Gå til innhold

Er det flere som synes forumet lider veldig under mangel på spesialisten??


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å bruke ordet interessant i forbindelse med disse trådene om fullverdige liv, trygdecola, trygdemisbruk, nå kommer trygda er bare helt hinsides hehe. Jeg orker ikke....

Anonymkode: 73b6f...0d3

Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om. Jeg starter gjerne et par seriøse tråder hver dag. Hvor mange tråder har du startet i det siste?

Anonymkode: ba09e...43b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forumet begynte å råtne i sin egen elendighet lenge før Nhd ramla ut i sykemelding. Men er enig i at forumet hadde hatt nytte av flere spesialister til rådighet. 

Liv og røre my ass. Underholdende, så fjernt fra. Så der får vi være enige om å være uenige.

 

Anonymkode: 73b6f...0d3

Men hvis forumet er så elendig som du sier, hvorfor gidder DU da å være her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om. Jeg starter gjerne et par seriøse tråder hver dag. Hvor mange tråder har du startet i det siste?

Anonymkode: ba09e...43b

Sannsynligvis ingenting. Det eneste de brukerene som regnes som "seriøse" bidrar med er å besvare spørsmål som har vært stilt 1000 ganger tidligere opp gjennom. Alltid greit å ha noen å skylde på.

Anonymkode: 3ae39...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noe annet som er litt merkelig er at lange (og mange) tråder om magiske ting og medisinkutt, merkelige kroppslige fenomener man grubler på, påstander om illuminati etc er helt riktig for forumet, mens tråder om trygd/cola og paranoide tanker om mistanke om trygdesvindel er det som "ødelegger". Det tilsier at vi bare snakker om at noen har blitt pekt ut som skyldnebukker for en sykdom som egentlig begynte å slå inn da Facebook økte i populæritet.

Anonymkode: 3ae39...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du aner tydeligvis ikke hva du snakker om. Jeg starter gjerne et par seriøse tråder hver dag. Hvor mange tråder har du startet i det siste?

Anonymkode: ba09e...43b

Jeg snakker om og er kritisk til tråder som jeg nevner i mitt forrige innlegg. Starter du seriøse tråder her hver dag som ikke omhandler disse temaene så er det ikke de jeg er dritt lei av og som jeg mener er ødeleggende for dette forumet. Burde være enkel skuring å forstå.....

Jeg starter tråder her om jeg har noe på hjertet jeg tror noen kan være behjelpelig med å svare på. Jeg starter ikke tråder for å,lage "fyll" på forumet eller fordi jeg er i behov av oppmerksomhet eller i behov av et tidsfordriv. Min oppfatning er at dette er et forum for spørsmål relatert til helse, psykisk og fysisk med tanke på kategoriene som ligger her. En gang i tiden var det også et trivelig sted å stikke innom, ta en diskusjon/prat, lese trivelige tråder, opphetede diskusjoner og her var også en chat jeg benyttet meg av en gang i tiden. Jeg har fulgt dette forumet lenge og synes det er synd at dette forumet ramler fullstendig sammen, både pga omlegginger, mangler på spesialister, mangel på normale dialoger/diskusjoner og et forum som sitter igjen med et klientell som ikke evner å hverken føre dialog eller respekte andre brukere i deres tråder. 

Anonymkode: 73b6f...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Rådvilla skrev:

Men hvis forumet er så elendig som du sier, hvorfor gidder DU da å være her? 

Tro meg det brukes mindre og mindre av meg. Jeg stikker innom i kanskje et håp om endring til noe bedre siden jeg har vært bruker fra langt tilbake. Men jeg ser ingen endring komme og med det så minsker selvfølgelig egen aktivitet og mine besøk her.

