Gå til innhold

Uteblitt mens /p piller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.  Har brukt yasminelle i mange år. Får alltid mensen hver 4. uke fast. Skulle hatt den igår på morgenen. Men fortsatt ingen tegn til noe blødninger. Har sjekket med q-tip inni... Hadde sex sist for 5 uker siden, med kondom som var nesten sklidd av etterpå.  Fikk mens uken etterpå til vanlig tid. 

Jeg har nylig hatt en bakteriell infeksjon i halsen og munnen og gått på antibiotika for dette. Det er ca par uker etc siden jeg var ferdig med kuren.  Har også hatt irritasjon,kløe og tørrhet i underlivet.  Brukte lactal gel hver kveld i 6 dager og en krem beregnet på underlivet for fukt osv. Det hjalp bare litt, men gikk ikke over.  Kjøpte diflucan og tok den for en uke siden.  

Nå har jeg rare smerter i underlivsmagen, innimellom, som kommer og går litt.  Kjenner noe rart vondt i venstre eggstokk eller hva jeg kjenner. Pleier ikke ha smerter når jeg får mens. 

Får jeg mensen? Hva skyldes eventuelt forsinkelsen? Burde jeg ta noen tester? Oppsøke lege? 

Anonymkode: eb04d...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Forstår jeg deg rett, så har du ikke hatt samleie siden du hadde siste menstruasjon? Da er det nærmest utenkelig at du kan være gravid, men får du ikke menstruasjon innen du skal begynne på neste p-pille brett, så ta for en sikkerhets skyld en graviditetstest. For noen få brukere av p-piller kan det skje at menstruasjonen blir borte, på samme måte som det kan skje ved bruk av de østrogenfri prevensjonsmetodene.

Hvis du har smerter i underlivet, bør du søke lege.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...