Gå til innhold

Går det an å bli depressiv av antidepressiv medisin?


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Gjest anbr42

Tar fra før av cipralex, lamictal, quetiapin, og har nettopp begynt på wellbutrin i tilegg. 

Føler formen er dalende. Jaja, det går opp og ned her i livet. Men det er jo normalt for alle. Kanskje jeg ikke er bipolar og egentlig ikke trenger medisiner? For hvorfor skal jeg ta piller for en lidelse jeg kanskje ikke har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som du ikke har oversikten over hvordan de ulike medisinene du bruker virker på deg. Det er kanskje ikke så rart, i og med at du bruker 4 forskjellige, som alle skal virke mot affektive svingninger.

Jeg er ikke lege, men jeg er skeptisk til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
På 17.6.2017 den 2.05, Rådvilla skrev:

Tar fra før av cipralex, lamictal, quetiapin, og har nettopp begynt på wellbutrin i tilegg. 

Føler formen er dalende. Jaja, det går opp og ned her i livet. Men det er jo normalt for alle. Kanskje jeg ikke er bipolar og egentlig ikke trenger medisiner? For hvorfor skal jeg ta piller for en lidelse jeg kanskje ikke har? 

Forstår ikke vitsen med å ta to ad? 

Men det er jo flere som gjør det, tar flere ap og ad i tillegg til stemningsstabiliserende. Syns det blir for mye jeg da. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, stjernestøv skrev:

Forstår ikke vitsen med å ta to ad? 

Men det er jo flere som gjør det, tar flere ap og ad i tillegg til stemningsstabiliserende. Syns det blir for mye jeg da. 

Nei, jeg vet ikke. Medisineringen har vært usikker og ustabil i snart ett år. I fjor kuttet jeg ut alt av medisiner på egenhånd. Så har det siden vært ulike leger som mener ulike ting om hva jeg skal ta. (DPS- psykiater og to fastleger). Alt er bare tull, egentlig. Når ikke de forstår, hvordan kan jeg gjøre det? Tror jeg tar en "cold turkey" igjen snart, for gidder ikke dette her.

Lenke til kommentar