bekymret for avhengighet, men føler jeg ikke klarer å mestre hverdagen noenlunde. Har 1 år igjen av vernepleierstudiet (hatt perm i 2 år), opplevde en grusom abort for 1 år siden. Men nå jobber jeg i tiltak 2gr pr uke på sykehjem å stortrives. Har endret til lavkarbokosthold grunnet PCOS. Jeg har prøvd truxal og seroquel, men disse gav meg panikkanfall. Har du råd om noe annet? Og må noen med så alvorlig lidelse som meg gå på livslang behandling med beroligende og sovemedisin? Jeg er også bekymret for toleransen.

Mvh bekymret

Nhd er sykemeldt inntil videre, men du kan prøve å spørre en som kaller seg man. Jeg mener han har like mye greie på psykiatri som Nhd . Det er verd et forsøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er uholdbart i lengen. En slik kombo av benzo og z-hypnotika (zopiklone og stilnoct) ville jeg sterkt fraråde.

For både panikkangst og PTSD er SSRI (som Cipralex og Zoloft) de eneste medisinene med godkjent indikasjon. Jeg legger merke til at du ikke bruker disse som er førstevalg.

For alle disse diagnoser er metakognitiv terapi den beste behandling. Jeg håper du får det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...