Gå til innhold

Lengre syklus enn vanlig mellom prøverørsforsøkene


Prøver - ICSI

Anbefalte innlegg

Prøver - ICSI

Hei!

Jeg er 28 år og har vært prøver i 2,5 år, hvorav prøverør har vært 7 mnd (startet slutten av november 2016). Samboeren min har dårlig sædkvalitet i både antall og bevegelighet. Det ble utført laproskopi på meg oktober 2016 for mistanke om endometriose. Det viste seg at jeg hadde endometriose på ene siden av buken, men det var veldig lite. De mente at den ikke skulle ha noen påvirkning. 

Jeg ble gravid på første forsøk med ICSI, men hadde MA som ble oppdaget i uke 9. De to neste syklusene etter det var på rundt 6 uker, som jo kan være normalt etter en MA. Vi hadde så et fryseforsøk som var mislykket. Jeg venter nå på et nytt forsøk, men har fortsatt lang syklus. Skulle egentlig hatt mensen nå etter vanlig syklus, men det virker heller som at det er eggløsningen som er i anmarsj nå. Syklusene mine har alltid ligget på rundt 28-32 dager. Jeg begynte å få eggløsningsslim rundt dag 15 i denne syklusen, men har nå hatt det i 14 dager. Hva kan det komme av at syklusene har blitt så lange nå? Er det vanlig at syklusen kan bli lengre mellom fryseforsøk også? Jeg trodde kroppen kom mye raskere tilbake da. Har jo så lyst til å komme i gang igjen så fort som mulig.

 

Mvh en utålmodig prøver :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Kan du gi meg startdato for dine menstruasjoner, det vil lette oversikten.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver - ICSI

Beklager sent svar. Jeg er ny i dette og trodde man fikk varsel på e-posten. Startdato på siste mensen var 18 mai og startdato på mensen før der igjen var 17 april. Mellom disse to var det et mislykket fryseforsøk. Før den igjenvar startdato 10 mars. Jeg har alltid hatt regelmessig sykluser på 28-32 dager før. Og nå har jeg også en del eggløsningsslim over lengre perioder. Denne syklusen har jeg hatt det i 2,5 uke. 

 

Mvh Anett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

I mars-april hadde du en syklus på 38 dager og i april-mai på 31 dager, og tidligere har du hatt syklus på 6 uker. Nå har det gått 35 dager, så mon ikke du bare skal ha litt mer tålmodighet?

Vennlig hilsen Mette

PS Du skriver ikke noe om evt medikamenter i forb. med fryseforsøket, så jeg antar at det ikke kan forklare endret syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jo, det kan fort være at jeg må være litt mer tålmodig. Tidligere sykluser har jeg hatt et snitt på 29 dager, så ca 4 uker. Jeg har brukt Progynova og lutinus ift fryseforsøk. Men det jeg ikke helt forstår er at jeg har eggløsningsslim over så lang tid. Før hadde jeg det kun 1 dag og da var eggløsningen dagen etter, men nå har jeg hatt eggløsning i 2,5 uke i strekk. Men er som du sier, kanskje ha litt mer tålmodighet og ikke stresse så mye :)

 

mvh

Anett

Anonymkode: c6c7f...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det med slimet skal man ikke legge så stor vekt på. Man kan ikke ha 'eggløsning' i 2,5 uker.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...