Gå til innhold

Skyt ulvene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    29

  • Andreaswell

    26

  • påskelilje

    2

  • Lillemus

    1

Andreaswell

Skyte ulven? Hvorfor det? Bøndene får jaggu ta sitt ansvar å passe på de dyra de er har skaffet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En sauebonde tjener ikke nok til å ansette en gjeter som skal bo og leie med sauen gjennom en hel sommer.

Dette til orientering.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sauebonde tjener ikke nok til å ansette en gjeter som skal bo og leie med sauen gjennom en hel sommer.

Dette til orientering.

Anonymkode: 71afa...6a4

Og det er ulven sin feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Andreaswell said:

Og det er ulven sin feil?

Hvis du ikke troller er du veldig dum.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke troller er du veldig dum.

Anonymkode: 71afa...6a4

Nei, jeg er så absolutt ikke dum, og jeg er mulig i et overtrøtt stadiet.

Men, jeg står for det jeg sier- Ulven har full rett til å være en del av norsk fauna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Andreaswell said:

Nei, jeg er så absolutt ikke dum, og jeg er mulig i et overtrøtt stadiet.

Men, jeg står for det jeg sier- Ulven har full rett til å være en del av norsk fauna.

Jeg skjønner ikke hva du mener med at ulven har rettigheter. Omfanget av norsk ulvebestand bestemmes av norske myndigheter.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hva du mener med at ulven har rettigheter. Omfanget av norsk ulvebestand bestemmes av norske myndigheter.

Anonymkode: 71afa...6a4

Nei, og det er et problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Andreaswell skrev:

Nei, jeg er så absolutt ikke dum, og jeg er mulig i et overtrøtt stadiet.

Men, jeg står for det jeg sier- Ulven har full rett til å være en del av norsk fauna.

Dersom vi hadde hatt en særegen utrydningstruet norsk ulvestamme, hadde det vært lettere å forsvare strenge reaksjoner mot å ta ut nærgående ulv, men ulven i Norge er ikke norsk og på ingen måte utrydningstruet.

Rapporten «Den skandinaviska vargen» finnes på regjeringens hjemmesider, og er en fagrapport om ulvestammen i Skandinavia. Den viser til hvordan ulven i Norge i dag ikke er en særegen stamme, men finsk-russisk ulv som har vandret inn eller blitt transportert til Skandinavia. 

Anonymkode: 378b4...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Andreaswell said:

Nei, og det er et problem. 

Dyr kan ikke ha rettigheter. Det er en absurd ide.

(Ikke dermed sagt at jeg mener man kan gjøre hva man vil med dyr. Jeg mener det handler om plikter mennesket har, og lover og regler knyttet til hvordan man behandler dyr.)

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyr kan ikke ha rettigheter. Det er en absurd ide.

(Ikke dermed sagt at jeg mener man kan gjøre hva man vil med dyr. Jeg mener det handler om plikter mennesket har, og lover og regler knyttet til hvordan man behandler dyr.)

Anonymkode: 71afa...6a4

Jeg mener selvklart ikke at dyr skal ha stemmerett :lol:

Men det er alt for lettvindt å bare skyte dyr som er i veien for vår egen profitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Andreaswell said:

Jeg mener selvklart ikke at dyr skal ha stemmerett :lol:

Men det er alt for lettvindt å bare skyte dyr som er i veien for vår egen profitt. 

Det handler ikke om "profitt", hvor mye penger tror du virkelig det ligger i dette? Det handler om å utnytte de ressursene som er, og de ringvirkningene norsk landbruk, i denne saken sauedrift, har.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om "profitt", hvor mye penger tror du virkelig det ligger i dette? Det handler om å utnytte de ressursene som er, og de ringvirkningene norsk landbruk, i denne saken sauedrift, har.

