Gå til innhold

Ang bivirkninger av medisin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg har hele tiden trodd at man er mest plaget med bivirkninger i begynnelsen når man starter opp med medisiner og så vil det bedre seg etter noen uker. Jeg opplever nå bivirkninger som jeg ikke hadde i begynnelsen men som kom etter noen måneders bruk. Er feks plutselig blitt småkvalm og svimmel etter inntak av med.

Er dette vanlig ? 

Anonymkode: d99c4...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har hele tiden trodd at man er mest plaget med bivirkninger i begynnelsen når man starter opp med medisiner og så vil det bedre seg etter noen uker. Jeg opplever nå bivirkninger som jeg ikke hadde i begynnelsen men som kom etter noen måneders bruk. Er feks plutselig blitt småkvalm og svimmel etter inntak av med.

Er dette vanlig ? 

Anonymkode: d99c4...5c7

Jeg begynte å få bivirkninger når jeg gikk på 150 mg xeplion, måtte ta smertestillende hver dag og hadde tåkesyn. Etter jeg gikk ned til 100 mg tar jeg ikke smertestillende hver dag lenger, så det var nok bivirkninger. Og det har nok noe med dose å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vanskelig å svare når du ikke oppgir verken navn på medisin, dose og er mer konkret på hvor lenge du har tatt dem - og om og evt hvilke andre medisiner du tar.

Anonymkode: d34e5...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å svare når du ikke oppgir verken navn på medisin, dose og er mer konkret på hvor lenge du har tatt dem - og om og evt hvilke andre medisiner du tar.

Anonymkode: d34e5...dfa

Tar brintellix og har brukt 20 mg i et halvt år.  Tar sobril ved behov. 

Anonymkode: d99c4...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enten er du en "sakte nedbryter" som har for høy serumkonsentrasjon og får bivirkninger når konsentrasjonen toppes med nytt inntak. Dette kan sjekkes ved en måling. Eller så er dette en psykisk reaksjon.

Anonymkode: d34e5...dfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten er du en "sakte nedbryter" som har for høy serumkonsentrasjon og får bivirkninger når konsentrasjonen toppes med nytt inntak. Dette kan sjekkes ved en måling. Eller så er dette en psykisk reaksjon.

Anonymkode: d34e5...dfa

Har faktisk tenkt det første. Er bedre utover dagen og kvelden. Selvfølgelig kan det være psykisk også.  

Det var NHD som foreslo brintellix pga bivirkninger  jeg hadde av cipralex. Lege var også positiv til dette så derfor startet jeg med denne. Men psykiateren jeg går til har aldri vært borti brintellix. Hun har derfor ingen mening om saken når jeg prøver å ta dette opp. Og fordi jeg enda har mye dødstanker og angst tørr hun ikke redusere dosen. 

 

Anonymkode: d99c4...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...