Gå til innhold

De kom igjen i dag.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skalk lukene for Vitnene, de kommer bare for å kapre deg inn i slave-samfunnet deres.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skalk lukene for Vitnene, de kommer bare for å kapre deg inn i slave-samfunnet deres.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Ja i deres øyne for å redde meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, stjernestøv said:

Ja i deres øyne for å redde meg.

Best å holde seg unna sekterisk virksomhet. Og alternativmesser.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg har holdt døren låst nede hver dag, men så tenkte jeg i dag "Hvorfor skal jeg det"? Men det var på grunn av Jehovas, og i dag kom de. Jaja jeg sa jeg respekterer alle religioner,og vi pratet om gode og onde krefter. Men de tror jo deres egen er den rette, hvorfor kommer de hit da? Jeg sa jeg trodde på overnaturlige ting, men det stod i bibelen om det og sa de men ikke alt det overnaturlige var godt. Og jeg sa det var mye dreping i bibelen, ja de hadde fått lov å drepe de som ikke var venner med dem av Gud. En sånn Gud tror ikke jeg på, jeg sa det og at jeg tror Gud er lyset/kjærligheten inni oss. Men men, det er vel en mening med at de kommer her og. Jeg vet det finnes onde og gode krefter,men jeg tror vi har fri vilje. Men det var noe vi hadde funnet opp selv sa de?

wuewxq.jpg

 

Anonymkode: 32785...e5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Best å holde seg unna sekterisk virksomhet. Og alternativmesser.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Hva er sekterisk virksomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

wuewxq.jpg

 

Anonymkode: 32785...e5c

Neida, de er jo snille da som prøver å redde meg, men jeg kommer ikke til å melde meg inn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, stjernestøv said:

Hva er sekterisk virksomhet?

Det som sekter driver med.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som sekter driver med.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Å. Forstår ikke forskjellen på sekt og religion jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Å. Forstår ikke forskjellen på sekt og religion jeg. 

Spør Dr. Google ;).

Sekt er et menings- eller trossamfunn som har skilt seg ut fra et herskende samfunn eller en større gruppe. Ordet brukes særlig om religiøse sammenslutninger som har en avvikende trosbekjennelse, dogmer, i forhold til en større, mer etablert bevegelse, men også om andre «tilhengerflokker», for eksempel politiske sekter og mindre grupperinger med meninger som skiller seg fra det rådende synet i et parti. Betegnelsen brukes ofte nedsettende.

 https://no.wikipedia.org/wiki/Sekt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, stjernestøv said:

Å. Forstår ikke forskjellen på sekt og religion jeg. 

En sekt er mer lukket enn et vanlig religiøst samfunn. Utenforstående, og offentligheten, får ikke så mye innblikk i hva som foregår, da det innad i sekten er underforstått at man skal være lojal mot sekten og ikke forholde seg til samfunnet utenfor. Jehovas Vitner har en historie med pedofili og barnemishandling generelt, som har blitt fortiet pga. maktsystemet.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Xtra skrev:

Spør Dr. Google ;).

Sekt er et menings- eller trossamfunn som har skilt seg ut fra et herskende samfunn eller en større gruppe. Ordet brukes særlig om religiøse sammenslutninger som har en avvikende trosbekjennelse, dogmer, i forhold til en større, mer etablert bevegelse, men også om andre «tilhengerflokker», for eksempel politiske sekter og mindre grupperinger med meninger som skiller seg fra det rådende synet i et parti. Betegnelsen brukes ofte nedsettende.

 https://no.wikipedia.org/wiki/Sekt 

Ok, takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sekt er mer lukket enn et vanlig religiøst samfunn. Utenforstående, og offentligheten, får ikke så mye innblikk i hva som foregår, da det innad i sekten er underforstått at man skal være lojal mot sekten og ikke forholde seg til samfunnet utenfor. Jehovas Vitner har en historie med pedofili og barnemishandling generelt, som har blitt fortiet pga. maktsystemet.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Å har de det? Det visste jeg ikke :( Men syns det er rart at de som melder seg ut blir utstøtt, altså ikke respektert. Folk i ulike religioner burde respektere hverandres tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, stjernestøv said:

Å har de det? Det visste jeg ikke :( Men syns det er rart at de som melder seg ut blir utstøtt, altså ikke respektert. Folk i ulike religioner burde respektere hverandres tro. 

Grunnen til at de som melder seg ut blir utstøtt er at det er en funksjon som gjør at medlemmer frykter å melde seg ut. Slik at sekten mister medlemmer.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jehovas Vitner har en historie med pedofili og barnemishandling generelt, som har blitt fortiet pga. maktsystemet.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Minner ganske mye om katolisismen, altså.

Anonymkode: 21c5c...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at de som melder seg ut blir utstøtt er at det er en funksjon som gjør at medlemmer frykter å melde seg ut. Slik at sekten mister medlemmer.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Ok. Uff jeg ble helt forvirret i hodet, men men. Kommer til å låse døren igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Minner ganske mye om katolisismen, altså.

Anonymkode: 21c5c...f5c

Ja, igrunn. Der har det vært prester som har fått amnesti av de lenger opp i systemet og den høyverdige paven.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, stjernestøv said:

Ok. Uff jeg ble helt forvirret i hodet, men men. Kommer til å låse døren igjen. 

Ja, de forvirrer deg, fordi de later som de er snille og gode. Men de bare lurer deg. De går etter de personer som de ser på som "enkle offere", gjerne personer som av ulike årsaker har det vondt og trist, og kanskje ikke er så flinke til å stå opp for seg selv og trekke grenser mot overgripere. Personer i denne gruppen bør ta sine forholdsregler for å ikke fanges, som å låse døren og generelt overse dem i det hele.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg likte jo saibaba så godt, han var en mester. Så leste jeg at han hadde misbrukt både barn og voksne, men vet ikke om det er sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, de forvirrer deg, fordi de later som de er snille og gode. Men de bare lurer deg. De går etter de personer som de ser på som "enkle offere", gjerne personer som av ulike årsaker har det vondt og trist, og kanskje ikke er så flinke til å stå opp for seg selv og trekke grenser mot overgripere. Personer i denne gruppen bør ta sine forholdsregler for å ikke fanges, som å låse døren og generelt overse dem i det hele.

Anonymkode: 8de4e...1c7

Ja jeg kommer til å låse døren igjen. 

Og jeg opplevde noe i natt, jeg våknet til et fryktelig bråk og det varte en stund. Men spurte samboeren min om han hørte de jobbet med elva i natt, men det gjorde de ikke om nettene sa han. Så har fundert på hva dette var, har til og med tenkt på ufo. Så fikk jeg besøk av JV og ble enda mer forvirret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...