Anonymkode: 71afa...6a4

Profitt som i mat/ressurser for oss mennesker. Ikke (nødvendigvis) profitt som i penger. Selv om det er drøyt mye svindel blant bønder og med reindrift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Andreaswell said:

Profitt som i mat/ressurser for oss mennesker. Ikke (nødvendigvis) profitt som i penger. Selv om det er drøyt mye svindel blant bønder og med reindrift.

Det er viktig å benytte seg av de ressursene som er til landbruk, og spesielt kjøttproduksjon. Dette med tanke på en voksende (verdens)befolkning.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig å benytte seg av de ressursene som er til landbruk, og spesielt kjøttproduksjon. Dette med tanke på en voksende (verdens)befolkning.

Anonymkode: 71afa...6a4

Verdens befolkning er ikke avhengig av kjøttproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Andreaswell said:

Verdens befolkning er ikke avhengig av kjøttproduksjon.

Nei, men kjøtt er noe mange vil ha. Hvis din mening er at de skal slutte å spise kjøtt, så kan vel du slutte å drikke kaffe og. Ingen trenger kaffe. Ingen trenger det nyeste innen duppedingser og teknologi heller, men likevel er det noe du forbruker, selv om du vet det er unødvendig, og selv om du vet det ødelegger naturen.

Og det å komme trekkende med slike argumenter i denne debatten blir uansett bare merkelig. Dette handler om sauedrift i norge, ikke hvorvidt mennesket skal slutte med kjøtt.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men kjøtt er noe mange vil ha. Hvis din mening er at de skal slutte å spise kjøtt, så kan vel du slutte å drikke kaffe og. Ingen trenger kaffe. Ingen trenger det nyeste innen duppedingser og teknologi heller, men likevel er det noe du forbruker, selv om du vet det er unødvendig, og selv om du vet det ødelegger naturen.

Og det å komme trekkende med slike argumenter i denne debatten blir uansett bare merkelig. Dette handler om sauedrift i norge, ikke hvorvidt mennesket skal slutte med kjøtt.

Anonymkode: 71afa...6a4

Det var du som kom med argumentet at det er viktig å benytte seg av ressursene, spesielt kjøttproduksjon. Det er direkte feil, derfor kom jeg med motargument, som du er enig i.

Hvorvidt du holder deg saklig kan du jo lese selv om kaffe, ødeleggelser av naturen og duppedingser......

Du støtter uansett poenget mitt- Vi ofter her ulv for noe annet vi vil ha, nemlig kjøtt.

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Det var du som kom med argumentet at det er viktig å benytte seg av ressursene, spesielt kjøttproduksjon. Det er direkte feil, derfor kom jeg med motargument, som du er enig i.

Hvorvidt du holder deg saklig kan du jo lese selv om kaffe, ødeleggelser av naturen og duppedingser......

Du støtter uansett poenget mitt- Vi ofter her ulv for noe annet vi vil ha, nemlig kjøtt.

Det kalles prioriteringer.

Du burde heller bekymre deg for de som jobber som slaver i østen for at du skal få kaffemaskiner og andre duppedingser til hyggelige priser.

Anonymkode: 378b4...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, Andreaswell said:

Det var du som kom med argumentet at det er viktig å benytte seg av ressursene, spesielt kjøttproduksjon. Det er direkte feil, derfor kom jeg med motargument, som du er enig i.

Hvorvidt du holder deg saklig kan du jo lese selv om kaffe, ødeleggelser av naturen og duppedingser......

Du støtter uansett poenget mitt- Vi ofter her ulv for noe annet vi vil ha, nemlig kjøtt.

Så du mener at det ikke betyr noe hva vi vil ha? Da bør det gjelde på alle andre områder og da? Ser du hvor dette bærer nå?

Det er viktig å benytte seg av ressursene fordi vi folk vil ha kjøtt. Hvis alternativet er å kjøre ned mer regnskog, hva tenker du er best, det, eller ha noen beitedyr i utmark?

Det er ikke et argument å komme drassende med at mennesket ikke trenger kjøtt. Det er helt på siden av hva saken dreier seg om.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...