Anonymkode: 73b6f...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noe annet som er litt merkelig er at lange (og mange) tråder om magiske ting og medisinkutt, merkelige kroppslige fenomener man grubler på, påstander om illuminati etc er helt riktig for forumet, mens tråder om trygd/cola og paranoide tanker om mistanke om trygdesvindel er det som "ødelegger". Det tilsier at vi bare snakker om at noen har blitt pekt ut som skyldnebukker for en sykdom som egentlig begynte å slå inn da Facebook økte i populæritet.

Anonymkode: 3ae39...f48

Jeg var akkurat innom en slik tråd og skrev litt der også, så nei dere med paranoia i forhold til trygdesvindel, colasponsede misbrukere av systemet er ikke de eneste som burde stanses i forhold til uinteressante, gjentagende og forsøplende tråder på forumet. Men førstnevnte er i tillegg med på å forsøple andres tråder og utviser i tillegg trakasserende adferd mot brukere av forumet. 

Anonymkode: 73b6f...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg var akkurat innom en slik tråd og skrev litt der også, så nei dere med paranoia i forhold til trygdesvindel, colasponsede misbrukere av systemet er ikke de eneste som burde stanses i forhold til uinteressante, gjentagende og forsøplende tråder på forumet. Men førstnevnte er i tillegg med på å forsøple andres tråder og utviser i tillegg trakasserende adferd mot brukere av forumet.

 

30 minutes ago, AnonymBruker said:

En gang i tiden var det også et trivelig sted å stikke innom, ta en diskusjon/prat, lese trivelige tråder, opphetede diskusjoner og her var også en chat jeg benyttet meg av en gang i tiden.

 

Anonymkode: 3ae39...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg registrerer forøvrig at du trakkasserer andre når du hevder de er trygdesvindlere. Når du i tillegg vet at det er paranoide mennesker som sliter med frykt om at samfunnet er ute etter en pga. slike mistanker om en, da snakker vi kanskje antisosiale trekk, noe som jeg ved flere ganger har blitt beskyldt for å ha. Ja, selv ypperstepresten har ved flere ganger tidligere hintet om blant annet psykopati og narsissisme (men hvor er du nå...).

Bilder av haner med blod på nebbet.

Jeg kan ikke se at jeg beskylder andre for å være psykopater. Da bør du heller kritisere nevnte brukere for trakkasering.

Anonymkode: 3ae39...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er nylig uføretrygdet etter en lang og vanskelig fase i livet. Jeg har tenkt at jeg må begynne å skjerme meg selv fra DOL fordi jeg stadig får høre disse negative uttalelsene om trygdede gjerne fra andre trygdede. Når man har lest det mange nok ganger innpå her begynner det å prege meg. Dessuten er det så mange tråder om NAV der alle kan snakke om hvordan få oss  i jobb igjen. Noen er saklige og forståelsesfulle andre har veldig rare meninger om saken. Jeg har som trygdet plutselig blitt en person andre kan mene hva de vil om. 

En annen ting er at jeg føler at noen beskriver de som skriver innpå her nå er litt " annenrangs". Det som skrives blir betegnet som uinteressant og kjedelig . De anonyme er "troll "osv. Adm snakker om noen som de følger med på . Og hvem er adm. Hvem er de " på lag" med.?. Alt dette gjør at man føler seg både utrygg og lite velkommen til å skrive. Den siste tiden har jeg gjerne skrevet noe, lest det flere ganger ,slettet det og latt være å trykke på send.  Det skulle jo være en positiv opplevelse dette. 

Anonymkode: 8ae35...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg fikk en boks fra Google i går om jeg ville gå inn på det nye og økte personvern men det har kanskje med masse søk på ville blomster til plenen å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nylig uføretrygdet etter en lang og vanskelig fase i livet. Jeg har tenkt at jeg må begynne å skjerme meg selv fra DOL fordi jeg stadig får høre disse negative uttalelsene om trygdede gjerne fra andre trygdede. Når man har lest det mange nok ganger innpå her begynner det å prege meg. Dessuten er det så mange tråder om NAV der alle kan snakke om hvordan få oss  i jobb igjen. Noen er saklige og forståelsesfulle andre har veldig rare meninger om saken. Jeg har som trygdet plutselig blitt en person andre kan mene hva de vil om. 

