Gå til innhold

St. Hans - kvelden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For meg er det en vanlig fredagskveld. Det er ikke så heftige St.Hans-tradisjoner i Oslo. I kveld er det grått og vått også, så det er like greit.

Vi var på noe i Lions-regi da ungene var små, men det arrangeres ikke lenger i vår bydel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Hagefester er tradisjon her i nabolaget. Mingler rundt, går fra hage til hage. Kjempekos :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ved sjøen, og hadde været vært bedre hadde det nok blitt en tur ut med båten. Lysner nå, men er for rått til at båttur frister.

Da blir det i stedet reker og kos innendørs. Ikke helt det samme en sankthanskveld, men blir nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, visste ikke at det var noe st hans idag, eller hva det er for noe :P 

Anonymkode: 0a356...129

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du gjøre noe koselig og/eller spennende i kveld?

Anonymkode: 62700...ea8

Jeg er fornøyd med en iskald Coca Cola.

Anonymkode: 00c7e...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå feirer nok de som mener at jeg er snylter og at jeg har det mye bedre enn dem. De feirer, har det hyggelig og interessant, og snakker om hvor parasittisk jeg er, selv om jeg koser meg glugg ihjel.

Anonymkode: 62700...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De feirer, har det hyggelig og interessant, og snakker om hvor parasittisk jeg er, selv om jeg koser meg glugg ihjel.

Anonymkode: 62700...ea8

Det første stemmer nok.

Anonymkode: 00c7e...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har mimrestund i kveld

Husker som barn vi i smug plukket fine hyttemøbler av St hans bålet Sånn var det i en svunnen tid

Husker naboen kom lett bedugget å fortalt strålende min mor at " bålet nå var tent" og min far hadde stor morro av dette utsagnet i årevis etterpå Ingen gatelys og lite lys i hyttevinduer Vi barna løp fra bål til bål langs strendene og mange mennesker nøt lang sommerkveld med pølser på pinne inn i bål og stor stemning og kvelden var ennå ung😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel: Om nøyaktig ett år er det 20 år siden Brasil - Norge, noe som vil medføre en rekke intervjuer med Kjetil Rekdal i alle media som fortsatt finnes i 2018 :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, laban skrev:

Advarsel: Om nøyaktig ett år er det 20 år siden Brasil - Norge, noe som vil medføre en rekke intervjuer med Kjetil Rekdal i alle media som fortsatt finnes i 2018 :unsure:

Den St.Hanskvelden husker jeg godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje

Vi har hatt tradisjonell st.hansfeiring ved sjøen med grilling og stort bål. Var færre enn vi pleier, og ikke så fin stemning som det pleier å være, men koselig likevel. Nå sover de to yngste og jeg skal kjøre ungdommene hjem.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Stille kveld uten barn og det er ikke så verst innimellom. Ingen st hansfeiring, men det styrtregner jo uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men Brasil og Norge var da en så stemningsfull kveld Lufta og den sydende atmosfæren har vel aldri vært mer perfekt og stunden aldri mer der Selv jeg som vanligvis hopper glatt over alt som minner om fotball husker da verden stod stille og alt klaffet for Norge for en gangs skyld Å tape er ellers ikke det værste etter min filosofi Da er man liksom ikke av dem som " bare har tatt for seg som nasjon" og det gjør vi jo ikke når det gjelder fotball iallefall som personlig om altså jeg hopper over da det er er så strevsomt tungt akkurat som sjakk og annet Gråtwr ikke engang lenger en skvett når de står å mottar flaggheising og hyllest og nasjonalsang Alt er i endring og vår tid er ikke så jomfruelig lenger kanskje heldigvis Hvem vet

Husker løkkefotball i studietida Hva var det han sa han som kom inn til oss med en ball  mellom henda og stod og sa " Vi er fulltallige" Noe vi aldri var Dvs fulltallige Vi var aldri nok til to lag for eksempel og de beste de virkelige gode var alltid opptatte Gressmatta var full av gjørme og altfor lange avstander mellom målene Men morro var det og ingen forskjell mellom kjønnene som jeg husker

Ingenting å klage på men har alltid vært mislykket i sport som så mye  Men et relativt godt minne i denne mimrestund En god treer på tærningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, cilie said:

Bare rolig. Skal til et nydelig sted på svenskekysten imgn. ☀️

Awww, så romantisk.

Anonymkode: 62700...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Awww, så romantisk.

Anonymkode: 62700...ea8

Ja, det kunne vært det i en annen setting. Men hyggelig blir det da☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, cilie said:

Ja, det kunne vært det i en annen setting. Men hyggelig blir det da☀️

Er det 10 min på grandisen? Jeg tok 10 nå, for jeg hadde glemt det og gadd ikke lese på pakken nok en gang.

Anonymkode: 62700...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...