Gå til innhold

Når fastlegen flytter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har jeg funnet ut av min fastlege skal flytte mange timer unna kommunen. 

Syntes det var umåtelig trist å høre fordi han både er flink i jobben sin, å en mann som virker god å snill. Uansett så ser jeg han fortsatt står i lege-lista. Er det en jobb han i utgangspunktet kan holde på fordi om han flytter? Eller tar det tid før det blir registret? Vil jeg få beskjed at han forsvinner hvis det på brev? 

Anonymkode: c1472...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du ikke ringe resepsjonen på legekontoret og spørre? Om det stemmer at legen skal slutte, og hvem som evt. skal overta, og når dette byttet skjer?

Anonymkode: 10f39...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke ringe resepsjonen på legekontoret og spørre? Om det stemmer at legen skal slutte, og hvem som evt. skal overta, og når dette byttet skjer?

Anonymkode: 10f39...3ac

Jo jeg kan det. Men dette er noe jeg har sett antagelig før de andre pasientene har fått vite det. (Litt internt.. )

Kan det forresten være at de setter vikar på ett år istedenfor at han slutter, hvis han bare skal vekk for ei stund? Han skal flytte nå i sommer. Litt rart at han fortsatt står oppført som lege i kommunen. Håper ikke han slutter! Veldig fornøyd med han. 

Anonymkode: c1472...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg kan det. Men dette er noe jeg har sett antagelig før de andre pasientene har fått vite det. (Litt internt.. )

Kan det forresten være at de setter vikar på ett år istedenfor at han slutter, hvis han bare skal vekk for ei stund? Han skal flytte nå i sommer. Litt rart at han fortsatt står oppført som lege i kommunen. Håper ikke han slutter! Veldig fornøyd med han. 

Anonymkode: c1472...f83

Jeg tror det tar litt tid før leger forsvinner fra slike lister. Det var en lege som sluttet på mitt kontor for en stund siden, og da den nye begynte, så gikk det flere måneder før den forrige legen forsvant fra legelisten i hvert fall.

Ellers tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om hvordan du fikk vite at legen skal slutte vel? Om det er en bekjent av legen som har sagt det til deg, eller hva som helst, du sitter jo på den informasjonen du har, og lurer oppriktig på hva som skjer. Skader ikke å spørre?

Jeg har fått noen nye fastleger i mitt liv, men har faktisk ikke registrert når det har skjedd (men står inne på helsenorge sine sider). Så vet ikke om man får noe særlig beskjed. Mulig det har endret seg. Men tror ikke man hører noe før etter at man faktisk har fått ny lege i så fall.

Anonymkode: 10f39...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det tar litt tid før leger forsvinner fra slike lister. Det var en lege som sluttet på mitt kontor for en stund siden, og da den nye begynte, så gikk det flere måneder før den forrige legen forsvant fra legelisten i hvert fall.

Ellers tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om hvordan du fikk vite at legen skal slutte vel? Om det er en bekjent av legen som har sagt det til deg, eller hva som helst, du sitter jo på den informasjonen du har, og lurer oppriktig på hva som skjer. Skader ikke å spørre?

Jeg har fått noen nye fastleger i mitt liv, men har faktisk ikke registrert når det har skjedd (men står inne på helsenorge sine sider). Så vet ikke om man får noe særlig beskjed. Mulig det har endret seg. Men tror ikke man hører noe før etter at man faktisk har fått ny lege i så fall.

Anonymkode: 10f39...3ac

Takk for svar. Så vemodig at han flytter langt bort. Dette var en jeg hadde eg lite øye til også. Kanskje like greit at jeg får byttet fastlege da. 

Anonymkode: c1472...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakket med de i 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det tar litt tid før leger forsvinner fra slike lister. Det var en lege som sluttet på mitt kontor for en stund siden, og da den nye begynte, så gikk det flere måneder før den forrige legen forsvant fra legelisten i hvert fall.

Ellers tenker jeg at det ikke spiller noen rolle om hvordan du fikk vite at legen skal slutte vel? Om det er en bekjent av legen som har sagt det til deg, eller hva som helst, du sitter jo på den informasjonen du har, og lurer oppriktig på hva som skjer. Skader ikke å spørre?

Jeg har fått noen nye fastleger i mitt liv, men har faktisk ikke registrert når det har skjedd (men står inne på helsenorge sine sider). Så vet ikke om man får noe særlig beskjed. Mulig det har endret seg. Men tror ikke man hører noe før etter at man faktisk har fått ny lege i så fall.

Anonymkode: 10f39...3ac

Jeg spurte hun som tok tlf, å hun sa han skulle ut i en slags permisjon. Han har ikke små barn, men noen søker om det i en flytte g. Hva vil det si det, at han kommer tilbake? Eller aldri? 

Anonymkode: c1472...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...