Gå til innhold

Alt dette pratet om fullverdig liv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, XbellaX skrev:

Nyttig tilbakemelding, takk. Problemet er at ofte begynner innlegget som et hvilket som helst annet innlegg før det etterhvert bunner i trygdesvindel og fullverdig liv. Vi får gjøre vårt beste på å bli mye flinkere til å rapportere.

For min del må det gjerne startes ti tråder om dagen vedrørende om man har en fullverdig helg eller om trygda er god. 

Det jeg synes ødelegger, er brønnpissingen fra denne ene personen i alle andre tråder. Om at alle andre med fullverdige liv ikke har problemer. Det ødelegger en konstruktiv diskusjon og irriterer meg nesten like mye som de som holder egen krenkbarhet som gissel i diskusjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
39 minutter siden, issomethingwrong skrev:

For min del må det gjerne startes ti tråder om dagen vedrørende om man har en fullverdig helg eller om trygda er god. 

Det jeg synes ødelegger, er brønnpissingen fra denne ene personen i alle andre tråder. Om at alle andre med fullverdige liv ikke har problemer. Det ødelegger en konstruktiv diskusjon og irriterer meg nesten like mye som de som holder egen krenkbarhet som gissel i diskusjoner. 

Ja det er jeg enig i, hvem har ikke problemer i livet? Vi er da mennesker alle sammen, og livet er ingen dans på roser. Alle har sitt og stri med,men noen syns synd på seg selv virker det som. Men noe kan alle gjøre for å få det bedre, det finnes alltid noe å være takknemlig for for alle. Om det så er å se og å høre, å kunne gå og kunne snakke. Ikke alle har det privilegiumet..(ok vet ikke hvordan det skrives) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er jeg enig i, hvem har ikke problemer i livet? Vi er da mennesker alle sammen, og livet er ingen dans på roser. Alle har sitt og stri med,men noen syns synd på seg selv virker det som. Men noe kan alle gjøre for å få det bedre, det finnes alltid noe å være takknemlig for for alle. Om det så er å se og å høre, å kunne gå og kunne snakke. Ikke alle har det privilegiumet..(ok vet ikke hvordan det skrives) 

Godt sagt. :) (det staves vel privilegiet tror jeg) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, XbellaX skrev:

Unnvikende ja, men det handler kanskje om ressurser også. På lang sikt tror jeg uansett det ville lønnet seg for forumet dør ut slik det er nå. 

Men det vil vi jo ikke!

Helst få tilbake NHD, øvrige spesialister og gode diskusjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
6 timer siden, Admin Doktoronline skrev:

Vi har på ulike måter prøvd å få stoppet dette, men vi har ingen reell mulighet til å utestenge brukere som stadig nyregistrerer seg og skifter ip-adresse hele tiden. Da er vårt eneste middel å slette innlegg, noe vi også gjør daglig. Hvis alle hadde kunnet ignorert slike innlegg og kun rapportert dem, så kunne den negative effekten ha blitt noe mindre. Når andre brukere går i stadig dialog med de som poster slike innlegg, så blir trådene svært forvirrende dersom vi bare sletter det innlegget som opprinnelig var problemet, da diskusjonen i etterkant gjerne delvis handler nettopp om innhold i disse innleggene.

Dette ser jeg på som ansvarsfraskrivelse, for ikke å snakke om å legge skylden på andre. Drifter man et forum MÅ man ha admins som er tilgjengelige. Klarer man det ikke, legg det ned da(?) Eller skaff flere admins, kanskje noen brukere som har vært her i svært mange år og som dere ser på som pålitelige?

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Andreaswell skrev:

Dette ser jeg på som ansvarsfraskrivelse, for ikke å snakke om å legge skylden på andre. Drifter man et forum MÅ man ha admins som er tilgjengelige. Klarer man det ikke, legg det ned da(?) Eller skaff flere admins, kanskje noen brukere som har vært her i svært mange år og som dere ser på som pålitelige?

En løsning er å bruke mobilnummer som innlogging. Da er det svært enkelt å sperre brukere. 

Det er noe vanskeligere for xxxxx å skaffe seg 40 mobilabonnement enn 40 mailadresser. Trygda er tross alt ikke SÅ god i Norge (sorry, måtte bare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, issomethingwrong skrev:

En løsning er å bruke mobilnummer som innlogging. Da er det svært enkelt å sperre brukere. 

Det er noe vanskeligere for xxxxx å skaffe seg 40 mobilabonnement enn 40 mailadresser. Trygda er tross alt ikke SÅ god i Norge (sorry, måtte bare :-)

Er det vanlig å bruke mobilnr som innlogging? Da hadde de nok mistet meg som bruker i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lillemus skrev:

Er det vanlig å bruke mobilnr som innlogging? Da hadde de nok mistet meg som bruker i alle fall.

I alle fall at du må verifisere brukeren din med SMS når du oppretter den, sånn er det jo på mange nettsteder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

I alle fall at du må verifisere brukeren din med SMS når du oppretter den, sånn er det jo på mange nettsteder.

Ja, det er vel ikke så uvanlig nei. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, issomethingwrong skrev:

For min del må det gjerne startes ti tråder om dagen vedrørende om man har en fullverdig helg eller om trygda er god. 

