Gå til innhold

Skyt ulvene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kalles prioriteringer.

Du burde heller bekymre deg for de som jobber som slaver i østen for at du skal få kaffemaskiner og andre duppedingser til hyggelige priser.

Anonymkode: 378b4...7fd

Hva er alternativet? Å kutte ut alt av billig arbeidskraft? Uten disse disse drittjobbene til "slavene" ville de ikke overlevd. Det gjør de i hvertfall nå. Jeg sier ikke eller støtter arbeidsforholdene og lønnen der, men om det skal snus kan man ikke skylde på hver enkelt forbruker, SÅ lett er det nemlig ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    29

  • Andreaswell

    26

  • påskelilje

    2

  • Lillemus

    1

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du mener at det ikke betyr noe hva vi vil ha? Da bør det gjelde på alle andre områder og da? Ser du hvor dette bærer nå?

Det er viktig å benytte seg av ressursene fordi vi folk vil ha kjøtt. Hvis alternativet er å kjøre ned mer regnskog, hva tenker du er best, det, eller ha noen beitedyr i utmark?

Det er ikke et argument å komme drassende med at mennesket ikke trenger kjøtt. Det er helt på siden av hva saken dreier seg om.

Anonymkode: 71afa...6a4

Så du mener alternativet til kjøtt er å kjøre ned mer regnskog?

Hva er konsekvensen for "hva vi vil ha"? Hvor mye kjøtt kastes ikke årlig, kun fordi vi skal ha det beste av det beste kjøttet? Tenk på verdensbasis da! 

Det er lite realistisk å si at vi skal slutte å spise kjøtt, men om vi kutter ned vil det bidra mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, Andreaswell said:

Hva er alternativet? Å kutte ut alt av billig arbeidskraft? Uten disse disse drittjobbene til "slavene" ville de ikke overlevd. Det gjør de i hvertfall nå. Jeg sier ikke eller støtter arbeidsforholdene og lønnen der, men om det skal snus kan man ikke skylde på hver enkelt forbruker, SÅ lett er det nemlig ikke.

Du forstår ikke at de fleste ting vi mennesker omgir oss med i dag strengt tatt ikke er nødvendige, og at produksjonen og kasseringen av dette ødelegger naturen?

Jeg tror du gjør det, og dermed bør du forstå hvorfor ditt argument om at mennesket ikke trenger kjøtt ikke er relevant.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Andreaswell said:

Så du mener alternativet til kjøtt er å kjøre ned mer regnskog?

Hva er konsekvensen for "hva vi vil ha"? Hvor mye kjøtt kastes ikke årlig, kun fordi vi skal ha det beste av det beste kjøttet? Tenk på verdensbasis da! 

Det er lite realistisk å si at vi skal slutte å spise kjøtt, men om vi kutter ned vil det bidra mye!

Dette er bare ikke relevant. Sånn er det bare. Kastekulturen er ikke relevant for norsk sauedrift.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke at de fleste ting vi mennesker omgir oss med i dag strengt tatt ikke er nødvendige, og at produksjonen og kasseringen av dette ødelegger naturen?

Jeg tror du gjør det, og dermed bør du forstå hvorfor ditt argument om at mennesket ikke trenger kjøtt ikke er relevant.

Anonymkode: 71afa...6a4

Nå var ikke dette et svar til deg, så du kan like så godt nevne til den andre anonyme her at hans komentsr også er lite relevant til om vi trenger kjøtt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare ikke relevant. Sånn er det bare. Kastekulturen er ikke relevant for norsk sauedrift.

Anonymkode: 71afa...6a4

Så sauekjøtt blir ikke kastet? Hvem er naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, Andreaswell skrev:

Hva er alternativet? Å kutte ut alt av billig arbeidskraft? Uten disse disse drittjobbene til "slavene" ville de ikke overlevd. Det gjør de i hvertfall nå. Jeg sier ikke eller støtter arbeidsforholdene og lønnen der, men om det skal snus kan man ikke skylde på hver enkelt forbruker, SÅ lett er det nemlig ikke.

