Gå til innhold

Gleder du deg til ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan ikke noen fra Rykkinn være det også? Hvis "ja", hva var det egentlig du mente da du sa " Personene som snakker oslodialekt kan være verdens hyggeligste", om det gjelder alle steder i verden?

Anonymkode: a13e8...c00

Nå kjenner jeg ikke noen fra Rykkinn, og vet ikke hvor det er, men jeg er sikker på at det kan finnes kjempehyggelig folk som er derfra. 

Du forstår sikkert hva jeg mener? At selv om jeg ikke liker dialekten, kan jeg like personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minute ago, påskelilje said:

Nå kjenner jeg ikke noen fra Rykkinn, og vet ikke hvor det er, men jeg er sikker på at det kan finnes kjempehyggelig folk som er derfra. 

Du forstår sikkert hva jeg mener? At selv om jeg ikke liker dialekten, kan jeg like personen?

Det er enkelte dialekter som umuliggjør å like personen.

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blærums-ungdom er bare disgusting. Når de sier "æææææææææææææssjj" etc.

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er enkelte dialekter som umuliggjør å like personen.

Anonymkode: a13e8...c00

Å? Det har jeg aldri opplevd. Har vært borti folk fra grovt sett hele landet, og kan ikke huske at jeg har direkte mislikt en person pga dialekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutes ago, påskelilje said:

Å? Det har jeg aldri opplevd. Har vært borti folk fra grovt sett hele landet, og kan ikke huske at jeg har direkte mislikt en person pga dialekten.

Jeg misliker mange på grunn av ytre trekk som dialekt, kles-stil, frisyrer, piercing/tattovering.

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker mange på grunn av ytre trekk som dialekt, kles-stil, frisyrer, piercing/tattovering.

Anonymkode: a13e8...c00

Må innrømme at tatovering ikke er et pluss i min "liker-liste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutes ago, påskelilje said:

Må innrømme at tatovering ikke er et pluss i min "liker-liste".

Det kommer helt an på tatoveringen(e)? Hvis noen hadde tatovert et digert kristenkors hadde det nok blitt forelskelse ved første blikk?

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg misliker mange på grunn av ytre trekk som dialekt, kles-stil, frisyrer, piercing/tattovering.

Anonymkode: a13e8...c00

Jeg misliker overdrevent positive folk.

Anonymkode: 5ed6d...cc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Jeg misliker overdrevent positive folk.

Anonymkode: 5ed6d...cc5

Det gjør ikke jeg, men jeg liker jo å krangle og de er jo morsomme å krangle med, fordi en kan prøve å bringe de ned i søla, slik at positivitets-boblen bare sprekker.

Anonymkode: a13e8...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør ikke jeg, men jeg liker jo å krangle og de er jo morsomme å krangle med, fordi en kan prøve å bringe de ned i søla, slik at positivitets-boblen bare sprekker.

Anonymkode: a13e8...c00

Avslørt ;)

Anonymkode: 2a8e4...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Må innrømme at tatovering ikke er et pluss i min "liker-liste".

Jeg synes heller ikke tatoveringer er fint, men kjenner mange kjempeflott mennesker med tatovering. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎18‎.‎06‎.‎2017 den 7.54, Lillemus skrev:

Jeg synes heller ikke tatoveringer er fint, men kjenner mange kjempeflott mennesker med tatovering. :) 

Det gjør jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎18‎.‎06‎.‎2017 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Det kommer helt an på tatoveringen(e)? Hvis noen hadde tatovert et digert kristenkors hadde det nok blitt forelskelse ved første blikk?

Anonymkode: a13e8...c00

Nei du, tror ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Nei

Jeg har bare akseptert at ingen rekker over alt og at vi alle ikke lever i en optimal livssituasjon ( eller har noen gang levet i en optimal livssituasjon) Men vet og hører daglig om manges tilstand som dessverre er så mye mere elendige)

Så prøver å ikke klage og syte over bagateller i det daglige.

På den annen side unner jeg så inderlig vell andre ferien sin

God og lang sommerferie😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Mina1

Jeg har vært på ferie i syden. Var kun en kort ferie, for det er dette med økonomien når man er alenemor. Men var veldig kjekt. Har veldig lyst å dra på en til tur. Men det er dette med økonomien... Må nok vente til neste år :) . Uansett: veldig fornøyd med ferieturen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har vært på ferie i syden. Var kun en kort ferie, for det er dette med økonomien når man er alenemor. Men var veldig kjekt. Har veldig lyst å dra på en til tur. Men det er dette med økonomien... Må nok vente til neste år :) . Uansett: veldig fornøyd med ferieturen!

Hvis man er litt kreativ kan man få ganske grei ferie uten å betale for mye. 

Du kan finne flybilletter tur/retur for 2-3.000 kr for to stk, og hvis man er villig til å bo rimelig (rommet er jo tross alt ikke det viktigste med ferien) trenger ikke det koste veldig mye mer. Eventuelt finne pakketurer/restplasser. 

Det dyreste med ferien er egentlig å spise ute hele tiden, men det kan også gjøres rimelig. Det viktigste er at du og barnet ditt opplever ting sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi er i den bittelille hytta i hagen til min far. Bærer inn vann, har mikroskopisk plass på kjøkkenet, men jeg tryller frem både Taco, salat og nybakte rundstykker, selv om det er trangt.

Jeg har hatt besøk av ei venninne noen timer i dag. Vi solte oss og fikk skravlet noen timer - å, jeg er så glad i henne, og jeg setter så veldig pris på stundene sammen med henne.  Jentene har vært ute i hele dag, badet, spilt fotball og trukket krabbeteine med min far. Så i kveld blir det krabber :rolleyes:

Det er ingen luksus her, men jeg bare elsker dette stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, issomethingwrong skrev:

Hvis man er litt kreativ kan man få ganske grei ferie uten å betale for mye. 

Du kan finne flybilletter tur/retur for 2-3.000 kr for to stk, og hvis man er villig til å bo rimelig (rommet er jo tross alt ikke det viktigste med ferien) trenger ikke det koste veldig mye mer. Eventuelt finne pakketurer/restplasser. 

Det dyreste med ferien er egentlig å spise ute hele tiden, men det kan også gjøres rimelig. Det viktigste er at du og barnet ditt opplever ting sammen.

Hjelp meg å finne en slik tur da😎 Vil på mer ferie, men de blir som regel dyre gitt🤑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, cilie skrev:

Hjelp meg å finne en slik tur da😎 Vil på mer ferie, men de blir som regel dyre gitt🤑

Hvis du skal finne en rimelig tur i skoleferien, må du planlegge i god tid. 

Hvis du er ute i siste liten, må du henge på restplass-sidene "hele tiden" og ikke være kresen. August er ofte noe billigere enn juli. 

Tips hvis du bor i overkommelig kjøreavstand fra en svensk flyplass: Søk etter ledige avganger derfra også, og på svenske restplass-sider. Du kan spare penger på å dra derfra, selv om du tar med f.eks. buss t/r Göteborg i regnestykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...