Gå til innhold

Veldig hyggelig minne og oppleving


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Når jeg var liten lyttet jeg på Barnetimen på radio og når det var hørespill satt jeg ofte med dukker og skjell og fyrstikker å liksomlekte hva som var hørespillet 

Et hørespill ble de små lytterne bedt om å skrive neste episode og jeg sendte inn Husker jeg lavet masse dialog men med kanskje litt mye drama for barnetime Uansett absolutt alle fikk tilsendt Diplom som barnetimeonkelen på radio lovet og jeg husker jeg bare ble kjempeglad den sommeren da jeg fikk det fine diplomet som jeg tror nå er på loftet et sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sendte inn tegninger til Barnetimeboka (lørdagsbarnetimen om ettermiddagen) mange ganger, selv om jeg slett ikke var noe flink til å tegne.  Tegningen min kom aldri i boka, men jeg fikk ekstrapremier (gamle barnetimebøker eller kort med motiver derfra) opptil flere ganger.  På den tiden fikk man premier for kvalitet, ikke for deltakelse ;)

Den gangen var Barnetimeboka en roman / fortsettelsesfortelling, senere ble den en "magasinbok" med litt av hvert.  Av denne lista ser jeg at jeg både leste og lyttet fra midt på 60-tallet:

https://www.nrk.no/arkiv/artikkel/fakta---barnetimebokene-1.2527655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En barndomsvenninne og jeg sendte brev til forlaget til Donald med en rekke spørsmål om slektskapsforholdene - hvorfor var det kun nevøer og nieser? Hvor var moren til Lilleulv? Og "hvorfor har ikke de tre små griser kjærester?" Hehehe. Husker vi fikk langt brev tilbake, hvor det blant annet var svart "hvorfor de tre små grisene ikke har kjærester aner jeg ikke". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...