En annen ting er at jeg føler at noen beskriver de som skriver innpå her nå er litt " annenrangs". Det som skrives blir betegnet som uinteressant og kjedelig . De anonyme er "troll "osv. Adm snakker om noen som de følger med på . Og hvem er adm. Hvem er de " på lag" med.?. Alt dette gjør at man føler seg både utrygg og lite velkommen til å skrive. Den siste tiden har jeg gjerne skrevet noe, lest det flere ganger ,slettet det og latt være å trykke på send.  Det skulle jo være en positiv opplevelse dette. 

Anonymkode: 8ae35...c0d

Trist at du opplever DOL slik. Det har egentlig vært ganske hyggelig og konstruktivt for de fleste å være her (vi er jo noen som har holdt ut her i nærmere 20 år....)

Håper du blir her, og forteller om det du har på hjertet, og bidrar med din livserfaring når vi andre søker råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kan mene hva en vil, men ifølge ekspertene så er mange av psykdommene slik at det påvirker oppførselen til folk, Tror en en har overnaturlige evner vil det bli tema, tror en folk er ute etter en pga xyz vil det bli tema, er en deprimert vil det påvirke hvordan en ordlegger seg.  Nå er folk så vant med facebook og twitter og å bare "slette" psykisk syke mennesker slik at en kun får "de gode" menneskene igjenn i sin omgang, det er supert, men så går en til offentlige forum og der er det vanskeligere å få slettet alle en er uenig med og da blir en sur!

http://www.who.int/classifications/icd/en/GRNBOOK.pdf

Ja det er synd at folk er psykisk syke og at det kan få folk til å oppføre seg annerledes enn det du synes er optimalt, men et psykiatriforum vil nok trekke til seg psyke folk, så vet ikke helt hva du ønsker, du vil ha psyke folk men kun de som er psyke på en positiv måte som beriker deg, psykldom er ikke berikende, det er no dritt, sånn er det bare, selv om du kanskje tror annerledes med alle "kjendisene" som "står frem" med "psykdommene sine" og er så berikende, sånn er ikke psykiatrien, det er ikke mange berikende kjendiser der, det er et galehus....

 

TL;DR Folk her er psykisk syke, og oppfører seg derfor "merkelig/uoptimalt", en kan like det eller ei men i et galehus er det vanskelig å få folk til å oppføre seg "normalt"

Lykke til

Anonymkode: 4bc8e...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kan mene hva en vil, men ifølge ekspertene så er mange av psykdommene slik at det påvirker oppførselen til folk, Tror en en har overnaturlige evner vil det bli tema, tror en folk er ute etter en pga xyz vil det bli tema, er en deprimert vil det påvirke hvordan en ordlegger seg.  Nå er folk så vant med facebook og twitter og å bare "slette" psykisk syke mennesker slik at en kun får "de gode" menneskene igjenn i sin omgang, det er supert, men så går en til offentlige forum og der er det vanskeligere å få slettet alle en er uenig med og da blir en sur!

http://www.who.int/classifications/icd/en/GRNBOOK.pdf

Ja det er synd at folk er psykisk syke og at det kan få folk til å oppføre seg annerledes enn det du synes er optimalt, men et psykiatriforum vil nok trekke til seg psyke folk, så vet ikke helt hva du ønsker, du vil ha psyke folk men kun de som er psyke på en positiv måte som beriker deg, psykldom er ikke berikende, det er no dritt, sånn er det bare, selv om du kanskje tror annerledes med alle "kjendisene" som "står frem" med "psykdommene sine" og er så berikende, sånn er ikke psykiatrien, det er ikke mange berikende kjendiser der, det er et galehus....

