Gå til innhold

Ønsket graviditet og alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg har nettopp fjernet hormonspiral, og vi ønsker et siste barn før alderen innhenter oss. Vet det kan skje med en gang, men også at det kan ta litt tid før alt er i fast periode igjen. Da lurer jeg- bør jeg holde meg helt unna alkohol mens vi prøver? Skal for eksempel i noen selskaper i sommer. Kan jo ikke vite helt i starten om en er gravid.. 

Anonymkode: 81b8e...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Unngå fyllekuler, men ikke sett livet på vent, hvis du skjønner hva jeg mener. Litt vin til maten på et tidspunkt da du ikke har sjansen å mistenke at du er gravid, er ikke farlig for et befruktet egg i aller første stadium. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

I min generasjon visste man ikke at alkohol kunne skade fosteret, og mange drakk litt gjennom hele svangerskapet, og det ble da OK barn ut av det. Så lev livet fornuftig med måtehold og stopp med alkohol når du vet at du er gravid. Lykke til, hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...