Gå til innhold

Dengang jeg studerte ble media og pressen omtalt som " Den fjerde statsmakt" Hvordan står det til i våre dager??


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Hvilken plassering ville feks statsvitenskap eller sosiologi gitt media nå??( men diss fagene er kanskje ikke av de avanserte fordi de er for lite målbare??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Håper ikke spørsmålet er for frekt Det var kun en refleksjon jeg gjorde med tanke på unge mennesker som kanskje ikke er så "vaksinerte" i hodet og kanskje veldig nyskjerigheten på absolutt alt og kanskje blir veldig skuffet eller skader seg følsesmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Maggie55 skrev:

Hvilken plassering ville feks statsvitenskap eller sosiologi gitt media nå??( men diss fagene er kanskje ikke av de avanserte fordi de er for lite målbare??)

Mediene har fortsatt denne rollen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg trodde kanskje at en ny utgave av pensumboka " Det norske samfunn" var på trappene Det er jo et slags øyeblikksnitt på en måte allikevel mer permanent enn man kan ofte få inntrykk da jo alle hele tiden sier " alt er i endring hele tiden" som jo også er riktig 

Men kjempeviktig bok synes jeg Kanskje pensum på videregående?

Men det er jo et veldig vidtfavnende tema Sjøl har jeg vel inntrykk av at media trekker mye foran noen ganger men det er kanskje ikke riktig? Bildet er kanskje så mye mere komplekst i dag eller samrøre som mange kanskje ville sagt før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror (håper) folk etter hvert vil oppdage at vi fortsatt trenger media og journalister som har et reflektert forhold til hva de driver med, ikke bare automatiske "feeds", bloggere og andre tilfeldige ytringer som flyter forbi.

Jeg synes det er et hån å kalle journalistikk for "innholdsproduksjon", som om hele medieverden er et slags dataspill der lyd og grafikk er like viktig som budskapet.  Når formatene (f.eks. skjermstørrelsen) blir mindre, blir det desto viktigere at plassen brukes til noe ordentlig. 

Jeg er gammel og skeptisk, men noen ganger er det all right :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, laban skrev:

Jeg tror (håper) folk etter hvert vil oppdage at vi fortsatt trenger media og journalister som har et reflektert forhold til hva de driver med, ikke bare automatiske "feeds", bloggere og andre tilfeldige ytringer som flyter forbi.

Dessverre blir det stadig mindre og mindre av det. Bare mer tåpelige sensasjoner, innholdsløst pjatt, og mer og mer fake-news.

Anonymkode: a5bac...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Jeg er enig Noen ganger er det " all right"😊

Man regulerer jo ellers selv hvor mye man er På og Av som regel også ( har problemer med en del diffuse hodesmerter selv i forbindelse med mye lyd) Men det er lov og man bør kanskje reflektere mer

Men vet ikke hvordan verden hadde vært uten media heller😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...