Gå til innhold

TEK17


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette er bra. Om omkostningene ved å bygge boliger går ned, går også prisen ned - det bør være opplagt. I dag trenger vi rimeligere boliger i de dyre stedene av landet. Jeg tenker først og fremst på studenter, hvordan boligprisene (prisen på leie og kjøp henger sammen) fører til at studenter må jobbe mer ved siden av, som reduserer utbyttet av studiet. Det koster mye å drive skoler, og det er om å gjøre at studentene får størst mulig læringsutbytte.

Det er også en fordel for de med lav inntekt. Det er ikke alle som trenger "fullverdige" fasiliteter for rullestolbrukere. Det får være måte på til universell utforming (dyrt). Om prisen kan senkes med 100.000 for en leilighet så er det bare fantastisk.

Det er selvsagt delte meninger blant ekspertene om hvor økonomisk dette vil bli, men for meg sier det seg selv at når byggekostnadene går ned, så går prisen ned. Og alle som uttalte seg i denne artikkelen mente byggekostnadene kom til å gå ned. Hvordan de da kan hevde at salgspris ikke går ned, skjønner jeg ikke.

https://www.aftenposten.no/bolig/Kraftige-reaksjoner-pa-den-nye-byggeloven--Frykter-darligere-boliger-10303b.html

Anonymkode: a70cc...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bra. Om omkostningene ved å bygge boliger går ned, går også prisen ned - det bør være opplagt. I dag trenger vi rimeligere boliger i de dyre stedene av landet. Jeg tenker først og fremst på studenter, hvordan boligprisene (prisen på leie og kjøp henger sammen) fører til at studenter må jobbe mer ved siden av, som reduserer utbyttet av studiet. Det koster mye å drive skoler, og det er om å gjøre at studentene får størst mulig læringsutbytte.

Det er også en fordel for de med lav inntekt. Det er ikke alle som trenger "fullverdige" fasiliteter for rullestolbrukere. Det får være måte på til universell utforming (dyrt). Om prisen kan senkes med 100.000 for en leilighet så er det bare fantastisk.

Det er selvsagt delte meninger blant ekspertene om hvor økonomisk dette vil bli, men for meg sier det seg selv at når byggekostnadene går ned, så går prisen ned. Og alle som uttalte seg i denne artikkelen mente byggekostnadene kom til å gå ned. Hvordan de da kan hevde at salgspris ikke går ned, skjønner jeg ikke.

https://www.aftenposten.no/bolig/Kraftige-reaksjoner-pa-den-nye-byggeloven--Frykter-darligere-boliger-10303b.html

Anonymkode: a70cc...076

Kommer an på etterspørselen.

Anonymkode: de0ef...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Kommer an på etterspørselen.

Anonymkode: de0ef...aaa

Ja, såklart, men det er stor etterspørsel etter boliger i f.eks. Oslo-området. Det ser man på dagens prisnivå. Og i og med at boliger i utgangspunktet er dyrt for grupper som studenter og personer uten arbeid, kan jeg ikke se annet enn at det vil bli stor etterspørsel etter rimeligere boliger. Hvem vet, kanskje NAV etterhvert kan gi de mange brakke-beboerene et lite krypinn og.

Anonymkode: a70cc...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...