Gå til innhold

Migrene eller epilepsi?


vinterblomst

Anbefalte innlegg

vinterblomst

Jeg har i løpet av det siste året i perioder vært plaget av lukthallusinasjoner. Lukten er heldigvis ikke stygg - det er snakk om appelsinlukt - men den er plagsom da den innimellom blir såpass intens at jeg nærmest rygger unna. Dessuten blir jeg nokså satt ut av at jeg kjenner en intens lukt som egentlig ikke eksisterer.

Etter litt lesing har jeg kommet til at det antagelig er snakk om aura i forbindelse med migrene eller epilepsi. Jeg har begge deler, men har tidligere kun hatt aura i form av synsforstyrrelser ved migreneanfall og brystsmerter før epilepsianfall. Jeg skjønner ikke riktig hvorfor dette plutselig skulle forandre seg, men men.....

I alle fall lurer jeg nå på om jeg på noen måte kan finne ut av om det er det ene eller det andre. Saken er at jeg går på forebyggende medisiner og derfor ikke har falt om med epilepsi på flere år. Kan man kanskje få aura uten anfall? (Det kan man jo ved migrene) Dessuten fører epilepsimedisinen til at jeg uhyre sjelden får synsforstyrrelser ved migrene, samt at betablokker gjør at jeg får sjeldnere og mindre intens hodepine. Dette gjør at jeg ofte er usikker på om jeg har migrene eller annen type hodepine.

Dette ble altså litt vanskelig: Jeg kjenner til og fra denne lukten som ikke er her - og som forvirrer/stresser meg. Har ikke typiske migrene eller epilepsianfall i forbindelse med dette, men føler meg generelt "tung" i hodet. Kan man på noen måte finne ut av om dette henger sammen med migrene eller epilepsi? Og ikke minst: Kan man bli kvitt slike hallusinasjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...