Gå til innhold

Hva stod på ditt russekort ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Husker at dette stod på russekortet mitt:." Så mye større livet ditt blir når du selv tar mindre plass i det". Ikke særlig sprøtt nei. Var litt "nerd "den gangen.;)

Anonymkode: 9e4f2...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husker at dette stod på russekortet mitt:." Så mye større livet ditt blir når du selv tar mindre plass i det". Ikke særlig sprøtt nei. Var litt "nerd "den gangen.;)

Anonymkode: 9e4f2...c6c

Det har jeg aktivt fortrengt ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen av oss har aldri hatt et fullverdig liv, og dermed ikke vært russ, selv om vi fikk toppkarakterer.

Hva skal man med karakterer? Hva skal man med utdannelse i det hele tatt???

Anonymkode: f2550...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen av oss har aldri hatt et fullverdig liv, og dermed ikke vært russ, selv om vi fikk toppkarakterer.

Hva skal man med karakterer? Hva skal man med utdannelse i det hele tatt???

Anonymkode: f2550...0b3

Jeg var ikke russ.

Man trenger karakterer og utdannelse for å få en god jobb. Men jeg jobber ikke, så samme kan det være.

Anonymkode: 006b5...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen av oss har aldri hatt et fullverdig liv, og dermed ikke vært russ, selv om vi fikk toppkarakterer.

Dermed?  Er det en entydig sammenheng mellom fullverdig liv og fyllverdig russefeiring?

Jeg gikk ut av vgs med toppkarakterer og får stadig høre her på DOL at jeg har et såkalt fullverdig liv.  Men jeg var ikke feirende russ, dvs. jeg hadde verken russelue eller russekort og deltok bare på arrangementer som var bare for min skole eller klasse.  Den gangen var feiringen etter eksamen, så dette hadde ikke noe med å være prektig, eksamenslesende skolelys å gjøre.

Det har gått bra allikevel, jeg har aldri opplevd noen reduksjon i livskvalitet grunnet manglende russefeiring.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Dermed?  Er det en entydig sammenheng mellom fullverdig liv og fyllverdig russefeiring?

Jeg gikk ut av vgs med toppkarakterer og får stadig høre her på DOL at jeg har et såkalt fullverdig liv.  Men jeg var ikke feirende russ, dvs. jeg hadde verken russelue eller russekort og deltok bare på arrangementer som var bare for min skole eller klasse.  Den gangen var feiringen etter eksamen, så dette hadde ikke noe med å være prektig, eksamenslesende skolelys å gjøre.

Det har gått bra allikevel, jeg har aldri opplevd noen reduksjon i livskvalitet grunnet manglende russefeiring.

 

Du deltok på arrangementene for din skole/klasse. Ikke alle gjorde det.

Anonymkode: 006b5...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, laban said:

Dermed?  Er det en entydig sammenheng mellom fullverdig liv og fyllverdig russefeiring?

Jeg gikk ut av vgs med toppkarakterer og får stadig høre her på DOL at jeg har et såkalt fullverdig liv.  Men jeg var ikke feirende russ, dvs. jeg hadde verken russelue eller russekort og deltok bare på arrangementer som var bare for min skole eller klasse.  Den gangen var feiringen etter eksamen, så dette hadde ikke noe med å være prektig, eksamenslesende skolelys å gjøre.

Det har gått bra allikevel, jeg har aldri opplevd noen reduksjon i livskvalitet grunnet manglende russefeiring.

Kanskje på tide å friske opp skolegangen, med din logikk-forståelse? Når jeg sier "ikke fullverdig liv" => "ikke russ", så betyr ikke det at "fullverdig liv" => "russ", slik du ser ut til å hevde.

Anonymkode: f2550...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje på tide å friske opp skolegangen, med din logikk-forståelse? Når jeg sier "ikke fullverdig liv" => "ikke russ", så betyr ikke det at "fullverdig liv" => "russ", slik du ser ut til å hevde.

Anonymkode: f2550...0b3

Det jeg reagerte på, og framhevet, var bruken av "dermed": Noen av oss har aldri hatt et fullverdig liv, og dermed ikke vært russ.

Jeg tolker den setningen som at dersom man allerede ved utgangen av vgs har et liv som ikke er fullverdig, er man ikke russ.