Det jeg synes ødelegger, er brønnpissingen fra denne ene personen i alle andre tråder. Om at alle andre med fullverdige liv ikke har problemer. Det ødelegger en konstruktiv diskusjon og irriterer meg nesten like mye som de som holder egen krenkbarhet som gissel i diskusjoner. 

Mye sant i det du skriver der. Etter x-antall år med samme spammet irriterer jeg meg relativt grundig over både nye tråder og ødeleggelse av andres tråder, men jeg er helt enig med deg at det siste er definitivt verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, issomethingwrong skrev:

I alle fall at du må verifisere brukeren din med SMS når du oppretter den, sånn er det jo på mange nettsteder.

 

1 time siden, issomethingwrong skrev:

En løsning er å bruke mobilnummer som innlogging. Da er det svært enkelt å sperre brukere. 

Det er noe vanskeligere for xxxxx å skaffe seg 40 mobilabonnement enn 40 mailadresser. Trygda er tross alt ikke SÅ god i Norge (sorry, måtte bare :-)

 

Kjempe godt forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
1 time siden, issomethingwrong skrev:

En løsning er å bruke mobilnummer som innlogging. Da er det svært enkelt å sperre brukere. 

Det er noe vanskeligere for xxxxx å skaffe seg 40 mobilabonnement enn 40 mailadresser. Trygda er tross alt ikke SÅ god i Norge (sorry, måtte bare :-)

Det har alltid vært vesentlig for doktoronline å tilby sine brukere fullstendig anonymitet siden det deles helseopplysninger her. Selv om dette også skaffer forumet problemer, så antar jeg at vi kommer til å holde fast ved den løsningen. Krav om å koble sin bruker til et mobilnummer, gir ikke samme sikkerhet i forhold til anonymitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline
2 timer siden, Andreaswell skrev:

Dette ser jeg på som ansvarsfraskrivelse, for ikke å snakke om å legge skylden på andre. Drifter man et forum MÅ man ha admins som er tilgjengelige. Klarer man det ikke, legg det ned da(?) Eller skaff flere admins, kanskje noen brukere som har vært her i svært mange år og som dere ser på som pålitelige?

Forumet overvåkes ikke kontinuerlig, men det sjekkes flere ganger pr døgn. Vi anser det som tilstrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Admin Doktoronline
3 timer siden, issomethingwrong skrev:

For min del må det gjerne startes ti tråder om dagen vedrørende om man har en fullverdig helg eller om trygda er god. 

Det jeg synes ødelegger, er brønnpissingen fra denne ene personen i alle andre tråder. Om at alle andre med fullverdige liv ikke har problemer. Det ødelegger en konstruktiv diskusjon og irriterer meg nesten like mye som de som holder egen krenkbarhet som gissel i diskusjoner. 

For ordens skyld: Det er ikke kun en person som står bak de aktuelle innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Admin Doktoronline skrev:

Forumet overvåkes ikke kontinuerlig, men det sjekkes flere ganger pr døgn. Vi anser det som tilstrekkelig.

Da synes jeg dere undervurdere hvor stor ødeleggelse dette faktisk forårsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Admin Doktoronline skrev:

Det har alltid vært vesentlig for doktoronline å tilby sine brukere fullstendig anonymitet siden det deles helseopplysninger her. Selv om dette også skaffer forumet problemer, så antar jeg at vi kommer til å holde fast ved den løsningen. Krav om å koble sin bruker til et mobilnummer, gir ikke samme sikkerhet i forhold til anonymitet.

En melding om at telefonnummeret ikke formidles videre, evt slettes i etterkant, og at vedkommende velger seg anonyme nick kunne fungert helt greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, issomethingwrong said:

For min del må det gjerne startes ti tråder om dagen vedrørende om man har en fullverdig helg eller om trygda er god. 

Det jeg synes ødelegger, er brønnpissingen fra denne ene personen i alle andre tråder. Om at alle andre med fullverdige liv ikke har problemer. Det ødelegger en konstruktiv diskusjon og irriterer meg nesten like mye som de som holder egen krenkbarhet som gissel i diskusjoner. 

Hvordan vet du om det er 1 person?

Anonymkode: 1f8c4...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, cilie said:

Men det vil vi jo ikke!

Helst få tilbake NHD, øvrige spesialister og gode diskusjoner!

NHD er her nok han, uten at han kan kalle seg psykiater lenger.

Anonymkode: 1f8c4...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det er ikke noe problem når hele byen mener man er trygdesvindler. Det er bare noe man finner på.

Sånn er det nok.

Anonymkode: 1f8c4...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sikkert begrenset hvor mye eieren av DOL, ønsker å legge i driften av denne siden. Etter dotcom nedturen er det mindre optimisme å spore ang lønnsomheten til websider som ikke selger noe fysisk produkt vil jeg tro.

 

Jeg har skrevet "fullverdig liv" ett par tre ganger, så det er mange forskjellige som skriver det. Jeg har dog ikke skrivet det for å provosere. Jeg har også fast ip adresse, og kun 1 annen konto, som jeg ikke får tak i passordet til. Så det så.

Anonymkode: 29b38...e71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...