Gå til innhold

Forstoppelse,sult og drittprat


Norknight

Anbefalte innlegg

Altså prat om avføring.Når den ikke kommer kalles det forstoppelse.Da kommer ikke sulten før jeg har kommet meg på toalettet.Må bruke ufordøyelig cellulose tilsatt sukker.(Laktose?) for å sette magen i sving.Noen dager later jeg bare vannet.Dagen etter kommer det veldig mye og jeg kan gå på toalettet 3 ganger.Spiser Weetabix til frokost fast og kneipp eller andre halvgrove brødtyper til lunsj. Pasta, fiske-grateng,kjøttkaker fra Fjordland,risengrynsgrøt fra FJ og grandis hver lørdag.Ostepop fredag og lørdag med enten cola,eplecider eller saft.

Når 1,5 L cola koster 25-30 kr,går jeg over til billigere drikke.Eplejuice fra Rema 1000 koster ca 7 kr literen.Det gå i lettmelk til frokost og lunsj.Jordbærsyltetøy på weetabix.Husholdingssaft av billigste type koster ca 20 kr for 1,5 L.H-melk bare til kaffe og når jeg er tom for lett.

Forsøker å holde meg unna loff,selv om jeg har brødrister.Men med både loff,syltetøy og honning i huset er fristelsen stor.

Egg og bacon er kanskje min livrett,gjerne med tomatbønner,pytt-i-panne eller pølser.Det blir tilen festmiddag for sultne dyret.

Glemmer jeg både frokost og lunsj,blir det en ulv som overspiser i 16 tida.Men maten smaker jo best når den er ønsket eller begjært.

Grandisen ble fortært i 21 tida,så nå som kl er 15,er det vel weetabix som gjelder.Fin bil,nok penger og mye latskap er knærne sin venn.Med nok hvile fra 75 kg x2 trenger ikke knærne støtte fra blå Reaband.

Vi snakkes etter middag.

Norwegian (chess) Knight

 

Endret av Norknight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Norknight skrev:

Glemmer jeg både frokost og lunsj,blir det en ulv som overspiser i 16 tida.Men maten smaker jo best når den er ønsket eller begjært.

 

Det som får magen i gang er frukt og grønnsaker + mosjon. Ikke nødvendigvis hardtrening, men en god gåtur på 30-60 min om dagen (evt. to korte om en lang blir for strevsomt) er topp. Tørkede aprikoser gir full utblåsing etter noen timer for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Norknight skrev:

Altså prat om avføring.Når den ikke kommer kalles det forstoppelse.Da kommer ikke sulten før jeg har kommet meg på toalettet.Må bruke ufordøyelig cellulose tilsatt sukker.(Laktose?) for å sette magen i sving.Noen dager later jeg bare vannet.Dagen etter kommer det veldig mye og jeg kan gå på toalettet 3 ganger.Spiser Weetabix til frokost fast og kneipp eller andre halvgrove brødtyper til lunsj. Pasta, fiske-grateng,kjøttkaker fra Fjordland,risengrynsgrøt fra FJ og grandis hver lørdag.Ostepop fredag og lørdag med enten cola,eplecider eller saft.

Når 1,5 L cola koster 25-30 kr,går jeg over til billigere drikke.Eplejuice fra Rema 1000 koster ca 7 kr literen.Det gå i lettmelk til frokost og lunsj.Jordbærsyltetøy på weetabix.Husholdingssaft av billigste type koster ca 20 kr for 1,5 L.H-melk bare til kaffe og når jeg er tom for lett.

Forsøker å holde meg unna loff,selv om jeg har brødrister.Men med både loff,syltetøy og honning i huset er fristelsen stor.

Egg og bacon er kanskje min livrett,gjerne med tomatbønner,pytt-i-panne eller pølser.Det blir tilen festmiddag for sultne dyret.

Glemmer jeg både frokost og lunsj,blir det en ulv som overspiser i 16 tida.Men maten smaker jo best når den er ønsket eller begjært.

Grandisen ble fortært i 21 tida,så nå som kl er 15,er det vel weetabix som gjelder.Fin bil,nok penger og mye latskap er knærne sin venn.Med nok hvile fra 75 kg x2 trenger ikke knærne støtte fra blå Reaband.

Vi snakkes etter middag.

Norwegian (chess) Knight

 

Spis fiber, drikk mye vann, og kutt ut sukker. Og melk er ikke noe voksne trenger.

Anonymkode: b3701...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Melk er sunt for alle,og jeg har ikke vært plaget av sykdom noe særlig på snart 60år.Det er ikke bare morsmelk som er sundt.Jeg anser melk som mye mer naturlig en appelsinjuice.Appelsiner finnes jo bare naturlig rundt middelhgavet,mens kuer finnes overalt.Jeg drikker helst kaffe,melk eller vann.Cola er en uvanejeg sliter med å bli kvitt,akkurat somfolk sliter medå slutte å røyke,og det er ikke bare sukkeret som er problemet.

Illustrert  Vitenskap er ett fint blad.De påstår at jeg er smart,siden jeg både er lat og enebarn.Vet ikke om det stemmer,men jeg synes ikke det,bare at andre er dumme.

Jeg sover 8-10 timer i døgnet,men sliter medovervekt,dog har jeg planer omå bli gammel.Jeg tar meg god tid tildet meste og har helt sluttet å stresse.Det hjelper å være uføretrygdet.Med 20år i Ruter har jeg såpass høy uføretrygd at jeg slipper å stresse med å skaffe meg jobb.Vil heller skrive.

Weetabix funker bra for meg.Også lakris skal være bra for magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...