Gå til innhold

"Nav vil forandre jobbutplassering: Kan spare milliarder"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

"- De internasjonale erfaringene sier at den nye metodene med å ta arbeidstaker raskere i bruk er dobbel så effektiv som de alternative metodene. Vi får dobbelt så mange i jobb til samme pris."

 

https://www.nrk.no/norge/nav-vil-forandre-jobbutplassering_-kan-spare-milliarder-1.13572207

 

Jeg tror det heller skal hete "vi får like mange i jobb til halve prisen" - problemet er nemlig mangel på arbeidsplasser.

Anonymkode: 84ceb...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"- De internasjonale erfaringene sier at den nye metodene med å ta arbeidstaker raskere i bruk er dobbel så effektiv som de alternative metodene. Vi får dobbelt så mange i jobb til samme pris."

 

https://www.nrk.no/norge/nav-vil-forandre-jobbutplassering_-kan-spare-milliarder-1.13572207

 

Jeg tror det heller skal hete "vi får like mange i jobb til halve prisen" - problemet er nemlig mangel på arbeidsplasser.

Anonymkode: 84ceb...1d8

Nå blir det nok klagings fra tiltaksbaronene.

Anonymkode: 4379a...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå blir det nok klagings fra tiltaksbaronene.

Anonymkode: 4379a...bac

Etter mine beregninger er det snakk om noen titalls milliarder over de få årene det har vært åpent for private. Hvor mange arbeidsplasser kunne vært skapt med en slik sum???

Anonymkode: 84ceb...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Etter mine beregninger er det snakk om noen titalls milliarder over de få årene det har vært åpent for private. Hvor mange arbeidsplasser kunne vært skapt med en slik sum???

Anonymkode: 84ceb...1d8

Det har gitt mange arbeid i den industrien, men det er ikke snakk om næringsutvikling som gir mange stabile arbeidsplasser i tiår fremover. Nå er det kanskje snart kroken på døren for alle sammen. Dessuten så tilsier den skyhøye avkastningen at pengene i mindre grad har gått til lønninger enn hvordan det er i de fleste andre bransjer.

Anonymkode: 84ceb...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Etter mine beregninger er det snakk om noen titalls milliarder over de få årene det har vært åpent for private. Hvor mange arbeidsplasser kunne vært skapt med en slik sum???

Anonymkode: 84ceb...1d8

Man kan jo argumentere for at det skaper arbeidsplasser for "tiltakskonsulenter". -_-

Anonymkode: 4379a...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Man kan jo argumentere for at det skaper arbeidsplasser for "tiltakskonsulenter". -_-

Anonymkode: 4379a...bac

Med tanke på hvor suksessfull statistikken viser at dette har vært, og det faktum at det uansett er mangel på arbeidsplasser, så kunne pengene like gjerne vært brukt på å lønne "tiltakskonsulentene" som frisører.

Men Norge kan ikke leve av frisørsalonger når Oljealderen er over. Alle disse milliardene har ikke blitt brukt til innovasjon og næringsutvikling. De hadde vært mye bedre anvendt om de ble brukt på oppstartshjelp for bedrifter.

Men men, når folket vil ha "opp om morran" og "ut i arbeid", så er det nettopp det de får. Minner meg litt om "brød og cirkus". I alle fall cirkus.

Anonymkode: 84ceb...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Å behandle mennesker mer som hele og selvstendige og individuelle personer med sine utfordringer synes jeg høres positivt ut

Liksom litt motvekt til samlebåndsamfunnet og sorteringssamfunnet er det første jeg tenker Problemet er bare at jobbene står ikke i kø Det er mye snakk om forflytninger av insatser tror jeg

Man burde forsket mye mer i dette med sysselsetting og hva som driver mennesker til innsats og ikke minst hva som trengs for å forutse og forhindre kriser uten at man får et veldig ufritt samfunn tror jeg de fleste ønsker

Jeg tror på trygge rammer rundt menneskers liv og et godt sikkerhetsnett for alle mennesker

Problwmet er alle ting som man ikke snakker om tror jeg Veivalg som vi ikke alle er klar over hva innebærer og at vi har valgt når valgene var der Alt som ligger til grunn for hvor vi er nå 

Håper bare at politikerne tar bladet fra munnen og setter velgerne inn i sine tanker og ideer om hvordan de har tenkt seg alt Føler det er forutsetning for at jeg skal gå å stemme Husker for mange år siden et av partiene mente at det å stemme var pliktig og annet var " lovbrudd" Hvem vet kanskje den debatten også kommer igjen

Men kanskje politikerne føler seg like tomme for iddeer  og løsningsforslag som flere av oss kanskje føler i dag

Men kanskje jobbene kommer naturlig etterhvert At veien virkelig blir til mens vi går...,

Anonymkode: 56a8e...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...