 

TL;DR Folk her er psykisk syke, og oppfører seg derfor "merkelig/uoptimalt", en kan like det eller ei men i et galehus er det vanskelig å få folk til å oppføre seg "normalt"

Lykke til

Anonymkode: 4bc8e...c07

Joda, det er jo så. Men DOL er jo ikke bare for de som er psykisk syke. Det er for alle mennesker i alle livsfaser, egentlig slik som samfunnet ellers er. Og som i ethvert samfunn, så må en ta hensyn til hverandre hvis en skal "leve sammen". Og da er det jo ok om en i størst mulig grad har en høflig og hyggelig tone med de en "lever sammen med".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg fikk en boks fra Google i går om jeg ville gå inn på det nye og økte personvern men det har kanskje med masse søk på ville blomster til plenen å gjøre

Boks?  Hvis du har gmail, er det derfor du får personvern-meldingen.  Det har ikke noe med om du bruker søkemotoren eller ikke å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tenkte at man " utenifra " prøvet å finne ut hvem vi som er her tidvis på forumet egentlig privat  er men det er kanskje et symptom på noe?( har bestilt legetime for å ta prøver da jeg er så mye trøtt)

Håper spesialisten snart er tilbake ufrisk og rask 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg tenkte at man " utenifra " prøvet å finne ut hvem vi som er her tidvis på forumet egentlig privat er

Google blander seg uansett ikke inn i det. DOL er en prikk i universet sett fra deres side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kan mene hva en vil, men ifølge ekspertene så er mange av psykdommene slik at det påvirker oppførselen til folk, Tror en en har overnaturlige evner vil det bli tema, tror en folk er ute etter en pga xyz vil det bli tema, er en deprimert vil det påvirke hvordan en ordlegger seg.  Nå er folk så vant med facebook og twitter og å bare "slette" psykisk syke mennesker slik at en kun får "de gode" menneskene igjenn i sin omgang, det er supert, men så går en til offentlige forum og der er det vanskeligere å få slettet alle en er uenig med og da blir en sur!

http://www.who.int/classifications/icd/en/GRNBOOK.pdf

Ja det er synd at folk er psykisk syke og at det kan få folk til å oppføre seg annerledes enn det du synes er optimalt, men et psykiatriforum vil nok trekke til seg psyke folk, så vet ikke helt hva du ønsker, du vil ha psyke folk men kun de som er psyke på en positiv måte som beriker deg, psykldom er ikke berikende, det er no dritt, sånn er det bare, selv om du kanskje tror annerledes med alle "kjendisene" som "står frem" med "psykdommene sine" og er så berikende, sånn er ikke psykiatrien, det er ikke mange berikende kjendiser der, det er et galehus....

 

TL;DR Folk her er psykisk syke, og oppfører seg derfor "merkelig/uoptimalt", en kan like det eller ei men i et galehus er det vanskelig å få folk til å oppføre seg "normalt"

Lykke til

Anonymkode: 4bc8e...c07

Du svarer en person direkte her . Hvem er det du svarer ?. Jeg er psykisk syk og har full forståelse for at forumet vil ha et preg av at dette er et forum der også mennesker med psykisk lidelse skriver. Poenget er vel at det er akkurat de psyke som blir mest påvirket av hva som blir skrevet av andre. Jeg bor også med en ungdom som har div diagnoser. Min hverdag er preget av psykisk lidelse og alt hva det innebærer. Derfor sier jeg at det kan bli for mye å måtte forholde seg til en del ting på dol i tillegg. En uttalelse innpå her som fikk meg til å bli mer forsiktig  var da en skrev at han liker å krangle og har som mål å dra positive folk ned i søla. Jeg kan høre på mye rart innpå her. Jeg kan fint høre på at mennesker utrykke sinne og beskrive hvor forferdelig livet deres er. Men at noen har som mål å dra andre ned er noe helt annet . 

Anonymkode: 8ae35...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...