Men siden fullverdigheten på DOL gjerne handler om parametre som er irrelevante for folk under 20 år (man har som regel ikke kjernefamilie, fast jobb og seriøse "hobbies" i russealderen), lurer jeg på om det er en mystisk sammenheng andre veien også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du deltok på arrangementene for din skole/klasse. Ikke alle gjorde det.

Anonymkode: 006b5...624

I klartekst betyr det at jeg var med på en frokost og en middag, begge på 17. mai. Oppslutningen der lå svært nær 100%. 

Jeg liker ikke øl.  På 70-tallet var det et handicap mht. russefeiring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, laban skrev:

Det jeg reagerte på, og framhevet, var bruken av "dermed": Noen av oss har aldri hatt et fullverdig liv, og dermed ikke vært russ.

Jeg tolker den setningen som at dersom man allerede ved utgangen av vgs har et liv som ikke er fullverdig, er man ikke russ.

Men siden fullverdigheten på DOL gjerne handler om parametre som er irrelevante for folk under 20 år (man har som regel ikke kjernefamilie, fast jobb og seriøse "hobbies" i russealderen), lurer jeg på om det er en mystisk sammenheng andre veien også ;)

Jeg hadde faktisk både OCD , GAD og depresjon allerede fra barneskolen. Men på den tiden fikk man lite oppfølging av systemet og måtte klare seg selv. Det er mye styrke i frykt. Jeg gjorde leksene mine av rein frykt og veldig tvangsmessig. Gjennomførte videregående og høyskole. Men arbeidslivet ble for tøfft og jeg er i dag ufør. 

Hver historie er forskjellig. 

Anonymkode: 9e4f2...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
21 minutes ago, laban said:

Det jeg reagerte på, og framhevet, var bruken av "dermed": Noen av oss har aldri hatt et fullverdig liv, og dermed ikke vært russ.

Jeg tolker den setningen som at dersom man allerede ved utgangen av vgs har et liv som ikke er fullverdig, er man ikke russ.

Men siden fullverdigheten på DOL gjerne handler om parametre som er irrelevante for folk under 20 år (man har som regel ikke kjernefamilie, fast jobb og seriøse "hobbies" i russealderen), lurer jeg på om det er en mystisk sammenheng andre veien også ;)

- Det stemmer det. Hvis man ikke har fullverdig liv, så er man ikke russ. Formallogisk: "ikke fullverdig" => "ikke russ".

- Det er andre kriterier for fullverdig liv i russealderen enn den alderen dere er i. Det er også helt andre kriterier for barn.

- Derfor er det ikke slik at "ikke russ" => "ikke fullverdig" (noe som ville medført ekvivalens (jeg antok at det var det du mente med "entydig"?)). Så da er det mulig for en som ikke var russ å ha et hatt et fullverdig liv.

Anonymkode: f2550...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke har fullverdig liv, så er man ikke russ.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er andre kriterier for fullverdig liv i russealderen enn den alderen dere er i.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det mulig for en som ikke var russ å ha et hatt et fullverdig liv.

Jeg lærer stadig mer om dette fullverdige livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, laban said:

Jeg lærer stadig mer om dette fullverdige livet.

Skal jeg tegne Venn-diagram?

Anonymkode: f2550...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg tegne Venn-diagram?

Anonymkode: f2550...0b3

:D  Det kunne kanskje vært nyttig med en manual / introduksjon til det fullverdige liv, for nye brukere av forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutes ago, laban said:

:D  Det kunne kanskje vært nyttig med en manual / introduksjon til det fullverdige liv, for nye brukere av forumet. 

Hvis de vil vite hva det går ut på, kan de gå inn på Netflix og serien "The Fall". Gå til episode 5 i sesong 3 og spol frem i episoden til 34:07... forklaringen tar cirka 1 min.

Anonymkode: f2550...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

A full life is completing everything you dreamed of, helping others do what they dreamed of, experiencing life to the fullest, and never being on your deathbed with regrets.

It's leaving the world a little better than you found it.

Anonymkode: f3ac4...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke vanlig med russekort der jeg var russ. Men vi hadde en russeavis med omtaler av hver enkelt russ, som russeavisredaksjonen skrev med stor frihet, dog med mulighet for den enkelte russ selv å skrive sitt motto. Jeg husker ikke hva det var for mitt vedkommende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...