Gå til innhold

Gravid med tvillinger - ikke kvalm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Jeg er gravid i 9. uke (8+2) med tvillinger. Vi så hjerteaktivitet på begge to ved ultralyd i uke 7 (7+0). Det jeg er bekymret over er at jeg føler jeg har så få symptomer, mens jeg trodde tvillinggraviditet ville føre til ekstra sterke symptomer. Jeg er trøttere enn vanlig og legger meg tidligere, har en del smerter som ligner menssmerter i mage og korsrygg, må opp og tisse 2-3 ganger om natten. Men - jeg har bare vært litt uggen noen ganger på formiddagen og ikke det jeg vil kalle kvalm. Dette bekymrer meg, da jeg leser at 80% opplever svangerskapskvalme og siden jeg også venter to, blir jeg enda mer bekymret. Har jeg grunn til det? Kan legge til at min mor ikke var noe særlig kvalm da hun var gravid med meg, hvis det kan ha noe å si.

Anonymkode: e3352...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gravid i 9. uke (8+2) med tvillinger. Vi så hjerteaktivitet på begge to ved ultralyd i uke 7 (7+0).

Det jeg er bekymret over er at jeg føler jeg har så få symptomer, mens jeg trodde tvillinggraviditet ville føre til ekstra sterke symptomer. Jeg er trøttere enn vanlig og legger meg tidligere, har en del smerter som ligner menssmerter i mage og korsrygg, må opp og tisse 2-3 ganger om natten.

Kan legge til at min mor ikke var noe særlig kvalm da hun var gravid med meg, hvis det kan ha noe å si.

Anonymkode: e3352...25c

Hjerteslagene er viktigere enn alle svangerskapsplager tilsammen.

Trøtthet, mensverk og økt vannlating er helt "godkjente" svangerskapssymptomer. Det er ikke sånn at kvalmen er et "bedre" tegn enn de andre. Kvalme er en veldig vanlig reaksjon på svangerskapshormoner, men det er ikke alle som får den. 

Man ser ofte en viss likhet mellom mor og datter når det gjelder svangerskapsplager, så det er absolutt et poeng.

Med tvillinger kan du ennå "rekke" å få en rekke symptomer, så vær glad du slipper å være kvalm i tillegg.

Jeg har selv hatt tre førstetrimestre uten kvalme. To av dem ble det barn av.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes at Laban har gitt veldig fin trøst. Det viktigste er hvordan de to fostre har det, og det ser jo fint ut. Og så har du det tilmed også bra! Kan det være bedre? Det er nok en viss arvelighet, så du følger din mors mønster. Lykke til videre med graviditeten.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...