Gå til innhold

EKSEM i øret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Altså av ALLE steder! 

 

Det er første gang i løpet av mine 25 år at jeg har slitt med det i år. Aldri fått det tidligere. Har brukt så mye penger på en dårlig ØNH lege, og har nå vært hos en annen 4 ganger , tømt ørene så dypt at jeg ble sykt svimmel , fikk øredråper og to salver som inneholdt antibakterielle ting samt cortisol. 

Gikk en kur med det på 1 mnd. Og har i 3 måneder holdt meg unna vann (altså når jeg dusjer vasker jeg håret opp-ned og deretter kroppen) Men nå sa legen at jeg kan dusje som alle andre igjen. 

Men nå er eksemet i høyre øre tilbake igjen sakte men sikkert. Den starter på øreblippen. Og ytre øregang. 

Hva i all verden kan dette være for no? Hva bør jeg gjøre? 

Etter at han tok en skrape-prøve av øregangen sa han at det var Gule Stafilokokker .. En "sykehusbakterie" at det er sånn typisk liten greie man smitter med seg av folk som er i sykehuset generelt.. Men jeg har aldri vært i sykehuset, og ingen av de jeg har vært ,med har vær der. 

Uansett , dette ble jo først behandlet men nå er det tilbake igjen så fort jeg begynte å dusje fra topp-tå... 

Øredråpene: Cetraxal Comp 

Middels sterk salve: Locoid 0,1% krem 

Sterk cortisol salve: Betnovat (mest effektiv på å ta knekken på eksem i øret

Ulempen er at ingen av disse ovenfor bør misbrukes... Og nå står jeg ganske fast og oppgitt 

 

Anonymkode: 6e017...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Gule stafylokokker er en vanlig synder når det kommer til hudinfeksjoner, det finnes mange forskjellige typer av dem og heldigvis er de fleste nokså lite skumle (lar seg knekke med antibiotika). Jeg tenker at en hudlege kanskje kunne vært vel så mye til hjelp for deg?

Jeg har selv fått to ulike typer dråper ved to ulike anledninger. Sufradex (dette er antibiotika), da hadde jeg puss og smerter fra øregangen. 2. Terra-Cortril Polymyxin B (mener jeg det het). Det er et kortisonpreparat, fikk det mot kløende og tørr eksem. Syntes det hjalp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...