Gå til innhold

Reduksjon av lamictal


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Måtte redusere på dosen med lamictal. Den ble økt fra 100 til 200 mg ei tid tilbake, men må ned til 100 mg igjen. Ble så utrolig trøtt av den samtidig som den ødela nattesøvnen, fikk økt svette (sliter med det fra før) og ble nesten flat. På 100 mg var jeg ikke helt stabil, men det virket for meg som den dosen gjorde de ustabile periodene lettere å håndtere. Kan virkelig så liten dose virke? Serumspeil på 8. Vil ikke slutte helt med de. Tar de i 10 tiden på formiddagen for at de ikke skulle ødelegge søvnen uten at det nyttet. Men er så lite uthvilt at jeg sovner ganske lett etter jeg har stått opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 hours ago, aa-k-j said:

Måtte redusere på dosen med lamictal. Den ble økt fra 100 til 200 mg ei tid tilbake, men må ned til 100 mg igjen. Ble så utrolig trøtt av den samtidig som den ødela nattesøvnen, fikk økt svette (sliter med det fra før) og ble nesten flat. På 100 mg var jeg ikke helt stabil, men det virket for meg som den dosen gjorde de ustabile periodene lettere å håndtere. Kan virkelig så liten dose virke? Serumspeil på 8. Vil ikke slutte helt med de. Tar de i 10 tiden på formiddagen for at de ikke skulle ødelegge søvnen uten at det nyttet. Men er så lite uthvilt at jeg sovner ganske lett etter jeg har stått opp. 

Vet ikke hvilken diagnose eller hvilke medisiner du har erfaring med, men ja, 100 mg kan såvisst ha effekt. Om du føler de hjelper deg, og du tolererer medisinen, ville jeg absolutt ikke sluttet med dem! Dersom reduksjon til 100 mg har nok effekt til å holde deg noenlunde stabil, kan det kanskje være en ide å forsøke om det gir deg bedre søvn, og ikke gjør deg så trett på dagtid. Om 100 mg ikke er tilstrekkelig, ville jeg økt igjen. Kan det da eventuelt være aktuelt å legge til en liten dose Remeron på kvelden? Remeron er kjent for å gi god søvn, og behagelige drømmer. Dersom du skulle slite med urolig søvn eller mareritt.kan det muligens "nulle ut" disse bivirkningene av Lamictal. Følelse av å være flat kan forresten avta med tiden på Lamictal. 

Anonymkode: 58811...d00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvilken diagnose eller hvilke medisiner du har erfaring med, men ja, 100 mg kan såvisst ha effekt. Om du føler de hjelper deg, og du tolererer medisinen, ville jeg absolutt ikke sluttet med dem! Dersom reduksjon til 100 mg har nok effekt til å holde deg noenlunde stabil, kan det kanskje være en ide å forsøke om det gir deg bedre søvn, og ikke gjør deg så trett på dagtid. Om 100 mg ikke er tilstrekkelig, ville jeg økt igjen. Kan det da eventuelt være aktuelt å legge til en liten dose Remeron på kvelden? Remeron er kjent for å gi god søvn, og behagelige drømmer. Dersom du skulle slite med urolig søvn eller mareritt.kan det muligens "nulle ut" disse bivirkningene av Lamictal. Følelse av å være flat kan forresten avta med tiden på Lamictal. 

Anonymkode: 58811...d00

Forsøkte remeron tidligere og hadde veldig god virkning, men gikk veldig mye opp i vekt og sliter med vekta nå. Nei slutte helt med lamictalen vil jeg ikke. Følte jo den gjorde de ustabile periodene lettere å håndtere så da er det jo dumt å slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En liten dose ( 8 mikromol/l) er langt bedre enn ingen dose :-)

Anonymkode: 86eba...659

Var det jeg tenkte derfor reduksjon framfor å slutte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...