 

Joda, du kan boikotte de produsentene som ikke tilbyr sikkelig lønn og gode arbeidsforhold.

Anonymkode: 378b4...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, du kan boikotte de produsentene som ikke tilbyr sikkelig lønn og gode arbeidsforhold.

Anonymkode: 378b4...7fd

Og du er klar over konsekvensen av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Andreaswell skrev:

Og du er klar over konsekvensen av det?

Ja, produsentene må tilby bedre arbeidsforhold og du må betale mer.

Det siste vil selvfølgelig svi.

Anonymkode: 378b4...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, produsentene må tilby bedre arbeidsforhold og du må betale mer.

Det siste vil selvfølgelig svi.

Anonymkode: 378b4...7fd

Jeg hadde gledelig betalt mer om det hjalp. Ditt alternativ vil gjøre det slik at mennesker mister jobben og i værste fall sulter ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bedøv dem og send dem til Sverige De er egentlig "svenske  på ville veier"

Anonymkode: 8a862...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 hours ago, Andreaswell said:

Jeg hadde gledelig betalt mer om det hjalp. Ditt alternativ vil gjøre det slik at mennesker mister jobben og i værste fall sulter ihjel.

- Du kan gjøre reserach på hvilke produkter det er som benytter seg av minst mulig slave-arbeid. Har du gjort det?

- Dyrking av produkter som kaffe, te og kakao opptar uansett jordbruksareal. Det er det umulig å komme vekk fra. Har du sluttet med kaffe, te og kakao?

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Du kan gjøre reserach på hvilke produkter det er som benytter seg av minst mulig slave-arbeid. Har du gjort det?

- Dyrking av produkter som kaffe, te og kakao opptar uansett jordbruksareal. Det er det umulig å komme vekk fra. Har du sluttet med kaffe, te og kakao?

Anonymkode: 71afa...6a4

Vel, igjen sier jeg; om alle hadde bidratt litt, så hadde det hjulpet mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutes ago, Andreaswell said:

Vel, igjen sier jeg; om alle hadde bidratt litt, så hadde det hjulpet mye. 

Så derfor skal vi ikke ha sauedrift? :rolleyes:

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Du kan gjøre reserach på hvilke produkter det er som benytter seg av minst mulig slave-arbeid. Har du gjort det?

- Dyrking av produkter som kaffe, te og kakao opptar uansett jordbruksareal. Det er det umulig å komme vekk fra. Har du sluttet med kaffe, te og kakao?

Anonymkode: 71afa...6a4

De 134. millioner tonn sukker som produseres (bl.a. til cola...) tar nok også opp mye jordbruksareal som kunne vært brukt til mer nyttige matvarer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så derfor skal vi ikke ha sauedrift? :rolleyes:

Anonymkode: 71afa...6a4

Har jeg sagt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutes ago, Lillemus said:

De 134. millioner tonn sukker som produseres (bl.a. til cola...) tar nok også opp mye jordbruksareal som kunne vært brukt til mer nyttige matvarer...

Ja, jeg drikker kaffe også. Ditt svar er irrelevant, da mitt poeng er at vi i dag forbruker mange ting som er unødvendige, og at det derfor blir meningsløst å konsentrere sitt argument omkring kjøtt om man ikke samtidig mener det samme skal gjelde alle produkter. Og derfor er det ikke noe argument mot sauehold at mennesket ikke trenger kjøtt. Altså med mindre man skal kutte ut alt som er unødvendig, som kjøtt, sukker, kaffe, te, kakao etc. etc.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, Andreaswell said:

Har jeg sagt det?

Vi prøver å diskutere en sak her, ikke mange saker.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi prøver å diskutere en sak her, ikke mange saker.

Anonymkode: 71afa...6a4

Du stilte meg et spm, jeg svarte med et spm. Den teite teknikken der funker ikke på meg....

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, Andreaswell said:

Du stilte meg et spm, jeg svarte med et spm. Den teite teknikken der funker ikke på meg....

Beklager om du ikke henger med på tankerekkene. Jeg gir opp.

Anonymkode: 71afa...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...